📱 Technology

Light Waves that could Penetrate Solid Objects

موجات ضوئية يمكنها اختراق الأجسام الصلبة

QNA – WGOQatar Trannslations 

Vienna: Scientists have created special light waves that can penetrate solid objects as if they did not exist at all. A research team from the Technical University of Vienna and the University of Utrecht in the Netherlands were able to calculate a specific set of light waves that could penetrate an object.

In the experiment, a layer of dark zinc oxide powder was used, and the researchers found that a certain type of light wave was recorded by a detector on the other side of the powder in exactly the same pattern, albeit slightly weaker than when it was sent.

Moreover, there are theoretically an unlimited number of light waves, which means that although they are difficult to calculate, they can be found.

This new development could be hugely beneficial for imaging procedures in biomedical applications. For now, the breakthrough could help scientists who want to examine smaller structures, such as cells.

قنا

فيينا: توصل علماء إلى موجات ضوئية خاصة يمكنها اختراق الأجسام الصلبة كما لو أنها لم تكن موجودة على الإطلاق. حيث تمكن فريق بحثي من الجامعة «‏‏التقنية» في فيينا، وجامعة «‏‏أوتريخت»‏‏ بهولندا، من حساب مجموعة محددة من الموجات الضوئية التي يمكن أن تخترق جسمًا ما. وفي التجربة، تم استخدام طبقة من مسحوق أكسيد الزنك المعتم، ووجد الباحثون أن نوعًا معينًا من الموجات الضوئية تم تسجيلها بواسطة كاشف على الجانب الآخر من المسحوق بنفس النمط تمامًا، وإن كانت أضعف قليلًا مما كانت عليه عندما تم إرسالها.

وعلاوة على ذلك، هناك عدد غير محدود من الناحية النظرية من موجات الضوء، وهذا يعني أنه على الرغم من صعوبة حسابها، إلا أنه يمكن العثور عليها.

ويمكن أن يكون هذا التطور الجديد مفيدًا بشكل كبير لإجراءات التصوير في التطبيقات الطبية الحيوية، وفي الوقت الحالي، يمكن أن يساعد الاختراق العلماء الذين يرغبون في فحص الهياكل الأصغر، مثل الخلايا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format