😎 LifeStyle🦠Coronavirus

How to protect yourself from Coronavirus during flights

كيف تحمي نفسك من كورونا اذا كنت مسافرا بالطائرة؟

Widespread vaccination promises to end the Coronavirus pandemic, but this will not happen overnight, as doctors and researchers are still learning how vaccines will affect the spread of Covid-19.

In the meantime, there are many measures that have been enacted some time ago at airports and aircraft to prevent the spread of Coronavirus, and how to protect ourselves during the flight? A question that concerns many travellers, especially in a period of many flights in the spring and summer, according to Deutsche Welle.

According to a study published in the Journal of Emerging Infectious Diseases last March, two people who did not wear masks, or at least one of them, infected four other people, while another study from the same source indicated that leaving the middle seat inside each side of the plane (usually 3 seats) contributes to reducing the spread of infection by 57 percent, but the study did not indicate masks and whether passengers were keen on wearing them.

What does the ventilation system have to do with Coronavirus?

When this system is operational, the risk of spreading infection decreases, as fresh and warm air enters the cabin through the air conditioning system, and the air that passengers exhale is cleaned through filters scattered in the cabin that retain the gel of portable particles in the air, making the air inside and exhalation air mix together, the proportion of each component varies, but on some Luftanza flights, it reaches up to 60 percent of conditioning system air.

What about eating and drinking?

Experts encourage passengers to avoid eating and drinking throughout their flight, and if necessary, it must be quick, and that passengers do so by taking turns, i.e. when someone removes the mask to eat, nearby people wait for him to end, and the reason is that every time the mask is dropped, the greater the risk of infection spreading, and it is higher during eating time,.

Do toilets raise the risk of infection?

Studies indicate that removing the mask inside bathrooms increases the risk of spreading infection, and the passenger has to be very careful not knowing whether the previous one removed the mask or not, and a case study on a flight from Milan to Incheon (South Korea) indicates that a female passenger was infected while the mask was removed inside the bathroom, and six passengers were found to be infected before entering the plane.

How do I protect myself during the flight?

Some experts recommend wearing two masks for greater protection, keeping the face forward while sitting, avoiding eating and drinking when possible or making sure that those close to you are wearing masks, and keeping the upper vent over the chairs open because it improves air quality and reduces polluting emissions from one person to another.

Other recommended measures include avoiding congestion inside airports at all locations, knowing whether PCR screening is required during the flight, and ascertaining when returning whether certain symptoms require re-examination and therefore self-isolation in case of infection or if required for prevention.

According to Mayo Clinic, if you are eligible, get the full doses of the Covid -19 vaccine, and postpone your flight for two weeks until you get the second dose of the vaccine, it takes your body time to form immunity after any vaccination, once you get the vaccine at full doses, you will be less likely to be infected with Covid-19, and you can travel safely.

يبشّر التلقيح واسع النطاق في إنهاء جائحة كورونا، ولكن لن يتحقق ذلك بين ليلة وضحاها، حيث لا يزال الأطباء والباحثون يتعلمون عن الكيفية التي ستؤثر فيها اللقاحات على انتشار كوفيد 19.

وفي غضون ذلك هناك إجراءات كثيرة تمّ سنها منذ مدة في المطارات والطائرات لأجل منع انتشار فيروس كورونا، كما أن كيفية الحماية خلال رحلة الطيران؟.. سؤال يشغل بال الكثير من المسافرين خصوصا في فترة مرشحة لارتفاع الرحلات في فصلي الربيع والصيف وفقا لموقع دويتشه فيله.

وتشير دراسة نشرتها مجلة عن الأمراض المعدية الناشئة شهر مارس الماضي، أن شخصين لم يرتديان القناع، كانا أو على الأقل واحدا منهما، سبباً في إصابة أربعة أشخاص بالعدوى، في حين أشارت دراسة أخرى من المصدر ذاته، أشارت إلى أن ترك المقعد الأوسط داخل كل جهة في الطائرة (توجد عادة 3 مقاعد) يساهم في تقليل انتشار العدوى بـ 57 في المئة، لكن الدراسة لم تشر إلى الكمامات وما إذا كان الركاب قد حرسوا على ارتداءها.

ما علاقة نظام تشغيل الهواء بكورونا؟

عندما يكون هذا النظام مشغَّلا، فخطر انتشار العدوى يقل، إذ يدخل هواء منعش ودافئ إلى المقصورة عبر نظام التكييف، كما أن الهواء الذي يزفره الركاب يتم تنظيفه عبر فلترات منتشرة في المقصورة تحتفظ بجل الجزئيات المحمولة في الهواء، ما يجعل الهواء الداخل وهواء الزفير يمتزجان مع بعض، تختلف نسبة كل مكون منهما، لكن في بعض رحلات لوفتانزا، يصل إلى 60 بالمئة لهواء نظام التكييف.

ماذا عن الأكل والشرب؟

يشجع الخبراء الركاب على تفادي الأكل والشرب طوال مدة الرحلة، وإن كان ذلك ضروريا، أن يكون بسرعة، وأن يحاول الركاب القيام بذلك بشكل متفاوت، أي أنه عندما ينزع أحدهم الكمامة للأكل، ينتظره القريب منه حتى ينتهي، والسبب أنه في كل وقت يتم فيه إنزال الكمامة، يزداد خطر انتشار العدوى، كما أنه كلما ارتفع وقت الأكل كلما زاد الخطر،

هل ترفع دورات المياه خطر انتشار العدوى؟

تشير الدراسات أن نزع الكمامة داخلها يزيد من خطر انتشار العدوى، وعلى الراكب أن يكون حذرا للغاية فهو لا يعلم ما إذا كان الذي سبقه قد نزع الكمامة أم لا، كما تشير دراسة حالة حول رحلة من ميلان إلى إنشيون (كوريا الجنوبية) إلى أن راكبة أصيبت بالعدوى بينما نزعت الكمامة داخل الحمام، وتبين أن ستة ركاب كانوا مصابون بالعدوى قبل دخولهم إلى الطائرة.

كيف أحمي نفسي خلال الرحلة؟

ينصح بعض الخبراء بارتداء قناعين لأجل حماية أكبر، وبقاء الوجه متوجها إلى الأمام خلال الجلوس، وتجنب الأكل والشرب متى كان ذلك ممكنا أو التأكد أن من هم قريبون منك يرتدونه، والإبقاء على فتحة التهوية العلوية فوق الكراسي مفتوحة لأن ذلك يحسن جودة الهواء ويقلل الانبعاثات الملوثة من شخص لآخر.

ومن الإجراءات الأخرى التي يُنصح بها تفادي الازدحام داخل المطارات في كل الأماكن، ومعرفة ما إذا كان فحص PCR مطلوبا خلال الرحلة، والتأكد عند العودة ما إذا كانت هناك أعراض معينة تستلزم الفحص مجددا وبالتالي القيام بعزل ذاتي في حالة الإصابة أو في حال كان ذلك مطلوبا للوقاية.

وبحسب مؤسسة “مايو كلينك” اذا كنت مؤهلاً، فاحصل على كامل جرعات لقاح كوفيد 19، وأَجّل سفرك لأسبوعين بعد الحصول على جرعة اللقاح الثانية، يستغرق جسمك وقتاً لتكوين المناعة بعد أي تطعيم، بمجرد حصولك على اللقاح بكامل جرعاته، سينخفض احتمال نقلك لكوفيد 19، ويمكنك السفر بأمان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format