🌍 World

Three astronauts return from International Space Station

عودة ثلاثة رواد من محطة الفضاء الدولية

Reuters

Moscow: Three members of the International Space Station’s crew returned safely to Earth on Saturday on a Russian Soyuz craft, Russia’s Roscosmos space agency reported.

The Soyuz MS-17 spacecraft carrying NASA astronaut Kate Rubins, a microbiologist who in 2016 became the first person to sequence DNA in space, and Russian cosmonauts Sergey Ryzhikov and Sergey Kud-Sverchkov landed in Kazakhstan at 0455 GMT.

The three had been at the space station since mid-October 2020.

Their mission was the last scheduled Russian flight carrying a U.S. crew member, marking an end to a long dependency as the U.S. revives its own crew launch capability in an effort to drive down the cost of sending astronauts to space.

وكالات

موسكو: عرضت مؤسسة «روس كوسموس» الروسية على الهواء مُباشرة الهبوط الناجح لجميع أفراد الطاقم الثلاثة لسفينة «سويوز أم أس-17» الفضائية في أراضي كازاخستان.

وبالدرجة الأولى ساعد رجال الإنقاذ في خروج قائد الطاقم رائد الفضاء الروسي، سيرغي ريجيكوف، من المركبة الفضائية. وتلته رائدة الفضاء الأمريكية، كيتلين روبنس، ثم رائد الفضاء الروسي، سيرغي كود-سفيرتكشوف.

وتحدث رائد الفضاء الروسي، أناتولي أيفانيشين، الذي كان يعلق على البث التلفزيوني المباشر لعملية خروج رجال الفضاء من مركبة الهبوط بأن رواد الفضاء يحتاجون إلى مساعدة للخروج من المركبة والمشي على الأرض. وأوضح: «عندما حاولت أنا السير مسافة 10 أمتار إلى السيارة الزرقاء «هي سيارة البحث والإجلاء الخاصة»، كنت أحس وكأنني لم أتعلم المشي سابقًا».

وسيتجه رائدا الفضاء الروسيان بعد ذلك إلى مدينة النجوم الواقعة في ضواحي موسكو، أما رائدة الفضاء الأمريكية فستتجه إلى الولايات المتحدة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format