🌍 World

Presidents of Turkey and Azerbaijan Discuss Latest Developments

الرئيسان التركي والأذربيجاني يبحثان “الخطوات المستقبلية المشتركة”

QNA

Ankara: Turkish President Recep Tayyip Erdogan and his Azerbaijani counterpart Ilham Aliyev on Saturday exchanged views in light of the recent developments.

In a phone call, the two leaders exchanged views on what joint steps can be taken in light of the recent developments, the Turkish Communications Directorate said in a statement, reported by Turkey’s Anadolu Agency.

The Agency noted a statement of the Azerbaijani Presidency saying that the two sides also expressed their condemnation of the remarks by US President Joe Biden on the 1915 events in Armenia which he described as “genocide”.

Earlier Saturday, the Turkish Foreign Ministry rejected the remarks, stressing they lack legal basis and are not supported by the evidence.

قنا

أنقرة: بحث الرئيس التركي رجب طيب أردوغان، في اتصال هاتفي يوم الأمس، مع نظيره الأذربيجاني إلهام علييف، الخطوات المستقبلية المشتركة للبلدين.

وذكرت وكالة أنباء /الأناضول/ التركية، أن الرئيسين أردوغان وعلييف، ناقشا “الخطوات المستقبلية المشتركة للبلدين على ضوء آخر التطورات”.

وأشارت، نقلا عن بيان للرئاسة الأذربيجانية، إلى أن الجانبين أعربا خلال الاتصال الهاتفي عن “إدانتهما لاستخدام الرئيس الأمريكي مصطلح /الإبادة/” في وصف أحداث عام 1915 في أرمينيا.

وفي وقت سابق اليوم، أكدت وزارة الخارجية التركية، أن الرئيس الأمريكي جو بايدن لا يملك الحق القانوني في الحكم على المسائل التاريخية، و”تصريحاته عن الإبادة المزعومة للأرمن لا قيمة لها”.

وكان بايدن، وصف في بيان نشره البيت الأبيض على موقعه الإلكتروني، أحداث العام 1915 بـ”الإبادة” ضد الأرمن.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format