🏆 Sport

Aspetar to hold Young Investigator’ Awards at 36th World Congress of Sports Medicine

سبيتار يقدم جوائز للباحثين الشباب خلال المؤتمر الـ٣٦ للاتحاد الدولي للطب الرياضي

QNA

Doha: Aspetar, the world leading specialized orthopaedic and sports medicine hospital, will present the Young Investigator Awards for the third time, as part of 36th World Congress of Sports Medicine which will be held at the Megaron Athens International Conference Center in Athens from September 24 to 27.

The awards, presented to four researchers for the best poster and oral presentations during this biannual congress, aim to encourage and support young scientists, and reward outstanding dissemination of their work to an international audience.

The Aspetar Young Investigator Award will enable young and established researchers and clinicians to further develop and apply the highest standards of research in sports medicine and science to benefit ongoing basic and clinical research projects.

All eligible reward winners must be within six years of completing a research degree or medical residency and must not hold a level higher than assistant professor.

The Aspetar Young Investigator Awards Committee, five experienced scientists and clinicians from Aspetar and the International Sports Medicine Federation (FIMS) will independently evaluate the presentations using standardized assessment templates.

Since establishing a formal partnership with FIMS in 2016, Aspetar has contributed to the ongoing success of the FIMS World Congress of Sports Medicine through key note lectures, symposia and workshops on various sports medicine and science topics.

As one of the world leaders in sports medicine and science, Aspetar continues to prioritize extensive clinical, research and education collaborations with many local, regional and international individuals, institutions and organizations. 

قنا

الدوحة: يقدم سبيتار، مستشفى جراحة العظام والطب الرياضي في قطر، جائزة الباحثين الشباب، للمرة الثالثة على التوالي، خلال انعقاد المؤتمر العالمي للطب الرياضي السادس والثلاثين، والمزمع إقامته في الفترة بين 24 و 27 سبتمبر المقبل بالمركز الدولي للمؤتمرات بالعاصمة اليونانية أثينا، تكريسا للتعاون المشترك والجهود المبذولة لتطوير الطب الرياضي في مجالي البحث والتعليم.

وتهدف هذه الجوائز التي تقدم إلى 4 باحثين شباب لأفضل البحوث (ملصقات علمية وعروض شفوية) خلال المؤتمر الذي يُعقد كل سنتين، إلى تشجيع ودعم الباحثين الشباب، ومكافأتهم من خلال النشر المتميز لأعمالهم على نطاق دولي واسع .

وستحفز جائزة سبيتار للباحث الشاب، جميع الباحثين والأطباء الشباب من مواصلة تطوير وتطبيق أعلى معايير البحث العلمي في الطب والعلوم الرياضية لصالح المشاريع البحثية الأساسية والسريرية .

ومن شروط الجائزة أن يكون جميع المرشحين قد أكملوا في غضون ست سنوات درجة البحث أو الإقامة الطبية ويجب ألا يكونوا حاصلين على مستوى أعلى من أستاذ مساعد.

وتتشكل لجنة التحكيم من خمسة خبراء وأطباء من مستشفى سبيتار والاتحاد الدولي للطب الرياضي من ذوي الخبرة، الذين يقومون بتقييم العروض التقديمية بشكل مستقل وفق ضوابط ومعايير محددة.

ومنذ تأسيس الشراكة الفعلية بين سبيتار والاتحاد الدولي للطب الرياضي في 2016، ساهم سبيتار في النجاح المستمر للمؤتمر الدولي للطب الرياضي من خلال مشاركة الخبراء خلال المؤتمر بتقديم العديد من المحاضرات والجلسات النقاشية وتقديم الأوراق العلمية وورش عمل متعلقة بمواضيع الطب الرياضي.

ينعقد المؤتمر الدولي للطب الرياضي كل عامين بمشاركة مجموعة كبيرة من العلماء والأطباء والمختصين والباحثين المتميزين في مجال الطب الرياضي، حيث يعد هذا المؤتمر من أهم الأحداث التي تجمعهم تحت سقف واحد بحثا عن الإثراء العلمي والمعرفي.

وباعتباره مستشفى رائد عالميا في مجال الطب الرياضي وعلوم الرياضة، يواصل سبيتار إعطاء الأولوية للتعاون السريري والبحثي والتعليمي الواسع النطاق مع العديد من الأفراد والمؤسسات والمنظمات المحلية والإقليمية والدولية العلمية والرياضية… بالإضافة إلى تقديم مبادرات تشجع الباحثين على المشاركة المعرفية، وذلك للاستفادة وتقديم إسهامات قيمة لقطاع الطب الرياضي حول العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format