💰 Business🌍 World

Tesla turns a profit on bitcoin sale, but says it won’t become a habit

تسلا تحقق أرباح ببيع البيتكوين، وتقول أنها لن تكرر الأمر

Bloomberg

Elon Musk said Tesla Inc. sold 10% of its Bitcoin holdings to demonstrate the token’s liquidity, while adding that he’s retained his personal investment in the cryptocurrency.

Tesla’s earnings report showed the firm — which bought more than $1 billion of the tokens earlier this year — generated $101 million in income from the sale. Musk said on Twitter that Tesla in essence was trying “to prove liquidity of Bitcoin as an alternative to holding cash on balance sheet.”

The electric-vehicle maker forced cryptocurrencies onto the agenda of corporate treasurers worldwide with its investment in Bitcoin.

While many continue to view the token as just too risky to be compared with cash, Tesla’s Chief Financial Officer Zachary Kirkhorn said on an earnings call that the company believes in Bitcoin’s long-term value.

For a number of strategists, Bitcoin and other tokens are purely speculative investments rather than legitimate alternatives to cash. For instance, BCA Research Inc. argues that Bitcoin fails as a store of value or unit of account owing to its volatility, even though these are basic functions of money.

However, Musk has been a high-profile supporter of cryptocurrencies for some time and late last month announced that Tesla would begin accepting payment for its vehicles in Bitcoin.

The world’s largest cryptocurrency climbed about 1% to $53,765 as of 12:16 p.m. in Tokyo on Tuesday. It’s tumbled from a peak of almost $64,870 in mid-April but is still up sevenfold in the past year.

Tesla fell as much as 3.1% in late trading after its results were announced Monday despite a record profit in the first quarter.

بلومبيرغ

قال إيلون ماسك إن شركة تسلا باعت 10٪ من حيازاتها من البيتكوين لإثبات سيولة العملة الرقمية المميزة، مضيفاً في الوقت نفسه أنه احتفظ باستثماره الشخصي في العملة الرقمية.

وأظهر تقرير أرباح تسلا أن الشركة – التي اشترت أكثر من مليار دولار من العملات الرقمية في وقت سابق من هذا العام – حققت 101 مليون دولار من الدخل من عملية البيع. وصرّح ماسك على تويتر إن تسلا في جوهرها تحاول “إثبات سيولة البيتكوين كبديل للاحتفاظ بالنقد في الميزانية العمومية”.

أدخلت شركة صناعة السيارات الكهربائية العملات الرقمية إلى جدول أعمال أمناء خزانة الشركات في جميع أنحاء العالم من خلال استثمارها في البيتكوين.

وفي حين لا يزال الكثيرون ينظرون إلى العملة الرقمية المميزة على أنه استثمار محفوف بالمخاطر بحيث لا يمكن مقارنته بالنقد، قال زاكاري كيركهورن، المدير المالي لشركة تسلا، في تقرير الأرباح إن الشركة تؤمن بقيمة البيتكوين على المدى الطويل.

وبالنسبة لعدد من الاستراتيجيين، فإن البيتكوين وغيرها من العملات هي استثمارات مضاربة بحتة وليست بدائل مشروعة للنقد. على سبيل المثال، تجادل شركة بي سي آي للبحوث. بأن البيتكوين تفشل كمخزن للقيمة أو وحدة للحساب بسبب تقلباتها، على الرغم من أن هذه هي الوظائف الأساسية للمال.

ومع ذلك ، كان ماسك مؤيدا بارزا للعملات الرقمية لبعض الوقت وأعلن في أواخر الشهر الماضي أن تسلا ستبدأ في قبول الدفع مقابل سياراتها بعملة البيتكوين.

ارتفعت قيمة أكبر عملة رقمية في العالم بنحو 1٪ إلى 53,765 دولار حتى الساعة 12:16 ظهراً في طوكيو يوم الثلاثاء. وهوت من ذروة ما يقرب من 64870 $ في منتصف ابريل لكنهت لا تزال حتى سبعة أضعاف قيمتها في العام الماضي.

وتراجعت قيمة “تسلا” بنسبة تصل إلى 3.1٪ في أواخر التعاملات بعد إعلان نتائجها يوم الاثنين على الرغم من تحقيق أرباح قياسية في الربع الأول.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format