🥅 LEAGUES

Lille Regain Top Spot of French League

ليل يستعيد صدارة الدوري الفرنسي لكرة القدم

QNA

Paris:  Lille regained top spot of the French league after defeating host Lyon 3-2 in the 34th week of League 1.

Lille goals were scored by Burak Yilmaz in the 45th and 85th minute, and Jonathan David in the 60th minute, while Lyon scored their first goal through Islam Soleimani in the 20th minute, and the second goal was scored by Jose Fonte by mistake in his own goal in the 35th minute.

With this victory, Lille raised his score to 73 points at the top of the standings, one point behind runner-up Paris Saint-Germain, while Lyon stuck at point 67 in fourth place.

قنا

باريس:  استعاد ليل صدارة الدوري بعد فوزه على مضيفه ليون بنتيجة ( 3 / 2 ) في الأسبوع الـ34 من الدوري الفرنسي لكرة القدم.

وسجل أهداف ليل كل من اللاعب بوراك يلماز هدفين في الدقيقة 45 و 85، واللاعب جوناثان دايفيد في الدقيقة 60 ، فيما سجل ليون هدفه الأول عن طريق إسلام سليماني في الدقيقة 20، والهدف الثاني عن طريق اللاعب جوزيه فونتي بالخطأ في مرماه في الدقيقة 35 .

وبهذا الفوز رفع ليل رصيده إلى 73 نقطة في صدارة الترتيب بفارق نقطة واحدة عن الوصيف باريس سان جيرمان، بينما تجمد رصيد ليون عند النقطة 67 في المركز الرابع.

وقد تعادل ليل في آخر مباراة له مع ضيفه مونبلييه بنتيجة 1/1، وسيستضيف ليل يوم /السبت/ المقبل نيس صاحب المركز التاسع، في الأسبوع 35 من الدوري الفرنسي لكرة القدم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format