😎 LifeStyle📱 Technology

Warning of a malicious Whatsapp link that causes your phone to be hacked

تحذير من رابط ضار لتطبيق واتساب يتسبب باختراق الهواتف

Technology experts have warned WhatsApp users of a malicious link to an app that claims it can turn the basic messaging system into pink.

India’s security researcher Rajshekhar Rajaharia was quoted by The Sun newspaper as saying that a message called WhatsApp Pink contained malware that could allow the intruder to hack your phone.
He tweeted: “Beware of pink WhatsApp. A virus spreads in WhatsApp groups with a download link. Don’t click on WhatsApp Pink. You’ll lose full access to your phone.

Rajaharia later said that only Android users could be affected by whatsApp Pink. Clicking on the link could allow hackers to grab the phone and even send messages to the user’s contacts.
Malicious messages also claim to offer new WhatsApp features.

Experts advised not to download an app unless it is on Apple’s official app store or Google Play store.
If you receive a message about downloading a pink version of WhatsApp, don’t click on the link and it’s best to delete the conversation.

A WhatsApp spokesman said in a statement: “Anyone can receive an unusual or a suspicious message on any service, including e-mail, and at any time it occurs, we encourage everyone to exercise caution before responding or participating.

“In WhatsApp in particular, we also recommend that people use the tools we provide in-app to send us a report, report a contact or block a contact.

 

حذر خبراء التقنية، مستخدمي “واتسآب”، من رابط ضار لتطبيق يدعي أنه يمكنه تحويل نظام المراسلة الأساسي إلى اللون الوردي.

ونقلت صحيفة “ذا صن” البريطانية عن الباحث الأمني في الهند “راجشيخار راجاهاريا” أن هناك رسالة تدعي “واتسآب الوردي ” (WhatsApp Pink)، حتوي على برامج ضارة قد تسمح للمتسلل بالاستيلاء على هاتفك.

وغرد عبر حسابه على “تويتر” قائلا: “احذروا من واتسآب الوردي. ينتشر فيروس في مجموعات واتس آب برابط تنزيل.. لا تنقر على WhatsApp Pink. فستفقد إمكانية الوصول الكامل إلى هاتفك”.

وقال راجاهاريا في وقت لاحق إن مستخدمي أندرويد فقط هم من يمكن أن يتأثروا بفيروس WhatsApp Pink.مضيفاً أن النقر على الرابط يمكن أن يسمح للقراصنة بالاستيلاء على الهاتف وحتى إرسال رسائل إلى جهات الاتصال الخاصة بالمستخدم.

وتدعي الرسائل الضارة أيضا أنها تقدم ميزات “واتساب” جديدة.

وينصح الخبراء بعدم تنزيل تطبيق ما لم يكن موجودا على متجر تطبيقات “آبل” الرسمي أو متجر “غوغل بلاي”.

وإذا تلقيت رسالة حول تنزيل إصدار وردي من “واتسآب”، فلا تنقر على الرابط ومن الأفضل حذف المحادثة.

وقال متحدث باسم “واتسآب” في بيان: “يمكن لأي شخص تلقي رسالة غير عادية أو غير معهودة أو مشبوهة على أي خدمة، بما في ذلك البريد الإلكتروني، وفي أي وقت يحدث، نشجع الجميع على توخي الحذر قبل الرد أو المشاركة”.

وتابع: “في واتسآب على وجه الخصوص، نوصي أيضا بأن يستخدم الأشخاص الأدوات التي نقدمها داخل التطبيق لإرسال تقرير إلينا أو الإبلاغ عن جهة اتصال أو حظر جهة اتصال”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format