👮‍♂️ Government🚦Traffic🇶🇦 DOHA

About 350 Vehicles Seized for Traffic Violations

المرور تضبط نحو ٣٥٠ مركبة ضمن حملتها المرورية على المخالفات الجسيمة

QNA

Doha: As part of the traffic inspection campaign to control violations throughout the holy month of Ramadan, the General Directorate of Traffic announced the seizure of about 350 vehicles for committing several violations. The campaign aims to reduce traffic accidents and wrong traffic behaviors, as well as strengthen road safety requirements to preserve lives and property.

Assistant Head of the Investigation Department Captain Mohammed Safar Al Kuwari explained that the General Directorate of Traffic has annually organized this campaign during Ramadan to control the most common and dangerous violations of road users, indicating that the campaign continues until the end of the holy month.

Al Kuwari stated that the traffic campaign targets all areas in the country, with the participation of military and civilian patrols, stressing that the Department will not tolerate the perpetrators of these violations that endanger the lives of the drivers and all road users.

He also added that the traffic patrols are working to ensure that road users apply all preventive measures approved by the relevant authorities in the country to limit the spread of Covid-19, indicating that the most prominent violations that have been seized are: reckless driving, excessive speed, car races, complete concealment, sound, and other violations, pointing out that the Department has transferred drivers of violating vehicles to the competent authorities to take legal action against them.

The Assistant Head of the Investigation Department stressed that the Department is working around the clock to receive complaints and reports from the public, calling on everyone to immediately report any wrong traffic behavior.

The General Directorate of Traffic calls on all motorists and road users to adhere to the traffic law, to be careful, especially in residential areas, and to stay away from wrong traffic behaviors that negatively affect public safety.

قنا

الدوحة: أعلنت الإدارة العامة للمرور عن ضبط وحجز نحو 350 مركبة على خلفية ارتكاب عدد من المخالفات، وذلك ضمن “الحملة التفتيشية المرورية لضبط المخالفات الجسيمة” التي تنظمها الإدارة طيلة أيام شهر رمضان المبارك.

وتأتي الحملة بهدف الحد من الحوادث المرورية، والسلوكيات المرورية الخاطئة، وتعزيز اشتراطات السلامة على الطريق حفاظا على الأرواح والممتلكات.

وأوضح النقيب محمد سفر الكواري، مساعد رئيس قسم التحريات، أن الإدارة العامة للمرور درجت سنويا على تنظيم هذه الحملة خلال شهر رمضان الفضيل، لضبط المخالفات الأكثر شيوعا وخطورة على مستخدمي الطريق، مشيرا إلى أن الحملة مستمرة حتى نهاية الشهر المبارك.

وأفاد بأن الحملة المرورية تستهدف جميع مناطق الدولة، وتشارك فيها دوريات عسكرية ومدنية، مؤكدا أن الإدارة العامة للمرور لن تتهاون مع مرتكبي هذه المخالفات التي تعرض حياة قائدي المركبات وجميع مستخدمي الطريق للخطر.

وقال الكواري “إن الدوريات المرورية إلى جانب تنفيذها لهذه الحملة، تعمل على التأكد من تطبيق مستخدمي الطريق كافة الإجراءات والتدابير الوقائية التي أقرتها الجهات المعنية في الدولة للحد من انتشار فيروس كورونا /كوفيد-19/”، مبينا أن أبرز المخالفات التي تم ضبطها تتمثل في الاستعراض والتفحيص والتلاعب والقيادة برعونة، والسرعة الزائدة، وإقامة السباقات، والمخفي الكامل، والصوت، وغيرها من المخالفات، ولافتا إلى أن “الإدارة قامت بتحويل قائدي المركبات المخالفة إلى الجهات المختصة لاتخاذ الإجراءات القانونية حيالهم”.

كما شدد مساعد رئيس قسم التحريات على أن الإدارة العامة للمرور تعمل على مدار الساعة لاستقبال الشكاوى والبلاغات من الجمهور، داعيا الجميع إلى التواصل مع الإدارة للتبليغ الفوري عن أي سلوكيات مرورية خاطئة.

وأهابت الإدارة العامة للمرور بجميع قائدي المركبات ومستخدمي الطريق، ضرورة الالتزام بقانون وآداب المرور، وتوخي الحيطة والحذر، لاسيما داخل المناطق السكنية، والابتعاد عن السلوكيات المرورية الخاطئة التي تنعكس سلبا على السلامة العامة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format