😎 LifeStyle📱 Technology

Apple launches new feature on App Store

آبل تطلق ميزة جديدة على آب ستور

Apple App Store search usually takes some time to write the name of the targeted app and access the desired app with plenty of options available. To speed up and facilitate this process, Apple has launched a new feature that reduces the input required and replaces it with much faster screen clicks.

This feature relies on including additional suggestions when searching by words, to facilitate access, according to al-Jazeera.net

The Apple Store account tweeted a video, showing the new way the user relies on narrowing the search by writing a word, then choosing from section suggestions, until he finds the desired app.

Search suggestions appeared on some iPhones earlier in April as part of a pilot test, but now the feature should be rolled out across all IPhones in supported areas.

Using search suggestions is very simple, for example, if you’re looking for an app that helps you make pizza, you can type “pizza” in the app store search bar and see additional pop-up words such as “make,” “order,” or “calculator”.

Selecting one of these suggestions filters the results further, as choosing a calculator leads to the display of applications used to calculate the components of pizza dough.

Not every search allows you to select multiple suggestions at this time, and each search does not display a proposed suggestion either.

It is not yet clear whether this change makes it easier or harder for small developers to get more impressions, but it is supposed to be useful to anyone who uses the App Store.

Apple says 70% of App Store users rely on search to find apps, so this feature can have a significant impact on the detectability of emerging applications and a positive impact on sales among some developers.

عادة ما تأخذ عملية البحث عن التطبيقات في متجر التطبيقات آب ستور (App Store) بعض الوقت، لكتابة اسم التطبيق أو الهدف منه والوصول إلى التطبيق المنشود مع وجود الكثير من الخيارات المتاحة. ولتسريع وتسهيل هذه العملية أطلق آبل ميزة جديدة تقلل من كمية الكتابة المطلوبة وتستبدلها بنقرات شاشة أسرع بكثير.

وتعتمد هذه الميزة على تضمين اقتراحات إضافية عند البحث بالكلمات، لتسهيل عملية الوصول، وفقًا لموقع الجزيرة.

ونشر حساب متجر آبل مقطع فيديو، عبر تويتر، أظهر الطريقة الجديدة التي يعتمد فيها المستخدم على تضييق البحث بكتابة إحدى الكلمات، ثم الاختيار من اقتراحات الأقسام، حتى يجد التطبيق المنشود.

وظهرت اقتراحات البحث لدى بعض أجهزة آيفون في وقت سابق في أبريل الماضي كجزء من الاختبار، أما الآن فينبغي أن تُطرح الميزة عبر جميع أجهزة آيفون في المناطق المدعومة.

وتعدّ مسألة استخدام اقتراحات البحث بسيطة جدا، فمثلا في حال كنت تبحث عن تطبيق يساعدك على صنع البيتزا، فيمكنك كتابة “بيتزا” في حقل البحث في متجر التطبيقات ورؤية كلمات إضافية منبثقة مثل “صنع”، أو “طلب”، أو “آلة حاسبة”.

ويؤدي تحديد أحد هذه الاقتراحات إلى تصفية النتائج بوجه أكبر، فاختيار الآلة الحاسبة يفضي إلى عرض التطبيقات المستخدمة لحساب مكونات النسبة الصحيحة لعجينة البيتزا.

ولا يسمح لك كل بحث بتحديد اقتراحات متعددة في الوقت الحالي، كما لا يعرض كل بحث مرشحًا مقترحًا أيضًا.

ولم يتضح بعد إذا كان هذا التغيير يجعل الأمر أسهل أو أصعب على صغار المطورين للحصول على مزيد من الظهور لكنه من المفترض أن يكون مفيدًا لكل من يستخدم آب ستور.

وتقول آبل إن 70% من مستخدمي آب ستور يعتمدون على البحث من أجل العثور على التطبيقات، لذلك يمكن أن يكون لهذه الميزة تأثير كبير في قابلية الاكتشاف للتطبيقات المغمورة وتأثير إيجابي في المبيعات لدى بعض المطورين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format