🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Will it become annual? Everything you need to know about 3rd dose of Pfizer and Moderna

هل تصبح سنوية؟ .. كل ما تريد أن تعرفه عن الجرعة الثالثة من فايزر وموديرنا

News Agencies

Clinical trials of Pfizer and Moderna vaccines were launched last February and March to reach an enhancing third dose to protect the millions who received the two dose from either vaccine to enhance protection from coronavirus.

Pfizer CEO Albert Borla says a third dose of the vaccine may have to be taken six to 12 months after the two doses are administered. . “It’s also possible that people will need to be vaccinated against the virus every year.”

The protection of Pfizer and Moderna vaccines extends for at least six months, according to the two companies, but the New England Journal of Medicine has revealed a study that says Pfizer and Moderna vaccines against Coronavirus, which are taken on two doses, are still able to produce antibodies after six months, and then extend their protection after six months.

Pfizer

The Daily Mail revealed that Pfizer and its German partner BioNTech began studying a third dose of their vaccine in late February, with the aim of strengthening protection against future variables (i.e. new strains).

According to the British newspaper, about 144 volunteers will be given the third dose, most of whom participated in the early stage of vaccine testing in the United States last year.

Moderna

Moderna CEO Stephane Bancel also revealed that the third dose of its vaccine will be ready next fall.

According to the British daily Mail, the company is testing three copies of the coronavirus-boosting dose, with two-thirds of volunteers getting an active version of the booster dose, which targets the mutation in the South African version of Coronavirus.

He added: The remaining third will receive an injection combining the original Moderna vaccine with a single-dose booster injection, to find out which is more effective in protecting against the South African strain variant.

He noted that emergency use should be provided to the FDA in the third quarter of 2021, making supportive doses available by the fall.

Why the third dose?

6 months to one year after a person receives the second dose, the protection rate from the virus is likely to drop to between 70% and 80%, explains Moderna CEO Stephane Bancel, adding, “We believe we will all need enhanced doses.”

Pfizer CEO Albert Borla also says people are likely to need a third dose of corona vaccine, where a potential booster injection will be given 6 to 12 months after a person receives full vaccination, adding that people may need to be vaccinated against the new Coronavirus annually.

Borla says there are single dose vaccines like polio, and there are more vaccines like flu than they need each year, explaining that Coronavirus is more like influenza than polio virus.

What are the experiments doing?

Researchers for Pfizer and Moderna vaccines will examine volunteers when injecting the third dose after one week and one month later, to see if they have developed antibodies equivalent to the two doses.

Apparently, two doses will not be enough to fully protect from the virus as it will be less effective within 6 months or perhaps a year at the expert estimate, but then people around the world will need the third dose so will it become annual? A question that clinical trials will answer soon.

وكالات

انطلقت التجارب السريرية للقاحي فايزر وموديرنا في فبراير ومارس الماضيين للوصول إلى جرعة ثالثة تعزيزية لحماية الملايين الذين حصلوا على جرعتي من أي من اللقاحين لتعزيز الحماية من فيروس كورونا .

ويقول الرئيس التنفيذي لشركة فايزر “ألبرت بورلا” إنه ربما يتعين أخذ جرعة ثالثة من اللقاح بعد مرور من 6 شهور إلى 12 شهراً على التطعيم بالجرعتين. . ويضيف: من المحتمل أيضاً أن يحتاج الناس إلى التطعيم ضد الفيروس سنويًا.

وتمتد حماية لقاحي فايزر وموديرنا حتى 6 شهور على الأقل، بحسب بيانات الشركتين، لكن مجلة “نيو إنجلاند جورنال أوف ميديسن” الطبية كشفت عن دراسة تقول إن لقاحي فايزر وموديرنا ضد كورونا – الذين يتم أخذهما على جرعتين – لايزالا قادرين على إنتاج أجسام مضادة بعد 6 شهور، ومن ثم تمتد حمايتهما بعد 6 شهور .

فايزر

وكشفت صحيفة “ديلى ميل” أن شركة فايزر الأمريكية وشريكتها الألمانية بويتنيك بدأت في دراسة جرعة ثالثة من لقاحهما في أواخر فبراير، بهدف تعزيز الحماية من المتغيرات المستقبلية (أي السلالات الجديدة).

ووفق الصحيفة البريطانية، سيتم إعطاء حوالي 144 متطوعًا الجرعة الثالثة، معظمهم ممن شاركوا في المرحلة المبكرة من اختبار اللقاح في الولايات المتحدة العام الماضي.

موديرنا

كما كشف الرئيس التنفيذي لشركة موديرنا ستيفان بانسيل عن أن الجرعة الثالثة من لقاحها ستكون جاهزة في الخريف القادم .

وأوضح بانسيل – بحسب صحيفة “ديلي ميل” البريطانية – أن الشركة تختبر ثلاث نسخ للجرعة المعززة لفيروس كورونا، حيث سيحصل ثلثا المتطوعين على نسخة نشطة من الجرعة المعززة، التي تستهدف التحور الحاصل في النسخة الجنوب أفريقية من فيروس كورونا.

أضاف: سيحصل الثلث المتبقي على حقنة تجمع بين لقاح موديرنا الأصلي، وحقنة معززة في جرعة واحدة، لمعرفة أيها أكثر فعالية في الحماية من متغير السلالة الجنوب إفريقية.

وأشار إلى أن الاستخدام الطارئ يجب أن يتم تقديمه إلى هيئة الأغذية والأدوية الأمريكية “FDA ” في الربع الثالث من عام 2021، ما يجعل الجرعات الداعمة متاحة بحلول الخريف.

لماذا الجرعة الثالثة؟

ويوضح الرئيس التنفيذي لشركة موديرنا ستيفان بانسيل أنه من المحتمل بعد 6 أشهر إلى عام واحد من تلقي الشخص للجرعة الثانية أن تنخفض نسبة الحماية من الفيروس إلى ما بين 70% و80%، مضيفا “نعتقد أننا سنحتاج جميعًا إلى جرعات معززة “.

كما يقول الرئيس التنفيذي لفايزر ألبرت بورلا أنه من المحتمل أن يحتاج الناس إلى جرعة ثالثة من لقاح كورونا، حيث سيتم إعطاء حقنة التعزيز المحتملة من 6 إلى 12 شهرًا من تلقي الشخص للتطعيم بالكامل، مضيفًا أنه من الممكن أن يحتاج الناس إلى التطعيم ضد فيروس كورونا الجديد سنويًا.

ويؤكد بورلا أن هناك لقاحات تشبه شلل الأطفال جرعة واحدة تكفي، وهناك لقاحات مثل الانفلونزا أكثر مما تحتاجه كل عام، موضحاً أن فيروس كورونا يشبه فيروس الأنفلونزا أكثر من فيروس شلل الأطفال.

ماذا تفعل التجارب ؟

سيقوم الباحثون بالنسبة للقاحي فايزر وموديرنا بفحص المتطوعين عند حقن الجرعة الثالثة بعد أسبوع واحد وبعد شهر واحد، لمعرفة ما إذا كانوا قد طوروا أجسامًا مضادة معادلة للجرعتين.

على ما يبدو أن جرعتين لن تكفيا من حماية الفيروس بالكامل إذ تقل الفعالية في غضون 6 شهور أو ربما سنة في تقدير الخبراء، لكن بعدها سيحتاج الناس في جميع أنحاء العالم للجرعة الثالثة فهل ستصبح سنوية ؟ .. سؤال ستجيب عنه التجارب السريرية عما قريب ..

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format