🥅 LEAGUES

Man United-Liverpool match postponed after fans storm pitch

تأجيل مباراة مانشستر يونايتد وليفربول بعد اقتحام مشجعين للملعب

AFP

Tottenham took advantage of Liverpool’s inactivity to move up to fifth in the table thanks to Bale’s first Premier League hat-trick since 2012.

The Welshman was a peripheral figure under Jose Mourinho in his season-long loan from Real Madrid, reducing to a serious lack of minutes but has now struck four times in three games since Ryan Mason replaced the sacked Portuguese coach.

Bale flicked home from close range to break the deadlock nine minutes before half-time.

A blistering counter-attack from a Sheffield United corner then saw Son Heung-min tee up Bale for an emphatic finish into the top corner.

Bale’s low drive into the bottom corner completed his hat-trick before Son added a fourth.

“Gareth Bale has been the jewel in Tottenham’s attacking crown,” Sky Sports’ co-commentator Andy Hinchcliffe said.

“He’s given a movement and finishing masterclass.”

Tottenham are now just five points behind fourth-placed Chelsea with four games to go.

ARTETA LAMENTS ‘INCREDIBLE’ ARSENAL INJURY TOLL


Earlier, Arsenal beat Newcastle 2-0 to end a four-game winless run thanks to Mohamed Elneny’s first Premier League goal and a superb strike from Pierre-Emerick Aubameyang.

Fourth-bottom Newcastle remain nine points clear of the relegation zone with four games left.

Victory moves Arsenal up to ninth, but their season now hinges on overturning a 2-1 first leg defeat against Villarreal in the Europa League semi-finals on Thursday.

Mikel Arteta’s team selection showed that is where his priority lay, but Aubameyang’s return to form is a timely boost.

The Arsenal captain had been hospitalised recently by malaria, picked up when on international duty with Gabon.

fter Elneny’s early strike gave the Gunners a deserved half-time lead, Aubameyang stretched to meet Gabriel Martinelli’s cross for his first goal in seven games.

David Luiz later limped off with a hamstring injury, prompting Arteta to lament Arsenal’s “incredible” injury toll post-game.

“It’s incredible the amount of injuries we are having,” he told Sky Sports.

“There’s nothing we can do about it.

“We are losing big players. It’s a shame because David made a big effort to be available as quick as possible after the surgery in his knee and probably we’ll lose him again.”

UGLY PROTESTS POSTPONE MAN UTD V LIVERPOOL CLASH

Manchester United’s clash against Liverpool was delayed after fans stormed Old Trafford in protest at the club’s owners on Sunday.

Manchester City will be crowned English champions for the third time in four seasons if second placed United lose to Liverpool.

But Pep Guardiola’s side saw their hopes of a title party put on hold for a while at least after concerning scenes several hours before kick-off at Old Trafford.

Around 200 United fans managed to get onto the pitch in protest at the club’s owners.

The Glazer family, already disliked by many United supporters, were widely criticised for their leading role in the failed breakaway European Super League.

A small group of United supporters got into the club’s training ground to protest against the Glazers last week, but this was a much more significant incident.

The protestors pushed down security barriers outside Old Trafford and ran onto the pitch.

Fans waved anti-Glazer banners and set off green and yellow flares — the colours of United’s Newton Heath founders.

One flare was fired towards a television commentary gantry and small sections of the turf were damaged before order was finally restored.

Both United and Liverpool’s players were in their team hotels when the breach occurred.

When another group of around 30 demonstrators got into the stadium via a different route, there were growing concerns that the match would have to be postponed for safety reasons.

As hundreds more protested outside Old Trafford, the Premier League confirmed the scheduled kick-off would be delayed.

قنا

لندن: حقق فريقا أرسنال وتوتنهام هوتسبير الفوز اليوم ضمن الجولة الـ34 من الدوري الإنجليزي الممتاز لكرة القدم.

ففي مباراة أولى، استعاد أرسنال نغمة الانتصارات في الدوري الإنجليزي بفوزه على مضيفه نيوكاسل بثنائية نظيفة سجلها محمد النني في الدقيقة السادسة، وبيير إيمريك أوباميانج في الدقيقة 66.

وبهذا الفوز، رفع أرسنال رصيده إلى 49 نقطة ليتقدم إلى المركز التاسع بعدما حقق انتصاره الأول في آخر ثلاث مباريات خاضها بالمسابقة ، فيما تجمد رصيد نيوكاسل عند 36 نقطة في المركز السابع عشر.

حقق أرسنال اليوم الانتصار السادس عشر له في آخر 17 مباراة خاضها أمام نيوكاسل بالدوري الإنجليزي.

في مباراة ثانية أقيمت اليوم أيضا، تغلب توتنهام هوتسبير على شيفيلد يونايتد بأربعة أهداف دون مقابل.

سجل أهداف توتنهام هوتسبير، جاريث بيل ثلاثة أهداف (هاتريك) في الدقائق 36 و61 و69، وهيونغ مين سون في الدقيقة 77.

وبهذا الفوز، تقدم توتنهام هوتسبير إلى المركز الخامس رافعا رصيده إلى 56 نقطة، في المقابل تجمد رصيد شيفيلد عند 17 نقطة في المركز الـ20 الأخير علما بأن شيفيلد هبط رسميا لدوري الدرجة الأولى قبل مباريات هذه الجولة.

والفوز هو الثاني على التوالي لتوتنهام هوتسبير لينعش الفريق آماله في المشاركة الأوروبية بالموسم المقبل.

فيما تأجلت مباراة نادي /مانشستر يونايتد/ أمام /ليفربول/، التي كان من المقرر إقامتها اليوم، إلى وقت لاحق لم يتم تحديده.

 

مشجعو يونايتد يتسببون بتأجيل المواجهة مع ليفربول باجتياهم “أولد ترافورد”

أ ف ب: اجتاح مشجعو مانشستر يونايتد الإنكليزي ملعب “أولد ترافورد” قبيل مواجهة الغريم ليفربول في الدوري الممتاز الأحد، وذلك في إطار الاحتجاج على مالكي النادي الأميركيين، ما تسبب بتأجيل المباراة الى موعد لاحق بحسب ما أعلن “الشياطين” الحمر”.

وكان من المفترض أن تنطلق المباراة في الساعة 15,30 بتوقيت غرينيتش، لكن ما قام به مجموعة من الجماهير الغاضبة قبل صافرة البداية دفع رابطة الدوري الممتاز الى تأجيل انطلاقها الى موعد لم يحدد حتى الآن، قبل أن يحسم يونايتد المسألة بالإعلان عن إرجائها.

وقال يونايتد في بيان “تم تأجيل مباراتنا ضد ليفربول لأسباب تتعلق بالسلامة والأمن على خلفية تظاهرة اليوم”، ما يعني أن تتويج مانشستر سيتي باللقب سيتأجل أيضاً، وهو الأمر الذي كان سيتحقق في حال خسارة يونايتد أمام أبطال الموسم الماضي.

وتجدد غضب مشجعي يونايتد حيال عائلة غلايزر المالكة للنادي على خلفية دورها في إطلاق الدوري السوبر الأوروبي المنافس لدوري الأبطال والذي انهار بعد 48 ساعة فقط على إطلاقه الشهر الماضي، نتيجة المعارضة الشديدة من المشجعين واللاعبين والحكومات والاتحادات المحلية والقارية والدولية.

وامتلكت عائلة غلايزر يونايتد منذ الاستحواذ المثير للجدل في 2005 خلال فترة الديون الهائلة التي عانى منها النادي.

واحتجاجاً على انتقال ملكية النادي الى الأميركيين، ارتدى مشجعو يونايتد اللونين الأخضر والذهبي للمباريات في بداية عهد عائلة غلايزر، وهما لونا نيوتن هيث، النادي الذي تأسس في عام 1878 والذي أصبح في النهاية مانشستر يونايتد بعد 24 عاماً.

وعادت الأوشحة والمشاعل الخضراء والذهبية الى ملعب “أولد ترافورد” الأحد، بينما كان هناك عدد من اللافتات المناهضة لعائلة غلايزر.

وتجمع عدد كبير من المشجعين خارج “أولد ترافورد” في اليوم الذي قد يتوج فيه الجار اللدود مانشستر سيتي بطلاً للدوري الممتاز لو أقيمت المباراة وخسرها يونايتد، إذ يتقدم على الأخير بفارق 13 نقطة قبل أربع مراحل على نهاية الموسم.

– “لا مكان له في كرة القدم” –

وتمكن المئات من المشجعين من شق طريقهم إلى أرض الملعب وهم يهتفون “نريد خروج غلايزرز”، في وقت كان لاعبو يونايتد وليفربول في فندقيهما ولم يتوجها بعد الى الملعب.

وقال يونايتد في بيانه أن قرار التأجيل اتخذ “عقب مناقشات بين الشرطة والدوري الممتاز ومجلس ترافورد والناديين”، مضيفاً “ستجرى المناقشات الآن مع الدوري الممتاز لتحديد موعد جديد للمباراة”.

وأضاف بيان يونايتد أن “مشجعينا متحمسون لمانشستر يونايتد، ونعترف تماماً بالحق في حرية التعبير والاحتجاج السلمي. لكننا نأسف لتعطيل الفريق وللتصرفات التي تعرض المشجعين الآخرين والموظفين والشرطة للخطر”.

وبدورها، قالت رابطة الدوري الممتاز “نحن نتفهم ونحترم قوة المشاعر لكننا ندين جميع أعمال العنف والضرر الإجرامي والتعدي على ممتلكات الغير، لاسيما مع ما ترافق من انتهاكات (لقيود) فيروس كورونا”.

وتابع “لدى المشجعين قنوات عديدة للإعلان عن آرائهم من خلالها، لكن التصرفات التي رأيناها اليوم من أقلية ليس لها أي مبرر. نتعاطف مع الشرطة ورجال الأمن (في الملعب) الذين اضطروا للتعامل مع وضع خطير لا مكان له في كرة القدم”.

أما ليفربول، فقال في بيان “إن نادي ليفربول يوافق تماماً على قرار تأجيل مباراة اليوم نتيجة الأحداث الجارية في أولد ترافورد والمنطقة المحيطة”، مضيفاً “موقفنا هو أن السلامة العامة يجب أن تكون الأولوية في أي قرار من هذا النوع، مع ضمان القدرة على توفير بيئة آمنة للمشاركين والموظفين والمسؤولين كأولوية خاصة”.

وختم “من الواضح أنه لم يكن من الممكن ضمان ذلك اليوم بسبب الوضع الذي تفاقم بسرعة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format