🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Oral pill .. Pfizer is working on a drug to stop Coronavirus

حبّة عن طريق الفم .. “فايزر” تعمل على عقار لوقف فيروس كورونا

Doha: Pfizer is developing a drug specifically designed to stop the Coronavirus (SARS-CoV-2), according to a report in the Daily Telegraph.

According to Al-Jazeera Net, Pfizer will begin human trials, and if successful, home treatment for Covid-19 is likely to be available later this year.

The molecule being tested is an antiviral called PF 07321332, which has been classified as protease inhibitor, designed to attack the “spine” of coronavirus and prevent it from multiplying in the nose, throat and lungs.

Protease inhibitor drugs influence the virus’s ability to make new viruses within cells, preventing an enzyme known as protease that dismantles virus proteins used to produce new viruses.

When protease is prevented, the virus cannot break down proteins to produce new viruses, and as a result cannot reproduce and stop spreading.

The drug was developed from scratch during the current epidemic, David Owen, Pfizer’s director of medical chemistry, said at a special seminar for the Department of Medical Chemistry last month.

The first 7 milligrams of the compound were produced late July, and by late October they made 100 grams of the drug, and just two weeks later, they had more than a kilogram.

“We have designed PF 07321332 as a potential oral treatment that can be prescribed at the first sign of infection, without the need for patients to be hospitalized or be in critical care,” Pfizer’s chief scientific officer, Michael Dolstein, said in an official statement issued last month.

 

First human trials

The Telegraph obtained copies of documents given to participants now entering the first human trials.

“So far, the drug has not been given to humans,” says the documents, which were officially approved on February 8. The safety of the drug was studied on animals. In these animal studies, there are no significant risks or safety that have identified events of concern, and the study drug has not caused side effects at any of the dose levels to be used in clinical studies”.

The trial is divided into 3 stages and will last for 145 days, with another 28 days added for testing and dosing.

الدوحة: تعمل شركة “فايزر” الأمريكية، على تطوير حبة دواء مصممة خصيصًا لوقف فيروس كورونا -واسمه العلمي “سارس كوف-2″ (SARS-CoV-2)- وذلك وفقا لتقرير في” الديلي تلغراف”.

ووفقا للجزيرة نت، ستبدأ فايزر التجارب على البشر، وإذا نجحت، فمن المحتمل أن يتوفر علاج منزلي لكوفيد-19، في وقت لاحق من هذا العام.

والجزيء الذي يتم اختباره هو مضاد للفيروسات يحمل اسم “بي إف 07321332” (PF 07321332)، صُنف على أنه “مثبط للبروتياز” (protease inhibitor)، وقد تم تصميمه لمهاجمة “العمود الفقري” لفيروس كورونا ومنعه من التكاثر في الأنف والحلق والرئتين.

تعمل أدوية مثبطات البروتياز عبر التأثير على قدرة الفيروس على صنع فيروسات جديدة داخل الخلايا، حيث تمنع إنزيما يعرف باسم البروتياز (protease) يقوم بتفكيك بروتينات الفيروس التي تستخدم لإنتاج فيروسات جديدة.

عندما يتم منع البروتياز، فإن الفيروس لا يستطيع تحطيم البروتينات لإنتاج فيروسات جديدة، ونتيجة لذلك لا يمكن أن يتكاثر فيتوقف انتشاره.

تم تطوير العقار من نقطة الصفر خلال الوباء الحالي، حسبما قال” دافيد أوين” مدير الكيمياء الطبية في شركة “فايزر”، في ندوة خاصة لقسم الكيمياء الطبية الشهر الماضي.

وتم صنع أول 7 مليغرامات من المركب في أواخر يوليو/تموز، وبحلول أواخر أكتوبر/تشرين الأول صنعوا 100 غرام من العقار، وبعد أسبوعين فقط، كان لديهم أكثر من كيلوغرام.

وقال “ميكائيل دولستين” كبير المسؤولين العلميين في “فايزر”، “لقد صممنا بي إف 07321332 كعلاج محتمل عن طريق الفم يمكن وصفه عند أول إشارة للعدوى، دون الحاجة إلى دخول المرضى إلى المستشفى أو في الرعاية الحرجة”، في بيان رسمي صدر الشهر الماضي.

 

التجارب البشرية الأولى

وحصلت التلغراف على نسخ من الوثائق التي أعطيت للمشاركين الذين يدخلون الآن في التجارب البشرية الأولى.

وتقول الوثائق التي تمت الموافقة عليها رسميا في 8 فبراير/شباط، “حتى الآن، لم يتم إعطاء العقار للإنسان.. تمت دراسة سلامة عقار الدراسة على الحيوانات. في هذه الدراسات التي أجريت على الحيوانات، لا توجد مخاطر كبيرة أو سلامة تم تحديد الأحداث المثيرة للقلق، ولم يتسبب عقار الدراسة في حدوث آثار جانبية في أي من مستويات الجرعات التي سيتم استخدامها في الدراسات السريرية”.

وتنقسم التجربة إلى 3 مراحل، وستستمر مدة 145 يوما، مع إضافة 28 يوما أخرى للفحص وتحديد الجرعات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format