👮‍♂️ Government

QRCS Distributes Food Parcels to Vulnerable People in Bangladesh

الهلال الأحمر القطري يوفر سلات غذائية لإفطار المحتاجين في بنغلاديش

QNA

Doha: Qatar Red Crescent Society (QRCS) announced its Ramadan Iftar project in Bangladesh which is aimed at securing Iftar food provisions for 7,086 families, or 42,516 displaced and poor people.

Together with Bangladesh Red Crescent Society (BDRCS), QRCSs representation mission in Bangladesh is distributing food parcels to Myanmar refugees in Coxs Bazaar, as well as poor local families in Dhaka and Rajshahi.

To date, 2,056 food parcels have been distributed, containing dates, vegetable oil, rice, salt, sugar, and chickpeas. Each parcel lasts for 10 days.

The distributions will continue over the coming days to reach the target number of beneficiaries.

QRCSs Ramadan Iftar is being implemented in 19 countries: Palestine, Yemen, Syria, Afghanistan, Sudan, Somalia, Lebanon, Iraq, Bangladesh, Jordan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Kosovo, Albania, Mali, Bosnia and Herzegovina, Mongolia, and Chad.

With the donations of charity payers in Qatar, over 242,500 poor people will find food during the holy month of Ramadan, as diverse parcels of local food staples will be distributed to meet the needs of poor and displaced families over the month of fasting.

قنا

الدوحة: أعلن الهلال الأحمر القطري، عن تنفيذه لمشروع إفطار الصائم في بنغلاديش، والذي يهدف إلى توفير مكونات مائدة الإفطار خلال الشهر الفضيل لصالح 7,086 أسرة تضم 42,516 شخصاً في المتوسط من اللاجئين القادمين من ميانمار والمجتمع المحلي المضيف في بنغلاديش.

ويأتي المشروع ضمن حملة الهلال الأحمر القطري الرمضانية لعام 1442هـ تحت شعار /فاستبقوا الخيرات/، وبتمويل منه.

وقد بدأ بالفعل توزيع سلات غذائية رمضانية على اللاجئين في مدينة /كوكس بازار/، وكذلك على عدد من الأسر المحلية الفقيرة في العاصمة /دكا/ ومدينة /راجشاهي/، بالتعاون بين مكتب الهلال الأحمر القطري في بنغلاديش والهلال الأحمر البنغلاديشي.

وتم حتى الآن توزيع 2,056 سلة غذائية تحتوي على التمر وزيت الطهي والأرز والملح والسكر والحمص، وتكفي السلة الغذائية الأسرة الواحدة لمدة 10 أيام.

ومن المقرر أن تستمر أعمال التوزيع خلال الأيام المقبلة حتى الوصول إلى العدد المستهدف بالكامل.

ويندرج هذا النشاط ضمن مشروع إفطار الصائم خارج قطر، الذي ينفذ هذا العام في 19 بلداً هي: فلسطين، اليمن، سوريا، أفغانستان، السودان، الصومال، لبنان، العراق، بنغلاديش، الأردن، قرغيزستان، طاجيكستان، كوسوفو، ألبانيا، مالي، البوسنة والهرسك، منغوليا، تشاد.

ويعتمد هذا المشروع في تمويله على حصيلة تبرعات أهل البر والعطاء في دولة قطر، حيث ستساهم زكاتهم وصدقاتهم في إطعام ما يربو على 242,500 شخص محتاج، من خلال توزيع سلات غذائية متكاملة من قوت أهل البلد تغطي احتياجات الأسر الفقيرة والنازحة واللاجئة خلال شهر الصيام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format