🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

What do you know about the Indian Covid strain?

ماذا تعرف عن السلالة الهندية من كورونا؟

News Agencies

After abandoning its caution in organizing festivals, political and other group gatherings, and allowing fans to attend cricket matches, India is witnessing a sharp rise and an unprecedented wave of coronavirus infections with nearly two million infections this month alone, and there has been a lot of talk recently about the Indian strain of the virus, what do we know about it?

What’s the name of the new breed?

According to a report in The Conversation, the new breed is known as 1617B the Indian coronavirus variant, according to several news sites.

According to Al Jazeera Net, the strain, also known as variant, is a version of the virus that contains a range of mutations, which means that each mutated strain contains a range of mutations.

Mutation is a change in the order of genetic material in the virus, and some of these mutations may not have an impact on the virus, but some may affect its ability to transmit and infect.

Previous mutations have been recorded in coronavirus, including English, Brazilian and South African strains.

Is this mutation more contagious?

It is believed that this mutation may be able to spread more easily than previous forms of the virus. This is because of a mutation called L452R that affects the spike protein of the virus, the “key” the virus uses to enter the body cells.

The mutation discovered in California called B1427 contains the same mutation as the L452R and is estimated to be about 20% more transferable than the previous form of coronavirus that was spreading during the first wave.

Is it more dangerous?

Mutations such as L452R that help bind do not necessarily lead to a more severe disease or make Coronavirus more deadly. For example, the mutation discovered in California B1427 appears to be spreading more easily, and preliminary research has not found that it is associated with more serious infections or higher viral loads.

The same could apply to india’s “B1617” transformation, although this still needs to be investigated.

Preliminary studies suggest that the L452R mutation can help the virus evade the immune system. In addition, B1617 carries a second mutation, called E484Q, which also changes spike protein.

Research suggests that similar mutations (affecting the same area of spike protein) may make the virus less vulnerable to pre-existing antibodies.

Is India’s high infections linked to this surge?

According to officials in India, the high number of cases in the country is not linked to these mutations, as B1617 mutations have not been detected in large enough numbers to determine whether they are directly responsible.

However, this may be due to a lack of data, and many experts have stressed the importance of increasing the sequence of the virus to get a better picture.

India has recorded more than 2,000 deaths from Covid-19 and nearly 300,000 new infections in 24 hours, one of the largest daily figures in the world since the epidemic began, according to official data quoted by AFP.

Ministry of Health figures show that the number of new infections recorded has reached 295,000 in the last 24 hours, bringing the total number of infections to 15.6 million in India. The number of deaths was 2,023, bringing the total number of people killed by the epidemic to 182,553.

وكالات

بعدما تخلّت عن حذرها في تنظيم المهرجانات والتجمّعات الجماعية السياسية وغيرها، والسماح للمشاهدين بحضور مباريات الكريكيت ، تشهد الهند ارتفاعًا حادًّا وموجة إصابات غير مسبوقة من فيروس كورونا بتسجيلها نحو مليوني إصابة هذا الشهر وحده، كما كثر الحديث في الآونة الأخيرة عن السلالة الهندية من الفيروس، فماذا نعرف عنها؟

ما اسم السلالة الجديدة؟

اسم السلالة الجديدة “بي 1617” (B1617)، وذلك وفقا لتقرير في “The Conversation” كما تعرف أيضا باسم السلالة الهندية Indian coronavirus variant، وفقا لعدة مواقع إخبارية.

وبحسب الجزيرة نت، فإنّ السلالة -تعرف أيضا بـ “التحور” (variant)- هي نسخة من الفيروس تضم مجموعة من الطفرات، وهو ما يعني أن كل سلالة متحورة تضم مجموعة من الطفرات.

والطفرة (mutation) هي تغير في ترتيب المادة الوراثية في الفيروس، وبعض هذه الطفرات قد لا تترك أثرا في الفيروس، لكن بعضها قد يؤثر في قدرته على الانتقال والعدوى.

وكانت هناك طفرات سابقة قد سجلت لفيروس كورونا برز منها السلالات الإنجليزية والبرازيلية والجنوب أفريقية.

هل هذا التحور أكثر عدوى؟

يعتقد أن هذا التحور قد يكون قادرا على الانتشار بسهولة أكبر من الأشكال السابقة للفيروس. هذا بسبب طفرة تحملها تسمى “إل 452 آر” ( L452R) والتي تؤثر على بروتين السنبلة “سبايك” للفيروس، وهو “المفتاح” الذي يستخدمه الفيروس للدخول لخلايا الجسم.

يحتوي التحور الذي تم اكتشافه في كاليفورنيا واسمه “بي 1427” (B1427) على نفس طفرة “إل 452 آر” (L452R) وتشير التقديرات إلى أنه أكثر قابلية للانتقال بحوالي 20% من الشكل السابق لفيروس كورونا الذي كان ينتشر خلال الموجة الأولى.

هل هي أكثر خطورة؟

لا تؤدي الطفرات مثل “إل 452 آر” (L452R) التي تساعد في الارتباط بالضرورة إلى الإصابة بمرض أكثر حدة أو جعل فيروس كورونا أكثر فتكا. على سبيل المثال، يبدو أن التحور الذي تم اكتشافه في كاليفورنيا “بي 1427” (B1427) ينتشر بسهولة أكبر، ولم تجد الأبحاث الأولية أنه مرتبط بإصابات أكثر خطورة أو حمولات فيروسية أعلى.

ويمكن أن ينطبق الشيء نفسه على التحور الذي في الهند “بي1617” (B1617) على الرغم من أن هذا لا يزال بحاجة إلى التحقيق.

تشير الدراسات الأولية إلى أن طفرة “إل 452 آر” (L452R) يمكن أن تساعد الفيروس في التهرب من جهاز المناعة. علاوة على ذلك، يحمل “بي 1617” (B1617) طفرة ثانية، تسمى “إي 484 كيو” (E484Q) والتي تغير بروتين السنبلة أيضا.

وتشير الأبحاث إلى أن الطفرات المشابهة (التي تؤثر على نفس المنطقة من البروتين الشائك) قد تجعل الفيروس أقل عرضة للأجسام المضادة الموجودة مسبقا.

هل ارتفاع إصابات الهند مرتبط بهذه الطفرة؟

وفقا لمسؤولين في الهند فإن ارتفاع عدد الحالات في البلاد ليس مرتبطا بهذه الطفرات، حيث لم يتم اكتشاف طفرات “B1617” بأعداد كبيرة بما يكفي لتحديد ما إذا كانت مسؤولة بشكل مباشر.

ومع ذلك، قد يكون هذا بسبب نقص البيانات، وقد شدد العديد من الخبراء على أهمية زيادة تسلسل الفيروس للحصول على صورة أفضل.

وسجلت في الهند أكثر من ألفي وفاة بسبب كوفيد-19 وحوالي 300 ألف إصابة جديدة خلال 24 ساعة، وهو من أكبر الأرقام اليومية في العالم منذ بداية الوباء، حسب بيانات رسمية نقلتها وكالة الصحافة الفرنسية.

وتشير أرقام وزارة الصحة إلى أن عدد الإصابات الجديدة التي سجلت بلغ 295 ألفا في الساعات الـ 24 الأخيرة مما يرفع العدد الإجمالي للإصابات إلى 15.6مليونا في الهند. أما عدد الوفيات فبلغ 2023 ليصل إجمالي عدد الذين أودى الوباء بحياتهم إلى 182 ألفا و553 شخصا.

 

.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format