🐎Various

Qatar Reaches 3rd Round Final of Cancun Island Beach Tournament

تأهل قطر لنهائي بطولة كانكون العالمية للكرة الطائرة الشاطئية

QNA

Mexico City: Qatar’s first beach volleyball team has qualified for the final match of the third round of the Cancun Island World Beach Volleyball Tournament 2021 (men and women) in Mexico.

The Qatari national team, consisting of the duo Sherif Yunus and Ahmed Tejan, qualified after defeating the American duo Phil Dalhouser and Nick Lucena in two clean runs of 21-15 and 21-17 in the match that was held today in the semi-finals.

In the final match, the Qatari national team will meet the Russian duo Konstantin Semenov and Ilya Lichukov, who qualified after baItalian duo Adrian Carambola and Enrico Rossi in two to one game.

The Qatari national team, consisting of the duo Sherif Yunus and Ahmed Tejan, won the silver medal in the first and second rounds of the Cancun Island / World Beach Volleyball Tournament 2021, and advanced in the world ranking, as it came in tenth place with 5080 points according to the updated classification in Last April 27 by the International Federation of the Game.

As for the classification of the teams that will qualify directly for the next Olympic Games in Tokyo, Japan, the Qatari team ranked ninth after collecting 7,000 points. According to the declared classification, the Qatari team guarantees one of the seats that qualify directly for the Olympics, according to the International Federation of the Game.

It is noteworthy that the Qatari team has become one of the best teams in the world thanks to the results it has achieved in recent years, and has previously participated in the Olympic Games held in Brazil Rio 2016. 

قنا

مكسيكو سيتي: تأهل المنتخب القطري الأول للكرة الطائرة الشاطئية، إلى المباراة النهائية للجولة الثالثة من بطولة جولة جزيرة /كانكون/ العالمية للكرة الطائرة الشاطئية 2021 (للرجال والسيدات) ذات تصنيف الأربع نجوم المقامة حاليا في المكسيك.

وجاء تأهل المنتخب القطري المكون من الثنائي شريف يونس وأحمد تيجان بعد فوزه على الثنائي الأمريكي فيل دالهاوسر ونيك لوسينا بشوطين نظيفين بواقع /21 – 15 و 21 – 17/ في المباراة التي أقيمت اليوم ضمن الدور نصف النهائي.

وسيلتقي المنتخب القطري في المباراة النهائية مع الثنائي الروسي كونستانتين سيمينوف وإيليا ليشوكوف واللذين تأهلا على حساب الثنائي الإيطالي أدريان كارامبولا وإنريكو روسي بشوطين مقابل شوط واحد.

وكان المنتخب القطري المكون من الثنائي شريف يونس وأحمد تيجان، حقق الميدالية الفضية في الجولتين الأولى والثانية من بطولة جولة جزيرة /كانكون/ العالمية للكرة الطائرة الشاطئية 2021، وتقدم على أثرها في التصنيف العالمي، حيث جاء في المركز العاشر برصيد 5080 نقطة حسب التصنيف المحدث في 27 أبريل الماضي من قبل الاتحاد الدولي للعبة.

أما في تصنيف المنتخبات التي ستتأهل مباشرة إلى دورة الألعاب الأولمبية المقبلة في طوكيو باليابان، فقد حل المنتخب القطري في المركز التاسع بعد أن جمع 7000 نقطة. وحسب التصنيف المعلن يضمن المنتخب القطري أحد المقاعد التي تؤهل مباشرة إلى الأولمبياد وذلك حسب ما ذكر الاتحاد الدولي للعبة.

يشار إلى أن المنتخب القطري أصبح من أفضل المنتخبات في العالم وذلك بفضل النتائج التي حققها في الأعوام الأخيرة، وسبق له المشاركة في دورة الألعاب الأولمبية التي أقيمت في البرازيل /ريو 2016/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format