👮‍♂️ Government

Qataris exempted from U.S. visa interview at embassy

إعفاء القطريين من مقابلة تأشيرة أمريكا بالسفارة

Al-Sharq -WGOQatar Translations 

Doha: The U.S. Embassy in Doha has clarified the situation that may make citizens in Qatar eligible for the visa waiver program and priority categories of visa applications.

It said during the “Ask the Consul” service launched by Al-Sharq newspaper in collaboration with the U.S. Embassy in Qatar to answer questions about visas and consular services that it had reduced the number of visa appointments available daily because of restrictions on Covid-19.

The embassy added that visa applications for students, petition-based work, air crews and official mission visas are given priority, so a few routine appointments for tourism and business visas (B1/B2) are available each week, and to book an appointment, please visit our website on (qa.usembassy.gov/visas/nonimmigrant-visas/)

– If you think you have a commercial, medical or humanitarian emergency, you can apply for an urgent appointment on (www.ustraveldocs.com).

The Embassy noted that a Qatari citizen may be eligible for the interview waiver program if he has a visa that has expired over the past 48 months or will soon expire, so it recommends visiting Qatar’s “Visa Review” page on www.ustraveldocs.com to learn more.

It called for following the U.S. Embassy in Doha on social media or visiting our www.qa.usembassy.org website for updates.

الشرق

الدوحة: أوضحت السفارة الأمريكية في الدوحة الحالة التي قد تجعل المواطنين في قطر مؤهلين لبرنامج الإعفاء من مقابلة الحصول على التأشيرة والفئات ذات الأولوية لطلبات التأشيرة.

وقالت خلال خدمة “اسأل القنصل” التي أطلقتها صحيفة الشرق بالتعاون مع سفارة الولايات المتحدة الأمريكية في قطر للرد على الأسئلة المتعلقة بالتأشيرات والخدمات القنصلية إنها خفضت عدد مواعيد التأشيرة المتاحة يومياً بسبب القيود المتعلقة بكوفيد 19.

وأضافت أنه يتم إعطاء الأولوية لطلبات التأشيرات للطلاب والعمل المستند إلى الالتماس والطواقم الجوية وتأشيرات المهمات الرسمية، لذلك يتوفر عدد قليل من المواعيد الروتينية للتأشيرات السياحة والأعمال (B1/B2) في كل أسبوع، ولحجز موعد، يرجى زيارة موقعنا على الإنترنت على (qa.usembassy.gov/visas/nonimmigrant-visas/)

– إذا كنت تعتقد أن لديك حالة طارئة تجارية أو طبية أو إنسانية، فيمكنك التقدم للحصول على موعد عاجل على (www.ustraveldocs.com).

ونوهت السفارة أن المواطن القطري قد يكون مؤهلاً لبرنامج الإعفاء من المقابلة إذا كان لديه تأشيرة انتهت صلاحيتها خلال الـ 48 شهراً الماضية أو ستنتهي قريباً، لذا تنصح بزيارة صفحة “مراجعة تأشيرتي” لدولة قطر على (www.ustraveldocs.com) لمعرفة المزيد.

ودعت إلى متابعة سفارة الولايات المتحدة في الدوحة على وسائل التواصل الاجتماعي أو زيارة موقعنا على (www.qa.usembassy.org) للحصول على التحديثات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format