🥅 LEAGUES

AFC Champions League: Al Duhail Lose to Al Shorta

دوري أبطال آسيا: الدحيل القطري يخسر أمام الشرطة العراقي

QNA

Jeddah: Iraqs Al Shorta SC ended a four-match losing run after beating Qatars Al Duhail SC 2-1 on Matchday Five of the 2021 AFC Champions League Group C on Tuesday.

Al Shorta’s goals were scored by Amjad Attwan in the minute (3) and Mohammed Dawood in the minute (85) minute, while Michael Olunga scored Al Duhail’s goal in the minute (57).

The result changes little for Al Shorta who remain rooted to the foot of the group, but opens the race wide at the top of Group C as Al Duhails tally stops at eight points, with their direct rivals Al Ahli Saudi FC and Esteghlal on seven points and facing each other later on Tuesday. 

قنا

جدة: خسر الدحيل القطري أمام الشرطة العراقي بنتيجة (1 – 2 ) في المباراة التي جرت يوم الأمس على استاد مدينة الملك عبدالله الرياضية في جدة، ضمن الجولة الخامسة من منافسات المجموعة الثالثة في دوري أبطال آسيا 2021 لكرة القدم.

وسجل أمجد عطوان في الدقيقة (3) ومحمد داود في الدقيقة (85) هدفي الشرطة، في حين أحرز مايكل أولونغا في الدقيقة (57) هدف الدحيل. وتعتبر هذه الخسارة هي الأولى للدحيل في مبارياته خلال هذه المجموعة.

وشهدت المباراة في نهايتها طرد لاعب الدحيل مهدي بن عطية نتيجة حصوله على الإنذار الثاني في اللقاء .

ويلتقي في المباراة الثانية لاحقا ضمن ذات المجموعة الأهلي السعودي مع الاستقلال الإيراني على ذات الملعب.

وحافظ الدحيل مؤقتاً على صدارة ترتيب المجموعة برصيد 8 نقاط من خمس مباريات، مقابل 7 نقاط من أربع مباريات لكل من الاستقلال والأهلي، و3 للشرطة.

ويتأهل إلى دور الـ16 صاحب المركز الأول في كل مجموعة، إلى جانب أفضل ستة أندية تحصل على المركز الثاني في المجموعات العشر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format