📱 Technology🌍 World

Amazon begins rollout of pay-by-palm

“أمازون” تطلق تقنية جديدة للدفع بواسطة راحة اليد

AP

NEW YORK: Amazon is rolling out pay-by-palm technology at some Whole Foods grocery stores near its headquarters to make paying quicker and more convenient.

The technology, called Amazon One, lets shoppers scan the palm of their hand and connect it to a credit card or Amazon account. After the initial set up, which Amazon says takes less than a minute, shoppers can scan their hand at the register to pay for groceries without having to open their wallets.

Amazon first launched the technology late last year and at the time said the technology could be used at stadiums, office buildings and other retailers. So far, Amazon hasn’t announced any takers. It has been put into use in several of its cashier-less stores and Amazon said it has signed up thousands of users, but didn’t provide a specific number.

Privacy experts have warned against the use by companies of biometric data, such as face or palm scans, because of the risk of it being hacked and stolen. Amazon said it keeps the palm images in a secure part of its cloud and doesn’t store the information on the Amazon One device. The company said shoppers can also ask for their information to be deleted at any time.

A Whole Foods store in Amazon’s hometown of Seattle started using the technology on Wednesday. Seven additional Whole Foods locations in the area will have it installed in the coming months. Amazon declined to say if or when other locations might get it. There are about 500 Whole Foods stores across the country.

فرانس برس

كشفت “أمازون”، الثلاثاء، عن تقنية بيومترية جديدة للدفع اللاتلامسي تتيح للزبائن تسديد ثمن مشترياتهم في المتاجر باستخدام راحة اليد بدل البطاقة المصرفية.

وستُستخدم هذه الخدمة المسماة “أمازون وان”، في مرحلة أولى في اثنين من متاجر “أمازون غو” في مدينة سياتل بولاية واشنطن، حيث مقر الشركة.

وتعتزم المجموعة المملوكة لجيف بيزوس، أثرى أثرياء العالم، إضافة هذه التقنية إلى متاجر أخرى تابعة لها في الولايات المتحدة (شيكاغو وسان فرانسيسكو ونيويورك، إضافة إلى نقاط بيع أخرى في سياتل)، وأيضاً بيعها لحساب متاجر أخرى، لكن من دون إعلان شريك محتمل.

وقد تصبح سلسلة متاجر المنتجات الراقية “هول فودز ماركت” التي اشترتها “أمازون” سنة 2017، مجهزة بنظام الدفع الجديد هذا في المستقبل.

وقال نائب رئيس قسم مبيعات التجزئة والتكنولوجيا لدى “أمازون” ديليب كومار: “في أكثرية المساحات التجارية، قد تصبح “أمازون وان” وسيلة دفع بديلة أو خياراً لبطاقات ولاء المستخدمين مع جهاز يوضع على الصندوق إلى جانب أنظمة الدفع التقليدية”.

وأشار كومار إلى أن خدمة “أمازون وان” الجديدة قد تُستخدم لإدخال الجمهور إلى المدرجات أو خلال دخول الموظفين موقع العمل.

هذه التقنية التي وصفتها “أمازون” بأنها “سريعة وموثوقة وآمنة”، تستخدم خوارزميات مصممة بطريقة شخصية لكل مستخدم بالاستناد إلى صورة عن اليد لصنع ما يشبه “توقيعاً فريداً براحة اليد”.

وعلى الزبائن الراغبين في الإفادة من الخدمة أن يكون لديهم رقم هاتفي محمول وبطاقة مصرفية، من دون الحاجة بالضرورة إلى حساب “أمازون”.

وأكدت “أمازون” في هذا الإطار أنها تأخذ “على محمل الجد أمن البيانات واحترام الخصوصية وأي بيانات حساسة تعالَج بما يتوافق مع سياساتنا المعتمدة منذ زمن بعيد”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format