additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🥅 LEAGUES

‘Madrid will not be kicked out of Champions League’: Perez

رئيس ريال مدريد يؤكد أن فريقه «لن يُطرد» من دوري الأبطال

 AFP

Madrid: Real Madrid president Florentino Perez said on Tuesday that no club will be thrown out of the Champions League for joining a proposed European Super League (ESL).

On Monday, six Premier League teams — Liverpool, Manchester United, Arsenal, Chelsea, Manchester City and Tottenham Hotspur — joined forces with Madrid, Barcelona and Atletico Madrid and Italian trio Juventus, Inter Milan and AC Milan to launch the planned competition.

They have decided to break away from the UEFA-sanctioned Champions League and start their new competition “as soon as possible”, with plans for three more founding members to join and for five other clubs to be invited annually.

Perez claimed Paris Saint-Germain have not been invited.

UEFA said sides in the tournament will be unable to compete in their future competitions, with Perez’ Madrid as well as City through to this year’s Champions League last four.

“They are the threats of someone who confuses monopoly with property,” Perez, who has been named ESL president, said on television programme El Chiringuito.

“Madrid will not be kicked out of the Champions League, definitely not. Nor City, nor anyone else.”

He added: “It’s not going to happen. I don’t want to get into the legal reasons but it’s not going to happen. It’s impossible.”

European football’s governing body also said players could be stopped from featuring for their countries too.

“Any player can be totally calm because that is not going to happen,” 74-year-old Perez said. “UEFA is a monopoly and it also has to be transparent. UEFA does not have a good image in its history. It has to be open to dialogue and not threatening,” he added.

Earlier Perez claimed the move had been made to save the sport.

“Football has to keep changing and adapting to the times. Football is losing interest. Something must be done,” Perez said. “Football is the only sport that is global. Television has to change to adapt to the times. We have to think about why 16-24 year-olds are no longer interested in football.

“There are poor quality matches and there are other platforms for entertainment. Football has to change.

“A group of clubs from some European countries want to do something to make this sport more attractive worldwide,” Perez added.

He said the coronavirus pandemic had accelerated the need for change and clubs cannot afford to wait for UEFA’s proposed Champions League reforms.

“The new Champions League is supposed to start in 2024,” said Perez. “In 2024, all the clubs will be dead.”

Perez claimed the new league would also help smaller clubs. “They have said it is a league for the rich and it’s not true. It’s a league to save football,” he said.

“The money goes to everyone, it is a pyramid. If those above have money, it trickles down.

“There are 15 teams that generate value and five will enter on sporting merit. It is not closed. It is open. We have never thought of a closed league.”

ا ف ب

قال رئيس نادي ريال مدريد الإسباني فلورنتينو بيريز الثلاثاء، إن فريقه لن يُطرد من دوري أبطال أوروبا، بعد مشاركته مع 11 نادياً كبيراً في إطلاق الدوري السوبر الانفصالي.

وأعلنت ستة أندية إنجليزية (ليفربول، ومانشستر يونايتد، وآرسنال، وتشيلسي، ومانشستر سيتي، وتوتنهام)، مع برشلونة وريال مدريد وأتلتيكو مدريد الإسبانية، ويوفنتوس وإنتر وميلان الإيطالية، إطلاق مسابقة قد تنسف دوري أبطال أوروبا، وسيكون بيريز أول رئيس لها.

وقرّرت الأندية الانفصال عن دوري الأبطال، من أجل خوض مباريات أكثر تنافسية «في أقرب وقت ممكن»، فيما ستنضمّ ثلاثة أندية مؤسسة وتدعى خمسة أخرى سنوياً.

وقال بيريز إن باريس سان جيرمان الفرنسي المملوك قطرياً لم تتم دعوته ليكون بين الأندية المؤسسة.

ورأى الاتحاد الأوروبي (يويفا) أن الأندية المشاركة في الدوري السوبر لن تكون قادرة على خوض مسابقاته في المستقبل، فيما بلغ ريال مدريد مع مانشستر سيتي نصف نهائي دوري الأبطال لهذا الموسم.

وقال بيريز لبرنامج «إل تشيرينغيتو» التلفزيوني: «هي تهديدات من أحد يخلط بين الاحتكار والملكية».

وتابع رئيس النادي الأكثر تتويجاً بدوري الأبطال بأشكاله المختلفة (13 لقباً): «لن يُطرد مدريد من دوري الأبطال، بالطبع لا. ولا حتى سيتي أو أي فريق آخر».

وأضاف: «لن يحصل ذلك. لا أريد الدخول في الأسباب القانونية، لكن هذا لن يحصل. هذا مستحيل».

ولوّح الاتحاد الأوروبي أيضاً بحرمان اللاعبين من تمثيل منتخباتهم الوطنية بحال مشاركتهم في المسابقة.

وشرح بيريز البالغ 74 عاماً: «أي لاعب يمكنه أن يبقى هادئاً لأن هذا لن يحصل. يويفا احتكار ويجب أن يكون شفافاً. لا يملك يويفا صورة جيدة في تاريخه. يجب أن يكون منفتحاً للحوار ولا يهدّد».

وكان بيريز قال في وقت سابق إن الأندية اتخذت هذه الخطوة لإنقاذ الرياضة: «يجب أن تستمر كرة القدم في التغيير والتأقلم طوال الوقت. كرة القدم تفقد الاهتمام. يجب القيام بشيء. كرة القدم هي الرياضة الوحيدة عالمياً. يجب أن يتغيّر التلفزيون للتكيّف مع العصر. يجب أن نفكّر في سبب عدم اهتمام الشبان المتراوحة أعمارهم بين 16 و24 عاماً بكرة القدم».

واجتمعت غالبية المشجعين والاتحادات في كل أنحاء القارة على إدانة القرار المدوّي الذي اتخذته الأندية الـ12 بإطلاق «الدوري السوبر»، بدعم من مصرف «جي بي مورغان» الاستثماري الأميركي.

واتُهمت الأندية الراغبة في السير على خطى دوري كرة السلة الأميركية «إن بي إيه» والرازحة تحت الديون والحجم الهائل لرواتب نجومها في ظل أزمة كورونا، على الفور بالجشع وتم تهديدها بالمعاقبة الدولية.

وتابع بيريز: «هناك مباريات مملة ومنصات أخرى للترفيه. يجب أن تتغيّر كرة القدم».

وأردف رئيس النادي الملكي: «هناك مجموعة من الأندية الأوروبية تريد القيام بشيء لجعل هذه الرياضة أكثر جاذبية عالمياً».

ورأى أن جائحة فيروس كورونا عجّلت في حاجة الأندية للتغيير وأنها لا تتحمّل انتظار إصلاحات «يويفا» على دوري الأبطال، «يتوقع أن يبدأ دوري الأبطال الجديد في 2024. في 2024، ستكون كل الأندية قد ماتت».

ورأى بيريز أن البطولة الجديدة ستساعد الأندية الصغيرة: «قالوا إنها بطولة الأغنياء وهذا ليس صحيحاً. هذه بطولة ستنقذ كرة القدم».

وتابع: «المال يذهب للجميع، هذا هرمي. إذا امتلك الأقوياء المال فهو يتدفق إلى أسفل… هناك 15 نادياً يلعبون بحسب قيمتهم، وخمسة آخرين بحسب جدارتهم الرياضية. ليست مغلقة. هي مفتوحة. لم نفكّر أبداً ببطولة مغلقة».

وستحصل الفرق المشاركة على 3.5 مليار يورو (4.19 مليار دولار) لدعم خططها الاستثمارية ومواجهة تحديات فيروس كورونا.

وسيشهد الشكل الجديد تقسيم الفرق العشرين إلى مجموعتين من عشرة، مع تأهل الفرق الثلاثة الأولى عن كل مجموعة إلى ربع النهائي، ويخوض الرابع والخامس من كل مجموعة مباراتي ذهاب وإياب للالتحاق بدور الثمانية.

وبعد ذلك، تتبنى المسابقة مبدأ المباريات الإقصائية من ذهاب وإياب على غرار دوري الأبطال، قبل النهائي الذي يقام من مباراة واحدة في مايو (أيار).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button