💉 Health😎 LifeStyle

3 reasons why pregnant women shouldn’t fast

٣ أسباب تمنع المرأة الحامل من الصيام

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Pregnant women need fluids, Dr. Nema al-Halabi, a gynecologist and obstetrician, said, noting that pregnant women cannot fast, such as pregnant women who have chronic Medical doses that cannot be stopped or interrupted, and they cannot fast so as not to cut off their medications.

Also, pregnant women who suffer from anemia also cannot fast and this decision comes from the competent doctor, and there are cases of pregnant women who have changes in pressure and may be exposed to height or decrease as well as the diabetic pregnant woman should not fast because she has a certain program of food and medicines.
Dr. Al-Halabi pointed out in her interview for Sabah Ramadan program on Qatar Radio that there are cases where the pregnant woman gets tired during fasting and feels that her temperature is high and sometimes experiences lack of “urine” or change in color or feel dizzy during the day, therefore she can break the fast, in addition to cases where the doctor decides that the pregnant woman should break the fast.

Al-Halabi added that they always advise pregnant women to take liquids, the pregnant woman should drink at leastfrom breakfast time to Suhoor from 2 to 12 cups of water because she needs fluids in order for herself and the fetus not to get dehydrated.

Pregnant women also need rich elements such as natural fruit juices and not concentrated juices which are important for pregnant women because they are rich in vitamins as well as milk, yogurt, all these juices are important, pointing out that the pregnant woman should stay away from sweetened juices such as soft drinks because they are rich in sodium carbonate and sugar.

All of these cause dehydration in the pregnant woman, as well as she should stay away from the caffeinated beverages and she can drink a cup of coffee or a cup of tea but not too many of them and in this case balance is something required because the caffeinated beverages also lead to dehydration and we want her to have plenty of fluids so as not to experience dehydration.

الشرق

الدوحة: قالت الدكتورة نعمة الحلبي أخصائية نساء وتوليد في حديث لها عن المسموح والممنوع للمرأة الحامل في رمضان إن المرأة الحامل تحتاج إلى السوائل، لافتة إلى أن هناك حوامل لا يستطعن الصوم، مثل الحامل التي يكون لديها جرعات أدوية مزمنة لا يمكن وقفها او انقطاعها وهذه لا يمكن أن تصوم حتى لا تقطع ادويتها.

كذلك الحامل التي تعاني من فقر الدم والانيميا ايضا لا تستطيع ان تصوم وهذا القرار يأتي من الطبيب المختص، وهناك حالات من الحوامل يحدث لها تبدلات في الضغط فقد يكون ضغطها عرضة للارتفاع او الانخفاض وكذلك الحامل السكرية لا يجوز لها الصوم لأن لديها برنامجا معينا من الغذاء والأدوية.

وأشارت الدكتورة الحلبي في حديثها لبرنامج صباح رمضان عبر أثير إذاعة قطر إلى أن هناك حالات تتعب فيها الحامل خلال الصوم فتحس بأن درجة حرارتها مرتفعة واحيانا يحدث لها قلة الادرار”البول” او تبدل في اللون او تشعر بدوار خلال اليوم فيمكن ان تفطر، هذا بالاضافة الى الحالات التي يقرر فيها الطبيب أن على الحامل أن تفطر.

وأضافت الحلبي إنهم دائما ينصحون الحوامل بتناول السوائل، فالحامل يجب أن تشرب أقل شيء من وقت الفطور حتى السحور من 2 الى 12 كوبا من الماء لانها تحتاج الى السوائل فلابد أن تزيد كمية السوائل حتى لا يحدث لها تجفاف أو التجفاف على الجنين، كما أنها تحتاج الى العناصر الغنية مثل عصائر الفواكه الطبيعية الفريش وليس العصائر المركزة وهي مهمة للحوامل لانها غنية بالفايتمينات وكذلك الحليب واللبن والزبادي كل هذه العصائر مهمة، مشيرة إلى أن الحامل يجب أن تبتعد عن العصائر الحلوة مثل المشروبات الغازية لانها غنية بكربونات الصوديوم والسكر بل أكثر من غنية بهذه العناصر، وكل هذه تسبب التجفاف عند الحامل، وكذلك يجب ان تبتعد عن المنبهات ويمكنها شرب فنجان قهوة او فنجان شاي وعدم الاكثار منهما وفي هذه الحالة التوازن شيء مطلوب لان المنبهات ايضا تؤدي إلى التجفاف ونحن نريد لها الإكثار من السوائل حتى لا يحدث لها التجفاف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format