🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Indian strain of Coronavirus Outbreak in Britain

تفشي سلالة هندية من فيروس كورونا في بريطانيا

News Agencies

London: British health authorities have reported dozens of infections in their territory with a new strain of Coronavirus that was first discovered in India.

Public Health England confirmed in a statement on Thursday that 77 cases had been recorded with the VUI-21APR-01 strain, noting that this was the first time the new strain had been discovered in the UK, Russia today reported.

British health authorities have classified the new strain as Variant Under Investigation (VUI).”

The new strain is believed to represent a hybrid of three other mutations, P681R, L452R and E484.

The Public Health Authority has pledged to take all necessary measures to reduce the spread of the new strain and to closely monitor the situation with international partners.

The new strain, first discovered in India last March, is believed to have played a role in the significant increase in the pace of the epidemic in the country in recent weeks.

University of the East Anglia professor Paul Hunter warned that the new strain could go beyond other mutations of the coronavirus currently spreading in the UK in terms of the ability to address vaccine effectiveness.

To date, the United Kingdom has recorded a total of 56 variants of Coronavirus.

وكالات

لندن: أعلنت السلطات الصحية البريطانية عن رصد عشرات إصابات في أراضيها بسلالة جديدة من فيروس كورونا تم اكتشافه لأول مرة في الهند.

وأكدت هيئة الصحة العامة في إنجلترا في بيان أصدرته أمس الخميس تسجيل 77 إصابة بالسلالة التي تحمل اسم VUI-21APR-01، مشيرة إلى أن هذه هي المرة الأولى لاكتشاف السلالة الجديدة في المملكة المتحدة، وفقًا لموقع روسيا اليوم.

وصنفت السلطات الصحية البريطانية السلالة الجديدة بـ”السلالة قيد التحقيق (VUI)”.

ويعتقد أن السلالة الجديدة تمثل هجينا من ثلاث طفرات أخرى، وهي P681R وL452R و E484.

وتعهدت هيئة الصحة العامة لاتخاذ جميع التدابير اللازمة للحد من تفشي السلالة الجديدة ومتابعة الوضع عن كثب مع الشركاء الدوليين.

ويعتقد أن السلالة الجديدة التي تم اكتشافها في الهند لأول مرة في مارس الماضي لعبت دورا في الزيادة الملموسة بوتيرة تفشي الوباء في هذا البلد خلال الأسابيع الأخيرة.

وحذر البروفيسور في جامعة شرق إنجلترا بول هانتر من أن السلالة الجديدة قد تتجاوز الطفرات الأخرى من الفيروس التاجي التي تتفشى حاليا في المملكة المتحدة من حيث القدرة على التصدي لفعالية اللقاحات.

وسجلت المملكة المتحدة إجمالا حتى الآن 56 سلالة من كورونا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format