🌍 World🇶🇦 DOHA

QA to Ship Essential Medical Supplies to India Free of Charge

القطرية تنقل إمدادات طبية أساسية إلى الهند دون أي رسوم

QNA

Doha: Qatar Airways is supporting international efforts to tackle the second COVID-19 surge in India by shipping medical aid and equipment to the country free of charge from global suppliers. The airline intends to transport 300 tonnes of aid from across its global network to Doha where it will be flown in a three-flight cargo aircraft convoy directly to destinations in India where it is most desperately needed.

HE Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker said: “The State of Qatar has a long and special relationship with India, and we have watched with great sorrow as COVID-19 has once again caused a significant challenge to the country.

“As one of the world air cargo leaders, with an extensive international network, we stand ready to provide humanitarian support by transporting these much-needed supplies, and help the country fight back against this appalling virus. Qatar Airways Cargo has already transported well over 20 million doses of the COVID-19 vaccine for UNICEF as part of the five-year MoU to support UNICEFs Humanitarian Airfreight Initiative.”

The cargo shipment will include PPE equipment, oxygen canisters and other essential medical items, and consists of donations by individuals and companies around the world in addition to existing cargo orders. 

قنا

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية، عن دعمها للجهود الدولية الرامية لمساعدة الهند في التصدي للموجة الثانية من /كوفيد – 19/ التي تشهدها، وذلك من خلال شحن المساعدات والمعدات الطبية الدولية إليها دون أي رسوم.

وتعتزم الخطوط الجوية القطرية نقل 300 طن من الإمدادات الطبية من مختلف أنحاء العالم عبر شبكتها إلى الدوحة، ومن ثم نقلها جواً على متن ثلاث طائرات شحن جوي إلى وجهات مباشرة في الهند تشتد فيها الحاجة إلى تلك المساعدات.

وفي معرض تعليقه على هذه الجهود، قال سعادة السيد أكبر الباكر الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “إن العلاقات التي تجمع دولة قطر بالهند راسخة ومميزة، ونحن نشهد بألم شديد الظروف العصيبة التي تمر بها مرة أخرى جراء فيروس كورونا”.

وأضاف “نحن عازمون على تسخير قدراتنا وخبراتنا ومؤهلاتنا، إلى جانب شبكتنا الدولية الواسعة، لتقديم الدعم الإنساني من خلال نقل هذه الإمدادات التي تعتبر الهند الآن في أمس الحاجة إليها، ومساعدتها في جهود مكافحة هذا الفيروس الفتاك. ويأتي ذلك امتداداً لجهودنا المتواصلة في هذا المجال، فقد قامت الخطوط الجوية القطرية للشحن بنقل وتسليم أكثر من 20 مليون جرعة من لقاح /كوفيد – 19/ لمنظمة اليونيسف كجزء من مذكرة التفاهم التي تمتد على مدار خمس سنوات معها لدعم مبادرة اليونيسف للشحن الجوي للأغراض الإنسانية”.

وتضم الشحنة معدات الحماية الشخصية وإمدادات الأكسجين ومواد طبية أساسية أخرى، وتشمل تبرعات من أفراد وشركات في مختلف أنحاء العالم، فضلاً عن طلبات الشحن الحالية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format