🥅 LEAGUES

Al Rayyan Lose to Irans Persepolis in AFC Champions League

الريان يخسر أمام بيرسيبوليس الإيراني بدوري أبطال آسيا

QNA

New Delhi: Qatars Al Rayyan lost 1-3 to Irans Persepolis in a Group E second-round match of the 2021 AFC Champions League at the Pandit Jawaharlal Nehru Stadium in Goa, India, on Saturday.

Persepolis put up a strong display in the second half as they added to their 1-0 first-round victory over the UAEs Al Wahda, while Al Rayyan were left in search of their first victory, having been held goalless by FC Goa on Matchday One.

Persepolis raced off the blocks and wasted no time in asserting themselves, coming close to opening the scoring after just three minutes when Vahid Amiri raced down the left flank and relayed the ball to Shahriyar Moghanlou, who found himself in a one-on-one situation with Al Rayyan goalkeeper Fahad Younis, but the forward was flagged offside.

The Iran Pro League champions continued to press with their free-flowing passing, but Al Rayyan were up to task with their sound defending.

However, Persepolis were in deficit against the run of play in the 19th minute when Naif Al Hadhrami rose highest to head home Abdulaziz Hatems free-kick into the bottom right of the net.

An undaunted Persepolis pushed for the equaliser, but the Al Rayyan goalkeeper was on top of his game, first saving Mahdi Torabis effort from inside the area on 24 minutes and then denying Moghanlous drive in the 39th minute.

Fahad showed his class just before half-time when he tipped Seyed Jalal Hosseinis powerful header over the bar while, at the other end, Yacine Brahimis drive from inside the area was saved by Persepolis goalkeeper Hamed Lak.

Persepolis started the second half with heightened intensity and their determination paid off two minutes into the restart when Kamal Kamyabinia headed home the equaliser off Torabis corner.

Al Rayyan found themselves 1-2 down two minutes later as Siamak Nemati weaved his way down the right flank before finding Moghanlou, who volleyed past Fahad.

Moghanlou scored his second in the 57th minute, finding space inside the six-yard box to collect Omid Alishahs pass before slamming the ball into an unguarded goalmouth.

Persepolis will face FC Goa, while Al Rayyan play Al Wahda on Tuesday.

قنا

نيودلهي: خسر الريان أمام بيرسيبوليس الإيراني بهدف مقابل ثلاثة أهداف في المباراة التي جرت بينهما يوم الأمس على ستاد /بانديت جواهر لال نهرو/ في الهند، ضمن الجولة الثانية من منافسات المجموعة الخامسة لبطولة دوري أبطال آسيا لكرة القدم 2021.

تقدم الريان أولا في المباراة عن طريق اللاعب نايف الحضرمي في الدقيقة 18، قبل أن يرد بيرسيبوليس بثلاثة أهداف عن طريق كمال كاميابينيا (48) وشهريار نوغانلو (49 و58).

وشهدت المباراة الثانية ضمن ذات المجموعة تعادل فريقي الوحدة الإماراتي مع غوا الهندي سلبا بدون أهداف.

وكانت الجولة الأولى التي أقيمت /الأربعاء/ الماضي قد شهدت فوز بيرسيبوليس على الوحدة 1 / صفر وتعادل الريان مع غوا سلبا بدون أهداف.

وبهذه النتائج يتصدر بيرسيبوليس ترتيب المجموعة برصيد 6 نقاط من مباراتين، مقابل نقطتين لغوا ونقطة واحدة لكل من الريان والوحدة.

نجح الريان في افتتاح التسجيل عند الدقيقة 18 بعدما نفذ عبد العزيز حاتم ضربة حرة مباشرة من الجهة اليمنى ارتقى لها لاعب الوسط الشاب نايف الحضرمي على القائم القريب ووضعها برأسه في الشباك.. ومنح هذا الهدف الثقة للاعبي الريان، الذين سيطروا على منطقة وسط الملعب، في حين عانى بيرسيبوليس في الاختراق مع تركيزه على إرسال الكرات الطويلة والتمريرات العرضية.

وضاعت على الريان فرصة خطيرة في الدقيقة 40 عندما انطلق ياسين براهيمي في هجمة مرتدة سريعة وهيأ الكرة أمام إبراهيم مسعود الذي سدد بتسرع فوق العارضة.

وكانت أخطر الفرص لبيرسيبوليس في الدقيقة 45 عبر رأسية القائد سيد جلال حسيني الخطيرة التي أبعدها حارس الريان بصعوبة إلى ركلة ركنية، ثم رد الريان عبر تسديدة براهيمي من داخل المنطقة والتي ارتدت من الحارس حامد لاك.

وبدأ بيرسيبوليس الشوط الثاني بصورة قوية ليسجل هدف التعادل في الدقيقة 48 إثر ركلة ركنية نفذها مهدي ترابي ووصلت على باب المرمى إلى كمال كاميابينيا ليحولها برأسه في شباك فهد يونس حارس الريان .. ثم أضاف الفريق الإيراني الهدف الثاني بعد دقيقة واحدة عندما أرسل سياماك نعمتي تمريرة عرضية تابعها شهريار نوغانلو على القائم القريب ليضعها على الطاير داخل المرمى (49).. وكاد نعمتي يضيف الهدف الثالث بعدما تقدم بالكرة في الجهة اليسرى وسدد من حافة منطقة الجزاء كرة أبعدها الحارس فهد يونس إلى ركلة ركنية (54).

وتمكن بيرسيبوليس من تسجيل الهدف الثالث في الدقيقة 58 عندما انطلق أوميد علي شاه في الجهة اليسرى وأرسل تمريرة عرضية مرت من جميع المدافعين ووصلت أمام نوغانلو ليضعها في المرمى.

وتقام الجولة الثالثة من منافسات المجموعة يوم /الثلاثاء/ المقبل حيث يلتقي الوحدة مع الريان، وبيرسيبوليس مع غوا.

ويتأهل إلى دور الـ16 صاحب المركز الأول في كل مجموعة، إلى جانب أفضل ستة أندية تحصل على المركز الثاني في المجموعات العشر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format