🏆 Sport

Al Duhail Held 1-1 by Al Ahli in AFC Champions League

دوري أبطال آسيا: الدحيل يتعادل ايجابيا مع الأهلي السعودي

QNA

Jeddah: Qatar’s Al Duhail suffered the heartbreak of conceding a last-gasp draw against Saudi Arabias Al Ahli in Round 2, Group C of the 2021 AFC Champions League at the King Abdullah Sports City in Jeddah on Sunday.

Omar Al Soma scored in added time to cancel out Michael Olungas opener for Al Duhail as the teams played out a 1-1 draw. Al Duhail had beaten Iraqs Al Shorta, while Al Ahli lost to Esteghlal in the opening round.

A lively start to the match took hold when inside the first minute of play, captain Almoez Ali latched onto Paulo Edmilson Juniors pinpoint cross and narrowly missed Mohammad Al Owais’ far post, as the Qatari side looked to set the tone for the match early on, with Olunga narrowly heading wide a few minutes later as well.

Al Owais was forced into a save when Olunga received a pass from Abdullah Al Ahrak and carefully placed a right-footed shot that the Saudi keeper was more than equal to.

Ali once again tested the keeper 10 minutes before the break when he dribbled through the Saudi sides ranks and fired a shot that was dealt with by Al Owais, after a period of play where the intensity had slightly dropped.

The deadlock was broken less than 10 minutes into the second half, with the home side finally caving under pressure when Edmilson ran down the right flank and crossed the ball into the area – initially looking like it was aimed for Ali – but a deflection put into Olunga’s path and the Kenyan made no mistake in front of goal this time.

With the final whistle approaching, Olunga missed a golden chance to double his tally and the scoreline when some smart interplay between his team-mates culminated in a penalty-shot like situation for the Kenyan, yet he somehow skied it.

Al Soma equalized for the hosts at the death when Al Duhails defence failed to clear a corner that fell to Motaz Hawsawi, who played it to the Syrian, the latter volleying it into the net against the run of play.

قنا

جدة: حسم التعادل الايجابي بهدف لمثله المواجهة التي جمعت الدحيل مع نظيره الأهلي السعودي مساء الأمس على ستاد مدينة الملك عبدالله الرياضية في جدة، ضمن الجولة الثانية من منافسات المجموعة الثالثة في دوري أبطال آسيا2021 لكرة القدم .

وتقدم الدحيل عبر هدف مايكل أولونغا في الدقيقة /53/، قبل أن يدرك الأهلي التعادل عن طريق عمر السومة (90+1).

وانفرد الدحيل مؤقتاً في صدارة ترتيب المجموعة الثالثة برصيد 4 نقاط من مباراتين، مقابل 3 نقاط من مباراة واحدة للاستقلال، ونقطة للأهلي، في حين لا زال رصيد الشرطة خالياً من النقاط.

ظهرت أفضلية فريق الدحيل منذ بداية الشوط الأول من المباراة وكانت أولى فرصه حينما عكس ادميلسون جونيور كرة عرضية على رأس مايكل أولونغا لكن كرة الأخير مرت بسلام فوق العارضة في الدقيقة (8).

وعاد اللاعب بعدها مباشرة وسدد كرة قوية من خارج منطقة الجزاء أبعدها بصعوبة حارس الأهلي محمد العويس إلى ركلة ركينة في الدقيقة التاسعة، وفرض العويس حضوره من جديدة حينما تصدى لرأسية الخطير أولونغا في الدقيقة (16).

الظهور الحقيقي الأول للأهلي كان في الدقيقة 34 حينما وضع عمر السومة زميله سلطان مندش في وضعية مناسبة للتسجيل لكن الأخير سددها بتهور فوق المرمى.

وفرض العويس نفسه نجماً للشوط الأول بعد أن أنقذ مرماه مرتين في الدقيقة الأخيرة، كانت الأولى بتسديدة رأسية من مايكل أولونغا والثانية عن طريق ادميلسون جونيور لتأتي بعد ذلك صافرة النهاية.

واستمر فريق الدحيل بالضغط مع بداية الشوط الثاني للمباراة وأسفر ذلك عن هدف السبق الأول حينما عكس ادميلسون جونيور كرة عرضية ارتدت من الدفاع ووجدت أولونغا الذي سددها بقوة في الشباك في الدقيقة (53).

تحسن أداء الأهلي مع مرور الوقت لكن الخطورة كانت لصالح فريق الدحيل الذي كاد مهاجمه أولونغا أن يضيف الهدف الشخصي الثاني له ولفريقه لكنه سدد بتسرع فوق المرمى في الدقيقة (83).

ونجح الفريق السعودي بخطف هدف التعادل في الدقيقة الأول من الوقت بدل الضائع بعد أن سدد معتز هوساوي كرة داخل منطقة الجزاء ارتدت من الدفاع تابعها عمر السومة في الشباك.

وتقام الجولة الثالثة من منافسات المجموعة يوم الأربعاء المقبل، حيث يلتقي الدحيل مع الاستقلال، والشرطة مع الأهلي…وكانت الجولة الأولى شهدت يوم الخميس الماضي فوز الدحيل على الشرطة 2-0 والاستقلال على الأهلي 5-2.

ويتأهل إلى دور الـ16 صاحب المركز الأول في كل مجموعة، إلى جانب أفضل ستة أندية تحصل على المركز الثاني في المجموعات العشر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format