🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

India on UK travel red list as Covid crisis grows

بريطانيا تبدأ حظراً على المسافرين القادمين من الهند

BBC

London: India has joined the UK’s travel red list – effectively banning travel – as a deadly second wave of infections sweeps the country.

British and Irish nationals can travel to the UK from India, but they must now isolate in a government-approved hotel.

India has seen soaring infection rates, a rapidly rising death toll and the discovery of a new virus variant.

The spike has overwhelmed hospitals, creating a critical shortage of oxygen, intensive care beds and ventilators.

On Friday, India recorded 332,730 coronavirus cases, the highest one-day tally anywhere in the world for the second day in a row. Daily deaths from Covid-19 rose by a record 2,263 in the previous 24 hours.

At least two hospitals in the Indian capital Delhi are running out of oxygen, and at least 13 patients have died after a fire broke out in the intensive care unit of a hospital set up to treat Covid patients near Mumbai.

The rising number of cases has resulted in a deepening healthcare crisis that has gripped several states, and India’s top court has asked the central government for a national plan by Friday on bolstering supply, oxygen, medicine, treatment and vaccines.

قنا

لندن: بدأت السلطات البريطانية، اليوم، حظرا على دخول القادمين من الهند، بعد تفشي وباء /كورونا/ على نطاق واسع بها.

ووفقا للحظر، يمنع دخول أي مسافر قادم من الهند إلا البريطانيين، والحاصلين على حق الإقامة في بريطانيا، والذين سيتم عزلهم بفنادق لمدة عشرة أيام حتى يثبت خلوهم تماما من الفيروس.

وتضع بريطانيا البلدان التي تشهد تفشيا للوباء على قائمة حمراء يمنع السفر إليها أو القدوم منها، وتفرض حجرا إلزاميا على القادمين من هذه الدول بفنادق قرب مطار /هيثرو/.

ومن المقرر أن تسمح بريطانيا بالسفر الدولي لغرض السياحة والأغراض الأخرى ابتداء من السابع عشر من الشهر المقبل، على أن يتم تقسيم بلدان العالم إلى ثلاث قوائم حسب درجة تفشي الوباء ومعدل التطعيم ضد الفيروس بها.

وتضع بريطانيا 40 دولة على القائمة الحمراء حيث يحظر السفر منها وإليها بسبب تفشي الوباء بها، وتشمل بلدان في أفريقيا والشرق الأوسط وآسيا وأمريكا الجنوبية.

يأتي ذلك فيما كشفت السلطات الصحية عن وجود 55 حالة مصابة بالسلالة الهندية من الفيروس في بريطانيا في الفترة من السابع وحتى الرابع عشر من إبريل الجاري، فيما لم تؤكد درجة خطورة السلالة الجديدة أو مدى قدرتها على الانتشار أو مقاومة اللقاحات المضادة للفيروس.

وتشهد الهند حاليا موجة ثانية من تفشي فيروس /كورونا/ أكثر شدة من موجة التفشي الأولى، حيث تخطى عدد الحالات المصابة أكثر من 332 ألف حالة يوميا و2263 حالة وفاة، اليوم، في ظل نقص حاد في الأكسجين وأسرة العناية المركزة بالمستشفيات.

وتأتي الهند في المرتبة الثانية عالميا من حيث عدد الإصابات بأكثر من 16 مليون إصابة، وتحتل المركز الرابع على مستوى العالم من حيث عدد الوفيات بـ186920 حالة وفاة منذ بدء تفشي الوباء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format