🥅 LEAGUES

Super League project ‘on stand-by’, says Florentino Perez

فلورنتينو بيريز: مشروع دوري السوبر الأوروبي ‘على أهبة الاستعداد’

AFP

Madrid: Real Madrid president Florentino Perez insisted Wednesday that the European Super League was not doomed, but merely “on stand-by”.

“The project is on stand-by. The project exists, but half of them have left, tired of what they have heard over 24 hours, saying they don’t want to continue,” said Perez.

His note of defiance came despite all six English clubs as well as Inter Milan, AC Milan and Atletico Madrid turning their backs on the tournament, plans for which were only revealed on Sunday night.

In an interview with Spanish radio station Cadena Ser, Perez was asked if it was wrong to think the breakaway competition was now dead.

“Absolutely,” he said. “We are working on it. Something will come out that the world thinks is the best.”

Real Madrid, Barcelona and Juventus are the only three clubs yet to withdraw. Perez said Barcelona are “thinking about it”.

“I am sad and disappointed. We have been working on this for three years and fighting against the financial situation in Spanish football,” said Perez.

“I have never seen aggression like it, from the president of UEFA and some presidents of the national leagues.

“It seemed orchestrated, it surprised all of us. It was like nothing I’ve seen in my career, like we had killed football. We were working on how to save football.”

Perez admitted the project would have to change and suggested four teams could instead qualify from each country.

He also claimed one of the English teams sowed seeds of doubt in the others.

“There was someone in the English group, who didn’t have much interest in the Super League,” said Perez.

“And they started infecting the rest. They all signed a binding agreement but in the end because of the Premier League avalanche, they said ‘hey, we’re off’.”

“UEFA put on a show,” he added. “They made it look like we dropped an atomic bomb. They haven’t let us explain. It can’t be that those at the top lose money and the rest earn money. The rich now lose a lot of money.”

وكالة الأنباء الفرنسية

مدريد: أصر رئيس ريال مدريد فلورنتينو بيريز يوم الأربعاء على أن دوري السوبر الأوروبي ليس محكوما عليه بالفشل ولكنه “على أهبة الاستعداد “.

“المشروع على أهبة الاستعداد. المشروع قائم ، ولكن نصفهم قد غادر، تعبوا من ما سمعوه على مدار 24 ساعة وقالوا أنهم لا يريدون الاستمرار ” .

وجاءت مذكرة التحدي على الرغم من أن جميع الأندية الإنجليزية الستة وكذلك إنتر ميلان وميلان وأتلتيكو مدريد يديرون ظهورهم للبطولة، التي لم يتم الكشف عن خططها إلا ليلة الأحد.

وفى مقابلة مع محطة الإذاعة الإسبانية كادينا سير سئل بيريز عما إذا كان من الخطأ الاعتقاد أن المنافسة الانفصالية قد ماتت الآن .

“بالتأكيد”، قال. وقال “نحن نعمل على ذلك. وسيخرج شيء يعتقد العالم أنه الأفضل”.

ريال مدريد وبرشلونة ويوفنتوس هي الأندية الثلاثة الوحيدة التي لم تنسحب بعد. وقال بيريز إن برشلونة “يفكر في الأمر”.

“أشعر بالحزن وخيبة الأمل. نحن نعمل على هذا منذ ثلاث سنوات ونكافح ضد الوضع المالي في كرة القدم الإسبانية”.

وقال “لم يسبق لي أن رأيت عدائية كهذه، من رئيس الاتحاد الأوروبي لكرة القدم وبعض رؤساء البطولات الوطنية”.

“بدا الأمر مدبرا، لقد فاجأنا جميعا. كان غير مشابه لأي شيء رأيته في مسيرتي، كما لو كنا قد قتلنا كرة القدم. كنا نعمل على كيفية إنقاذ كرة القدم”.

واعترف بيريز بأن المشروع يجب أن يتغير واقترح أن أربعة فرق يمكن أن تتأهل بدلا من ذلك من كل دولة .

كما ادعى أن أحد الفرق الإنجليزية زرع بذور الشك في الفرق الأخرى.

وقال بيريز : “كان هناك طرف ما في المجموعة الإنجليزية ، لم يكن لديه اهتمام كبير بدوري السوبر”.

“وبدأوا يصيبون البقية. جميعهم وقعوا على اتفاق ملزم ولكن في النهاية بسبب الانهيار الجليدي في الدوري الإنجليزي الممتاز، قالوا “مهلا، نحن ننسحب”.

وأضاف “أن الاتحاد الأوروبي لكرة القدم قدم عرضاً” . “لقد جعلوا الأمر يبدو وكأننا اسقطنا قنبلة ذرية. لم يسمحوا لنا بالشرح لا يمكن أن يخسر المتواجدون في القمة المال ويكسب الباقون. والآن يخسر الأغنياء الكثير من المال”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format