🇶🇦 DOHA

Qatar Airways Holidays launches new quarantine-free holiday packages

“القطرية للعطلات” تطلق باقات عطلات جديدة معفاة من الحجر

Doha: Qatar Airways Holidays (QRH) has launched new quarantine-free holiday packages to the Maldives, Istanbul and Tbilisi. Qatari citizens and residents who have completed the COVID-19 vaccination will have an exclusive opportunity for a much-awaited vacation, followed by a quarantine-free return to Qatar.

With more options available, fully vaccinated travellers can choose between a tranquil and luxurious escape in the Maldives, a culture-filled city break at the crossroads of Europe and Asia in Istanbul, or a Georgian gastronomic experience around Tbilisi’s cobbled streets.

Qatar Airways Holidays’ customers can now book their holiday packages and other travel services through the newly launched Arabic website. This accessible platform was developed in response to increasing de-mand among Arabic speaking travellers.

Visitors to qatarairwaysholidays.com can also book the ‘Summer in Greece’ holiday package and benefit from up to 40 per cent off the normal price for vacations in Athens and Mykonos. The Holiday offer starts at QR 4,380 per person, for three nights and includes flights, daily breakfast, transfers and local assistance for sightseeing and excursions. The offer is for travel between 14 May and 30 September 2021.

Qatar Airways Holidays’ three-night all-inclusive package to the Maldives with the option to choose between two luxury hotels – Diamonds Thudufushi and Sandies Bathala – with prices starting from QR 5,766, which includes return seaplane transfer to the resorts. Holiday packages to Istanbul start at QR 2,420 and in Tbilisi at QR 3,340, for a four-night stay and including flights.

أعلنت القطرية للعطلات عبر موقع “اكتشف قطر” عن باقات جديدة للمواطنين والمقيمين من الحاصلين على جرعتي لقاح كوفيد 19، معفاة من الحجر الصحي عند العودة إلى دولة قطر وفي السفر إلى وجهات إسطنبول واليونان والمالديف .

ويمكن لعملاء القطرية للعطلات استعراض الباقات التي يرغبون بها وحجزها باللغة العربية، بعد أن أعلنت عن تحديث موقعها الإلكتروني ليضم خيار عرضه باللغة العربية، مما يؤكد التزامها الدائم بتقديم أفضل الخدمات للمسافرين خلال جميع مراحل رحلتهم.

الشروط

ويستفيد من عرض القطرية للعطلات الخالية من الحجر الصحي:

● المواطنون القطريون، والمرافقون لهم، وحاملو بطاقة الإقامة القطرية .

● أن تبلغ من العمر أكثر من 16 عامًا وتلقيت الجرعة الثانية من اللقاح في قطر بما لا يقل عن 14 يومًا ولا تزيد عن 6 أشهر قبل عودتك إلى قطر، ويمكن للأطفال الذين تقل أعمارهم عن 16 عامًا مرافقة البالغين ، لكنهم سيخضعون للحجر المنزلي عند العودة إلى قطر.

خصم خاص في اليونان

وسيستفيد من حجز باقة “الصيف في اليونان” من خصم يصل إلى 40% على الأسعار الاعتيادية للعطلات في أثينا وميكونوس.

وتبدأ العروض من 4,372 ريال قطري للشخص الواحد، وتشتمل على فطور يومي والتنقلات وخدمات الإرشاد والجولات؛ للسفر بين 14 مايو حتى 30 سبتمبر 2021.

وأوضحت القطرية للعطلات أن أي متطلبات تأشيرة ذات صلة لا تزال سارية على جميع المسافرين، ورغم إغلاق السفارة اليونانية في الدوحة حاليًا ، لكنها تلقت تأكيدات بأن السفارة ستفتح في الوقت المناسب لمعالجة التأشيرة السياحية قبل رحلتها الأولى في 14 مايو 2021.

وستعمل الرحلات إلى ميكونوس اليونانية أيام الجمعة والسبت والاثنين، كما ستعمل الرحلات إلى أثينا يوميًا.

الباقات الأخرى

وتبدأ أسعار باقات العطلات لمدة ثلاث ليال في المالديف من 5,766 ريال قطري للإقامة في فندق دايموندز ثاندوفوشي أو سانديز باثالا.

فيما تبدأ أسعار الباقات لزيارة إسطنبول لأربع ليال من 4,240 ريال قطري، وإلى تبليسي لأربع ليال من 3,340 ريال قطري.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format