💉 Health🦠Coronavirus

Growing evidence that Coronavirus infection can cause blood clots: study

دراسة: أدلة متزايدة على أن فيروس كورونا يمكن أن يتسبب في تجلط الدم

Agencies

Washington: Coronavirus infection raises stroke rates, even among low-age people, according to a recent study. In the study, which was attended by scientists from 30 countries, hospital admission rates after coronavirus infection were found to be high.

1 in 4 had a stroke under the age of 55. Of those who suffered a stroke, 10-15% were between the ages of 18 and 50.

Earlier, CNN said there is growing evidence that Coronavirus infection can cause blood clots in unusual ways, and stroke will be an expected outcome. Dr. Thomas Oxley, a neurosurgeon at the Mount Sinai Hospital Network in New York, treated five people who had mild symptoms of coronavirus, or no symptoms at all, the network said.

وكالات

واشنطن: قالت دراسة حديثة إن الإصابة بفيروس كورونا ترفع نسب الإصابة بالسكتة الدماغية، حتى بين الأعمار المُنخفضة. وفي الدراسة التي شارك فيها علماء من 30 دولة، تبيّن أن نسب الإدخال إلى المُستشفى بعد الإصابة بفيروس كورونا كانت مرتفعة.

وكان 1 من كل 4 أصيبوا بالسكتة الدماغيّة تحت عمر 55 عامًا. ومن بين الذين أُصيبوا بالسكتة، كان 10 – 15% تتراوح أعمارهم بين 18- 50 عامًا.

في وقت سابق، قالت شبكة «سي إن إن» الأمريكية: إن هناك أدلة متزايدة على أن عدوى فيروس كورونا يمكن أن تتسبب في تجلط الدم بطرق غير معتادة، وستكون السكتة الدماغيّة نتيجة متوقعة لذلك. ولفتت إلى أنّ الدكتور «توماس أوكسلي»، جراح الأعصاب في شبكة مُستشفيات «ماونت سيناي» في نيويورك، عالج 5 أشخاص كانوا يعانون من أعراض خفيفة من الإصابة بكورونا، أو لا توجد أعراض على الإطلاق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format