💰 Business😎 LifeStyle😍 Offers

Al Meera, QRCS Launch Ramadan Crescent Festival

الميرة والهلال الأحمر القطري تنظمان مهرجان الهلال الرمضاني

QNA

Doha: Al Meera Consumer Goods Company (Q.P.S.C.) and Qatar Red Crescent Society (QRCS) have together launched the Ramadan Crescent Festival, a charity initiative to support families in need.

Through the festival, participating brands will donate a part of their total sales on behalf of the customer. The initiative allows customers to shop and donate, at the same time, in the spirit of giving during the holy month of Ramadan.

Speaking on the collaboration, Al Meera said “we are pleased to announce the launch of the Ramadan Crescent Festival hand in hand with the Qatar Red Crescent Society which aims to help families in need. This initiative makes it possible for our customers to contribute easily during their daily or weekly shopping at Al Meera. We are committed to the well-being of our communities and strive to create opportunities where we can help each other out, and what better time to launch such an initiative than in the holy month of Ramadan.”

For its part, QRCS that they “look forward to working alongside Al Meera to raise money for families who need it the most. This year has been an especially difficult time for many people who are still recovering from the shock of the pandemic and through the Ramadan Crescent Festival, we hope to alleviate some of their burden. We thank everyone who is participating to make this happen, especially the customers who will shop with the intention of donating and the brands that have joined the cause and made this possible.”

The collaboration is in line with Al Meeras long standing commitment to the QRCS which has included many initiatives. Last year alone, Al Meera and QRCS worked closely together to implement precautionary measures and ensure a safe and secure environment for customers at a challenging time in the (COVID-19) pandemic.

قنا

الدوحة: أطلقت شركة الميرة للمواد الاستهلاكية (ش.م.ع.ق) وجمعية الهلال الأحمر القطري، مهرجان الهلال الرمضاني، والذي يعد إحدى المبادرات الخيرية الهادفة إلى دعم الأسر المحتاجة.

ومن خلال المهرجان، ستقوم العلامات التجارية المشاركة بالتبرع نيابة عن العملاء، بجزء من مبيعاتها لصالح الهلال الأحمر القطري.. ومن المتوقع أن يتيح هذا المهرجان الخيري للعملاء فرصة التسوق والتبرع في الوقت ذاته، مستلهمين روح العطاء خلال شهر رمضان المبارك.

ويحظى المهرجان بمشاركة العديد من العلامات التجارية المحلية والعالمية عبر تشكيلة متنوعة من المنتجات تشمل المواد الاستهلاكية والأدوات المنزلية.

وفي حديثها عن المشاركة في تنظيم هذا المهرجان، قالت شركة الميرة ” يسعدنا أن نعلن عن احتضان مهرجان الهلال الرمضاني بالتعاون مع جمعية الهلال الأحمر القطري، والذي يستهدف مساعدة الأسر المحتاجة في هذه الأوقات العصيبة، حيث يتيح لعملائنا إمكانية توسيع نطاق المستفيدين من تبرعاتهم السخية بالوصول إلى عدد كبير من الأشخاص والعائلات والأسر المحتاجة.. ونؤكد أن مشاركتنا في تنظيم هذا المهرجان تأتي ضمن التزامنا بدعم الجهود الرامية إلى تعزيز رفاهية مجتمعاتنا، إذ نسعى جاهدين إلى المساهمة في ترسيخ قيم التكافل، والبذل، ومد يد العون إلى من هم في أمس الحاجة إليها، انسجاما مع روح الخير والعطاء في شهر رمضان الفضيل”.

من جانبها، أضافت جمعية الهلال الأحمر القطري ” نتطلع إلى العمل جنبا إلى جنب مع شركة الميرة لجمع التبرعات من أجل مساعدة الأسر المحتاجة، خاصة أن هذا العام يشكل تحديا صعبا بالنسبة للعديد من الأشخاص الذين ما زالوا يتعافون من تداعيات جائحة كورونا (كوفيد-19)، لذلك، كلنا أمل أن يساهم مهرجان الهلال الرمضاني في تخفيف أعبائهم بعض الشيء.. ولا يسعنا هنا إلا أن نتقدم بخالص الشكر والامتنان لكل من ساهم في إنجاح هذا المهرجان، وبالأخص العملاء الذين سيتسوقون من أجل التبرع لمساعدة إخوانهم، والعلامات التجارية التي خصصت جزءا من قيمة مبيعاتها للغرض ذاته”.

يشار إلى أن هذا التعاون ينبثق من التزام شركة الميرة الراسخ بدعم تنظيم المبادرات الخيرية والإنسانية التي تطلقها المؤسسات الخيرية داخل الدولة، ومنها جمعية الهلال الأحمر القطري.

وخلال العام الماضي، عملت الميرة عن كثب مع جمعية الهلال الأحمر القطري للمساعدة في تطبيق منظومة الإجراءات والتدابير الاحترازية من أجل تهيئة تجربة تسوق آمنة تضمن صحة وسلامة العملاء، وذلك بالتزامن مع تفشي أزمة فيروس /كورونا/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format