Arab Cup

FIFA announces match schedule for Arab Cup 2021

الفيفا يعلن جدول مباريات كأس العرب ٢٠٢١

QNA

Doha: FIFA has revealed the fixtures and dates of the FIFA Arab Cup Qatar 2021, to be held between November 30 and December 18.

The tournament draw resulted in Qatar at the top of Group A with Iraq, the winner from Oman and Somalia and the winner from Bahrain and Kuwait matches.

Hosts Qatar will open the tournament on November 30, facing the winner of the Bahrain-Kuwait match in the qualifiers, at 1 pm Doha time, and Iraq will play in the same round with the winner from Oman and Somalia.

Then, in the second round, the Qatari team will face the winner from Oman and Somalia on December 3 at 4 pm Doha time, while Iraq will play with the winner from Bahrain and Kuwait. In the last round, Qatar will meet Iraqi counterpart at 10 pm on December 6. While the winner from Kuwait and Bahrain will play in the same round with the winner from Oman and Somalia.

In group B, Tunisia will meet the winner from Yemen and Mauritania match, and the UAE will meet Syria in the first round on November 30, while Tunisia will meet with Syria, and the UAE will meet the winner from Yemen and Mauritania in the second round on December 3. Tunisia will face the UAE, and Syria meet with the winner from Yemen and Mauritania in the third round on December 6.

As for group C, Morocco will meet the winner from Palestine and Comoros, and Saudi Arabia with the winner from Jordan and South Sudan in the first round on December 1, while Morocco will meet the winner from Jordan and South Sudan, and Saudi Arabia will meet the winner from Palestine and Comoros in the second round on December 4. Morocco will play Saudi Arabia, and the winner from Jordan and South Sudan will meet the winner from Palestine and Comoros in the third round on December 7.

In Group D, Algeria will meet the winner from Libya and Sudan, and Egypt will meet the winner from Lebanon and Djibouti in the first round on December 1, while Algeria will meet the winner from Lebanon and Djibouti, and Egypt will meet the winner from Libya and Sudan in the second round on December 4, while Algeria will meet Egypt, and the winner from Libya and Sudan will meet the winner from Lebanon and Djibouti in the third round on December 7.

From each group in the first and second teams, winners will qualify. The first of group A will face the second of the group B, and the first of B group with the second group of Group A, and the first of group C will play with the second of group D, and the first of group D will play with the second of group C.

The tournament will be held at six of the FIFA World Cup Qatar 2022 stadiums which will be revealed later.

The FIFA Arab Cup Qatar 2021 will be held around the same period as the 2022 World Cup, which will provide an opportunity for the 2022 World Cup organizers to test the readiness of the operational processes and facilities for the tournament, ahead of Qatar hosting the first edition of the World Cup in the Arab world.

قنا

الدوحة: كشف الاتحاد الدولي لكرة القدم /فيفا/، عن ترتيب مباريات المنتخبات، ومواعيدها في بطولة كأس العرب FIFA قطر 2021، المزمع إقامتها في الفترة بين 30 نوفمبر و18 ديسمبر.

وأسفرت قرعة البطولة عن وقوع منتخب قطر على رأس المجموعة الأولى مع العراق والفائز من عمان والصومال، والفائز من البحرين والكويت.

وتفتتح قطر (الدولة المضيفة) البطولة يوم 30 نوفمبر، بمواجهة الفائز من مباراة البحرين والكويت في التصفيات، في الواحدة ظهرا بتوقيت الدوحة، ويلعب في نفس الجولة العراق مع الفائز من عمان والصومال.

ثم يواجه المنتخب القطري في الجولة الثانية الفائز من عمان والصومال يوم 3 ديسمبر في الرابعة مساء بتوقيت الدوحة، فيما يلعب العراق مع الفائز من البحرين والكويت.. وفي الجولة الأخيرة، يلاقي منتخب قطر نظيره العراقي في العاشرة بتوقيت الدوحة في مساء يوم 6 ديسمبر، بينما يلعب في الجولة ذاتها الفائز من الكويت والبحرين مع الفائز من عمان والصومال.

وفي المجموعة الثانية، تلتقي تونس مع الفائز من اليمن وموريتانيا، والإمارات مع سوريا في الجولة الأولى يوم 30 نوفمبر، فيما تلتقي تونس مع سوريا، والإمارات مع الفائز من اليمن وموريتانيا في الجولة الثانية يوم 3 ديسمبر.. بينما تتواجه تونس والإمارات، وتلتقي سوريا مع الفائز من اليمن وموريتانيا في الجولة الثالثة يوم 6 ديسمبر.

أما المجموعة الثالثة، فيلتقي المغرب مع الفائز من فلسطين وجزر القمر، والسعودية مع الفائز من الأردن وجنوب السودان في الجولة الأولى يوم 1 ديسمبر، فيما يلتقي المغرب مع الفائز من الأردن وجنوب السودان، والسعودية مع الفائز من فلسطين وجزر القمر في الجولة الثانية يوم 4 ديسمبر.. بينما تتواجه المغرب والسعودية، ويلتقي الفائز من الأردن وجنوب السودان مع الفائز من فلسطين وجزر القمر في الجولة الثالثة يوم 7 ديسمبر.

وفي المجموعة الرابعة، تلتقي الجزائر مع الفائز من ليبيا والسودان، ومصر مع الفائز من لبنان وجيبوتي في الجولة الأولى يوم 1 ديسمبر، فيما تلتقي الجزائر مع الفائز من لبنان وجيبوتي، ومصر مع الفائز من ليبيا والسودان في الجولة الثانية يوم 4 ديسمبر، بينما تتواجه الجزائر ومصر، ويلتقي الفائز من ليبيا والسودان مع الفائز من لبنان وجيبوتي في الجولة الثالثة يوم 7 ديسمبر.

ويتأهل من كل مجموعة المنتخبان الأول والثاني، وسوف يلعب أول المجموعة الأولى مع ثاني المجموعة الثانية، ويلعب أول المجموعة الثانية مع ثاني المجموعة الأولى، ويلعب أول المجموعة الثالثة مع ثاني المجموعة الرابعة، ويلعب أول المجموعة الرابعة مع ثاني المجموعة الثالثة بخروج المغلوب، ومن ثم ربع النهائي، ونصف النهائي، ومباراة تحديد المركز الثالث، ثم المباراة النهائية.

وتستضيف منافسات البطولة ستة من استادات كأس العالم FIFA قطر 2022، وسيجرى الكشف لاحقا عن الاستادات التي ستشهد منافسات كأس العرب.

وتقام بطولة كأس العرب FIFA قطر2021 في نفس الفترة تقريبا التي ستشهد مونديال 2022، ما سيتيح الفرصة أمام منظمي كأس العالم 2022 لاختبار جاهزية العمليات التشغيلية والمرافق المخصصة للبطولة، قبيل استضافة قطر للنسخة الأولى من المونديال في الوطن العربي.

FIFA announces match schedule for Arab Cup 2021
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format