🥅 LEAGUES

Nagelsmann to Become Bayern Manager

بايرن ميونخ يتعاقد مع المدرب الشاب جوليان ناجلسمان

QNA

Munich: FC Bayern have announced the appointment of Julian Nagelsmann as their new head coach.

“The Bavarian-born 33-year-old will move to Munich from RB Leipzig on 1 July 2021 ahead of the new season, signing a five-year contract with the German record champions until 30 June 2026,” the Bavarian giants said in a statement.

Bayern head coach Hansi Flick has requested to terminate his contract with the club as he is expected to join the Germany National Football Team.

“Julian Nagelsmann represents a new generation of coaches. Despite his young age, he already has an impressive CV. We are convinced that with Julian Nagelsmann, we can continue the magnificent successes of recent years,” said club president Herbert Hainer.

“I would like to express my thanks to Hansi Flick on behalf of FC Bayern. He took over our team at a difficult time in 2019 and went on to win six trophies, with the seventh hopefully to follow. He will always have a place in FC Bayerns history books. We wish him all the best for his future.”

قنا

ميونخ: أعلن نادي بايرن ميونخ الالماني، يوم الأمس، عن تعاقده مع المدرب الشاب جوليان ناجلسمان المدير الفني لـ /لايبزيج/ ليتولى تدريب النادي البافاري بداية من الموسم المقبل.

وقال النادي، في بيان نشره على موقعه الرسمي، إن عقد المدرب ناجلسمان (33 عاما) على رأس البافاري مدته 5 سنوات حيث سيبدأ ساري المفعول في الأول من يوليو المقبل لينتهي في 30 يونيو2026، لافتا إلى أن هذا المدرب الشاب سيخلف هانز فليك الذي أعلن رغبته في الرحيل عن النادي بنهاية الموسم الجاري.

وفي سياق متصل، ذكر السيد هربرت هاينر رئيس البايرن، عقب الإعلان عن التعاقد مع ناجلسمان، إن “المدرب ناجلسمان يمثل جيلا جديدا من المدربين، فعلى الرغم من صغر سنه إلا أنه يتمتع بمسيرة رائعة”، مضيفا “نحن مقتنعون بأننا سنبني مع هذا المدرب نجاحات عظيمة مثل تلك التي تحققت في السنوات القليلة الماضية”.

وأعرب هاينز عن شكره لفليك الذي تولى قيادة بايرن ميونخ في مرحلة صعبة في عام 2019، وتمكن معه من الفوز بستة ألقاب، مشددا على أن الباب يبقى مفتوحا أمامه للعودة إلى ناديه في قادم السنوات “بعد أن كتب اسمه في كتب تاريخ بايرن ميونخ”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format