🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

3 million deaths by Coronavirus worldwide

٣ ملايين وفاة بكورونا في أنحاء العالم

News Agencies

Capitals: More than 3 million deaths from coronavirus have been officially recorded worldwide since it emerged in China in December 2019, while the World Health Organization (WHO) has announced its opposition to the provision of passports for vaccine recipients.

More than 139 million infections have been counted worldwide since the outbreak began, including about 730,000 a day, a number that has also been on the rise since late February.

After a slight slowdown in March, the number of daily deaths has rebounded in the world, with an average of more than 12,000 deaths per day, close to the 14,500 daily deaths recorded at the end of January at the height of the epidemic.

The World Health Organization (WHO) said the epidemic was at a “critical point” among countries like Israel that had been able to curb the epidemic thanks to intensive vaccination campaigns, and others such as India faced a new sharp rise in the number of infections and deaths.

Britain, the country most affected by the epidemic in Europe (127,225 deaths), is recording only about 30 deaths a day after the death toll peaked at more than 1,200 a day in late January. Starting in early December, Britain, which on Monday emerged from a closure of more than three months, launched an intensive vaccination campaign that allowed at least one dose to be administered to 60% of the adult population.

WHO joined the controversy over the idea of providing passports for coronavirus vaccine recipients, declaring its opposition to it, based on the fact that there was much unknown information about their ability to effectively prevent Virus infection.

WHO added that granting passports to vaccine recipients would not be fair to citizens of poorer countries, where the pace of vaccine administration is slow, which could cause discrimination against people who cannot obtain the vaccine, Bloomberg News reported.

وكالات

عواصم: سُجلت رسميا أكثر من 3 ملايين وفاة جراء فيروس كورونا في العالم منذ ظهوره بالصين في ديسمبر 2019، في حين أعلنت منظمة الصحة العالمية معارضتها توفير جوازات سفر خاصة بالحاصلين على اللقاح.

وأُحصي أكثر من 139 مليون إصابة في العالم منذ بدء تفشي الوباء، بينها حوالي 730 ألفا في اليوم حاليا، وهو عدد في ارتفاع مستمر أيضا منذ أواخر فبراير الماضي.

وبعد تباطؤ طفيف في مارس السابق، عاود عدد الوفيات اليومي فى الارتفاع من جديد في العالم، مع تسجيل معدل يفوق 12 ألف وفاة في اليوم، مقتربا من معدل 14 ألفا و500 وفاة يومية مسجلة في نهاية يناير الماضي في ذروة تفشي الوباء.

واعتبرت منظمة الصحة العالمية أن الوباء في “نقطة حرجة” بين دول على غرار إسرائيل تمكنت من لجم تفشي الوباء بفضل حملات التلقيح الكثيفة، وأخرى مثل الهند تواجه ارتفاعا حادا جديدا لأعداد الإصابات والوفيات.

ولم تعد تسجل بريطانيا الدولة الأكثر تضررا من الوباء في أوروبا (127 ألفا و225 وفاة)، سوى نحو 30 وفاة في اليوم بعد أن بلغ عدد الوفيات ذروته بأكثر من 1200 وفاة في اليوم في أواخر يناير الماضي. وبدءا من مطلع ديسمبر السابق، أطلقت بريطانيا -التي خرجت الاثنين من إغلاق استمر أكثر من 3 أشهر- حملة تلقيح مكثفة سمحت بحقن جرعة واحدة على الأقل لـ60 % من السكان الراشدين.

وانضمت منظمة الصحة العالمية إلى حالة الجدل الدائر بشأن فكرة توفير جوازات سفر خاصة بالحاصلين على اللقاح المضاد لفيروس كورونا، معلنة معارضتها لها، استنادا إلى أن هناك الكثير من المعلومات غير المعروفة بشأن قدرة تلك اللقاحات على منع الإصابة بالفيروس بالفعل.

وأضافت المنظمة العالمية أن منح جوازات سفر للحاصلين على اللقاح لن يكون عادلا بالنسبة لمواطني الدول الأكثر فقرا، التي تتسم فيها وتيرة إعطاء اللقاحات بالبطء، مما قد يتسبب في التمييز ضد الأشخاص الذين لا يستطيعون الحصول على اللقاح، بحسب ما نقلته وكالة بلومبيرغ للأنباء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format