🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

New U.S. Exceptions for full Vaccine Recipients

استثناءات أمريكية جديدة للحاصلين على جرعتي اللقاح

News Agencies

Washington: The U.S. Centers for Disease Control and Prevention on Tuesday announced a set of new guidelines to ease restrictions imposed due to the Corona epidemic, after a large number of Americans were vaccinated.

According to U.S. media, people who have been fully vaccinated are able to not wear masks while attending a small outdoor meeting with fully vaccinated family and friends.

But it recommended continuing to wear masks in barbershops, shopping malls, theatres, cinemas and places of worship.

The new guidelines indicated that if vaccinated Americans were near a person infected with coronavirus, they would not need to stay away from others, or take the test unless they had symptoms.

The new guidelines also allowed people who had finished receiving the vaccine in full not to wear masks while walking, running, hiking, cycling outside alone or with family members

The centres stressed the continuation of recommending the wearing of masks at busy outdoor events such as parades and sporting events.

وكالات

واشنطن: أعلنت مراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها في الولايات المتحدة، الثلاثاء، مجموعة من الإرشادات الجديدة تخفف القيود المفروضة بسبب وباء كورونا، بعد خضوع عدد كبير من الأميركيين للتطعيم.

وقالت المراكز – بحسب وسائل إعلام أمريكية- إنه يمكن للأشخاص الذين حصلوا على التطعيم بالكامل أن لا يرتدوا القناع (الكمامة) أثناء حضورهم اجتماعا صغيرا في الهواء الطلق مع العائلة والأصدقاء الذين تم تطعيمهم بالكامل.

لكنها أوصت بالاستمرار في ارتداء الكمامات في صالونات الحلاقة ومراكز التسوق والمسارح ودور السينما ودور العبادة.

وأشارت الإرشادات الجديدة إلى أنه إذا كان الأمريكيون ممن تم تطعيمهم قد تواجدوا بالقرب من شخص مصاب بفيروس كورونا فلن يحتاجوا إلى الابتعاد عن الآخرين، أو الخضوع للاختبار ما لم يكن لديهم أعراض.

كما سمحت الإرشادات الجديدة للأشخاص الذين أنهوا تلقي اللقاح بالكامل ألا يرتدوا الكمامات أثناء المشي أو الجري أو التنزه سيرا على الأقدام أو ركوب الدراجات في الخارج بمفردهم أو مع أفراد من الأسرة

وأكدت المراكز على استمرار العمل بتوصية ارتداء الأقنعة في الأحداث المزدحمة في الهواء الطلق مثل المسيرات والفعاليات الرياضية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format