💉 Health🦠Coronavirus

More Than 507,000 People Are Fully Vaccinated In Qatar

أكثر من نصف مليون شخص في قطر تلقوا التلقيح الكامل المضاد لـ كوفيد-١٩

QNA

Doha: The Ministry of Public Health has announced that 507,743 people have received both doses of COVID-19 vaccines, meaning that 22.3 percent of the eligible population are now fully vaccinated against the virus.

Reaching the milestone of more than half a million fully vaccinated people comes as MOPH announced that 1,415,761 vaccine doses have been administered since the start of the vaccination program, accounting for 39.9 percent of the eligible population.

The National COVID-19 Vaccination Program is being delivered at more than 35 vaccination centers across Qatar, including Primary Health Care Corporations 27 primary health centers, vaccination centers at Qatar National Convention Center and in the Industrial Area, and two drive-through vaccination centers, in Lusail and Al Wakra.

The availability of more vaccines as well as the opening of additional vaccination centers has enabled Qatar to significantly increase the pace of the vaccination program since February, and during each of the past four weeks more than 160,000 doses have been administered.

Last week, MOPH reduced the age threshold for vaccine eligibility to 35 years of age, enabling a wider section of the population to be vaccinated and become protected against COVID-19.

A significant proportion of people within the priority groups have now been vaccinated, with 84.5 percent of people over 60 years of age, 76.6 percent of people over 50 years of age, and 63.9 percent of people over 40 years of age having received at least one vaccine dose.

Primary Health Care Corporation teams continue to directly contact people who are eligible by SMS or phone call to arrange their appointment. Anyone wishing to register their interest in receiving the COVID-19 vaccine can do so via the MOPH website https://app-covid19.moph.gov.qa/en/instructions.html. 

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة أن ما يزيد على 507 آلاف شخص قد تلقّوا كلتا الجرعتين من لقاح فيروس كورونا (كوفيد 19) وبذلك تكون ما نسبته 22.3% من سكان الدولة المؤهلين للحصول على اللقاح قد تمّ تطعيمهم بشكل كامل ضد هذا الفيروس.

ويأتي إعلان الوزارة عن تخطّي مرحلة التطعيم الكامل لما يزيد على نصف مليون شخص في وقت تشير فيه إحصائيات وزارة الصحة العامة إلى أنه قد تم بالفعل إعطاء جرعة واحدة على الأقل من اللقاح لـ 39.9% من الفئات المستهدفة حيث بلغ عدد الجرعات التي تمّ تطعيم الفئات المستهدفة بها منذ البدء بتطبيق البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا (كوفيد-19) وحتى الآن (1,415,761) جرعة.

الجدير بالذكر أن البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا (كوفيد-19) في دولة قطر يتمّ تطبيقه من خلال 35 مركزاً للتطعيم في مختلف أنحاء الدولة بما فيها المراكز الصحية السبعة والعشرين التابعة لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية إضافة إلى مركز التطعيم في المركز الوطني للمؤتمرات، ومركزي التطعيم داخل السيارات في منطقتي لوسيل والوكرة.

تجدر الإشارة إلى أن توفّر كميات إضافية من اللقاحات وافتتاح مراكز جديدة للتطعيم مكّنت الجهات المعنية من تسريع وتيرة تطبيق البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا (كوفيد-19) في دولة قطر منذ شهر فبراير الماضي حيث بلغ عدد الجرعات التي تمّ إعطاؤها للجمهور على مدار الأسابيع الأربعة الماضية 160 ألف جرعة أسبوعياً.

وكانت وزارة الصحة العامة قد أعلنت الأسبوع الماضي عن تعديل الحد الأدنى للفئة العمرية المؤهلة للحصول على لقاح فيروس كورونا (كوفيد 19) لتشمل من بلغت أعمارهم 35 عاماً فما فوق ضمن مساعي الوزارة الرامية إلى توسيع نطاق فئات المجتمع التي سيتمّ تطعيمها وتحصينها ضد فيروس كورونا (كوفيد 19).

وقد شمل التطعيم بلقاح فيروس كورونا (كوفيد 19) نسبة كبيرة من الفئات المستوفية لمعايير الحصول على اللقاح، حيث تم تطعيم 84.5% ممن تجاوزوا الستين عاماً و 76.6% من ممن تجاوزوا الخمسين عاماً و 63.9% ممن تجاوزوا الأربعين عاماً من العمر بجرعة واحدة من اللقاح على الأقل.

وتستمرّ الفرق المختصة في مؤسسة الرعاية الصحية الأولية في تواصلها المباشر مع الفئات المستهدفة باللقاح من الجمهور من خلال الرسائل النصية القصيرة والمكالمات الهاتفية من أجل حجز المواعيد الخاصة بتطعيمهم ضد الفيروس.

ويمكن للراغبين في الحصول على اللقاح المضاد لفيروس كورونا (كوفيد 19) التسجيل عبر الموقع الإلكتروني لوزارة الصحة العامة على شبكة الإنترنت على الرابط التالي: https://app-covid19.moph.gov.qa/en/instructions.html

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format