🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

EU sets 4 vaccines to welcome tourists

الاتحاد الأوروبي يحدد 4 لقاحات لاستقبال السائحين

News Agencies

The European Union has adopted four Covid-19 vaccines to receive tourists from around the world.

European Commission President Ursula von der Leyen said tourists who received coronavirus approved vaccines from the European Medicines Agency would be able to enter EU countries.

“One thing is clear: all 27 EU member states will unconditionally accept all those vaccinated with EMA (European Medicines Agency) drugs,” she told The New York Times, without specifying when flights would resume.

Europe allows four coronavirus vaccines: Pfizer/BioNTech, Moderna, AstraZeneca and Johnson & Johnson, while the Russian vaccine Sputnik V has been undergoing gradual review procedures since March 4 at the European Medicines Agency, which approves the use of vaccines in the European market.

The publication suggests that EU states individually may still reserve the right to stricter restrictions. In particular, some countries may not allow citizens of countries outside the EU to visit the EU or may impose quarantine even for people with vaccination certificates.

the European Medicines Agency expressed earlier, the hope that the Sputnik V assessment would be conducted faster, but the date of approval of the vaccine has not yet been announced. According to media reports, if there are no difficulties, the Russian vaccine is expected to be approved in May.

A Reuters count showed that more than 145.84 million people have been infected with Coronavirus globally, while the total number of deaths from the virus has reached 3 million and 229,474 since the first cases were detected in China in December 2019.

وكالات

اعتمد الاتحاد الأوروبي 4 لقاحات من اللقاحات المضادة لفيروس كورونا “كوفيد 19” لاستقبال السائحين من دول العالم.

وقالت رئيسة المفوضية الأوروبية أورسولا فون دير لاين، إن السياح الذين تلقوا لقاحات ضد “كورونا” معتمدة من وكالة الأدوية الأوروبية سيتمكنون من دخول دول الاتحاد.

وأوضحت، بحسب موقع سبوتنيك، لصحيفة “نيويورك تايمز”: “هناك شيء واحد واضح: جميع الدول الأعضاء في الاتحاد الأوروبي البالغ عددها 27 ستقبل دون قيد أو شرط كل أولئك الذين تم تطعيمهم بالأدوية المعتمدة من EMA (وكالة الأدوية الأوروبية)”، دون تحديد موعد استئناف الرحلات.

وتسمح أوروبا بأربعة لقاحات ضد فيروس كورونا هي فايزر/ بايونتيك، وموديرنا، وأسترازينيكا، وجونسون آند جونسون، في حين يخضع اللقاح الروسي “سبوتنيك V” لإجراءات مراجعة تدريجية منذ 4 مارس في وكالة الأدوية الأوروبية، التي توافق على استخدام اللقاحات في السوق الأوروبية.

ويشير المنشور إلى أن دول الاتحاد الأوروبي وبشكل إفرادي قد تظل تحتفظ بالحق في فرض قيود أكثر صرامة. على وجه الخصوص، قد لا تسمح بعض الدول لمواطني دول خارج الاتحاد الأوروبي بزيارة الاتحاد أو قد تفرض الحجر الصحي حتى للأشخاص الذين يحملون شهادات التطعيم.

وفي وقت سابق أعربت وكالة الأدوية الأوروبية عن أملها في أن يتم إجراء تقييم “سبوتنيك V” بشكل أسرع، لكن موعد الموافقة على اللقاح لم يعلن بعد. وبحسب تقارير إعلامية، من المتوقع الموافقة على اللقاح الروسي، إذا لم تكن هناك صعوبات، في مايو.

وأظهر إحصاء لرويترز أن أكثر من 145.84 مليون نسمة أُصيبوا بفيروس كورونا على مستوى العالم، في حين وصل إجمالي عدد الوفيات الناتجة عن الفيروس إلى 3 ملايين و229474 منذ اكتشاف أولى حالات الإصابة في الصين في ديسمبر كانون الأول 2019.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format