🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Anti-influenza drug trial starts in Japan to treat Covid-19

تجربة يابانية جديدة لعقار للإنفلونزا لعلاج مرضى كورونا

Reuters

TOKYO: Fujifilm Holdings Corp will restart a clinical trial in Japan of its antiviral drug Avigan for the treatment of COVID-19, the Nikkei newspaper reported on Sunday.

Domestic approval of the drug was delayed after a health ministry panel said in December that trial data was inconclusive. The new study will involve about 270 patients and Fujifilm will aim to seek approval again in October, Nikkei said.

Representatives from Fujifilm did not immediately respond to a request for comment.

Japan has approved Avigan, known generically as favipiravir, as an emergency flu medicine. But concerns remain, as the drug has been shown to cause birth defects in animal studies and its effectiveness against COVID-19 has proven difficult to demonstrate.

Japan’s government has called on Fujifilm to triple national stockpiles of the drug, which has been approved for COVID-19 treatment in Russia, India and Indonesia.

وكالات

أعلنت شركة “فوجيفيلم” اليابانية، يوم الأربعاء، عن بدء تجربة جديدة لعقار “أفيغان” المرخص لمعالجة أشكال حادة من الإنفلونزا، على مرضى فيروس كورونا “كوفيد 19”.

وقالت الشركة في بيان، بحسب موقع الحرة، إن التجربة الجديدة في اليابان على العقار تستهدف المرضى في المراحل المبكرة من أعراض كوفيد-19، والمعرضين لحالات حادة.

وتأجلت الموافقة المحلية على العقار لعلاج كوفيد-19 بعد أن قالت لجنة بوزارة الصحة، في ديسمبر الماضي، إن بيانات التجارب على المرحلة الثالثة غير حاسمة.

وركزت التجربة السريرية السابقة على مرضى الالتهاب الرئوي غير الحاد المرتبط بوباء كوفيد 19 الناجم.

وكان العقار، الذي يؤخذ عن طريق الفم، رخص منذ عام 2014 في اليابان، لمعالجة حالات الإنفلونزا الشديدة التي أثبتت الأدوية التقليدية عدم فعاليتها في مكافحتها. ومع ذلك، لا ينصح بتناول الحوامل العقار إذ أظهرت الدراسات على الحيوانات أنه يؤثر على نمو الجنين.

وتدرس الحكومة اليابانية إعلان حالة الطوارئ في طوكيو وأوساكا مع تزايد الإصابات بكوفيد-19 وهي خطوة تسمح للسلطات في المقاطعتين بفرض قيود سعياً لوقف انتشار الإصابات، بحسب رويترز.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format