🎾 Tennis

Nadal outlasts Tsitsipas to claim 12th Barcelona Open title

نادال يتفوق على تيتيباس ويحقق لقبه الـ 12 في بطولة برشلونة المفتوحة

Reuters

Rafa Nadal saved a match point before defeating Stefanos Tsitsipas 6-4 6-7(6) 7-5 to claim a record-extending 12th Barcelona Open title on Sunday, ending his Greek opponent’s nine-game unbeaten start to the European claycourt swing.

Having collected his first title of the 2021 season, Nadal, 34, will leapfrog Russian Daniil Medvedev to take back the world number two spot in the updated ATP rankings on Monday.

Nadal was on the brink of defeat in the 10th game of the final set but recovered to win three straight games to overcome Monte Carlo champion Tsitsipas after three hours and 38 minutes — making it the longest ATP Tour match of the year.

Tsitsipas, who won his previous meeting with the Spaniard in the Australian Open quarter-finals in February, fought hard to stay in the match and saved two match points before winning the second-set tiebreak to force the decider.

Nadal improved his unbeaten record to 12-0 in finals at one of his favourite ATP events where the main showcourt carries his name.

The 20-times Grand Slam winner will be back in action at next month’s ATP Masters 1000 tournaments in Madrid and Rome and will look to carry the momentum into the French Open, where he will be seeking a record-extending 14th Roland Garros title.

رويترز

أنقذت رفائيل نادال نقطة من خسارة المباراة قبل أن يهزم ستيفانوس تيتيباس 6-4 و6-7 و7-5 ليحرز لقب بطولة برشلونة المفتوحة للتنس للمرة 12، يوم الأحد، ويضع حدا لمسيرة اللاعب اليوناني الخالية من الهزائم في تسع مباريات بموسم الملاعب الرملية في أوروبا.

وبعد حصوله على لقبه الأول في 2021، سيستعيد نادال (34 عاما) المركز الثاني في التصنيف العالمي من الروسي دانييل ميدفيديف في القائمة المحدثة غدا الاثنين.

وكان نادال على مشارف الهزيمة في الشوط العاشر من المجموعة الأخيرة لكنه تعافى ليفوز بثلاثة أشواط متتالية ويتغلب على تيتيباس بطل مونت كارلو بعد ثلاث ساعات و38 دقيقة، وهي أطول مباراة في بطولات المحترفين هذا العام.

وكافح تيتيباس، الذي انتصر في مواجهته السابقة ضد نادال في دور الثمانية لأستراليا المفتوحة في فبراير، ليظل في المباراة وأنقذ نقطتين لخسارة المواجهة قبل فوزه بالشوط الفاصل في المجموعة الثانية.

وحسن نادال سجله الخالي من الهزائم إلى 12-صفر في المباريات النهائية لواحدة من بطولاته المفضلة حيث يحمل الملعب الرئيسي هناك اسمه.

ويعود اللاعب الإسباني الحاصل على 20 لقبا في البطولات الأربع الكبرى إلى المنافسات في بطولتي مدريد وروما للأساتذة الشهر المقبل وسيتطلع إلى نقل هذا الزخم إلى فرنسا المفتوحة حيث يبحث عن تحقيق لقبه 14 في رولان غاروس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format