🏆 Sport

Tokyo Olympic Organizing Committee Says Games will not be Canceled

اللجنة المنظمة لأولمبياد طوكيو تستبعد إلغاء أو تأجيل البطولة مرة أخرى

QNA

Tokyo: The head of the Tokyo Olympics was again forced to assure the world that the postponed games will open in just over three months and not be canceled despite surging COVID-19 cases in Japan.

The Organizing Committee President Seiko Hashimoto was asked at a news conference if there were any conditions under which the Olympics would be canceled.

The question comes as the general secretary of ruling LDP political party, Toshihiro Nikai, raised the possibility the day before.

“There are a variety of concerns but as the Tokyo 2020 organizing committee we are not thinking about canceling the games,” Hashimoto said.

Hashimoto acknowledged Nikai’s concern and suggested it was probably shared by the Japanese public. Polls show as many as 80% in Japan oppose holding the Olympics during the pandemic.

COVID-19 cases have been rising across Japan. Despite this, the International Olympic Committee and Tokyo organizers are pressing on.

قنا

طوكيو:  استبعدت اللجنة المنظمة لأولمبياد طوكيو، يوم الأمس، إلغاء أو تأجيل البطولة مرة أخرى، رغم الارتفاع الحاد لأعداد المصابين بفيروس كورونا /كوفيد-19/ في اليابان.

وقالت سيكو هاشيموتو رئيسة اللجنة المنظمة لأولمبياد طوكيو، إن اليابان ملتزمة بتنظيم دورة أولمبية تضمن سلامة جميع المشاركين، وإن اللجنة ستعمل على تنفيذ تدابير لمكافحة فيروس كورونا لتخفيف المخاوف، مع تزايد عدد الإصابات بالعدوى في البلاد.

وأضافت: “نحن لا نفكر في إلغاء الدورة الأولمبية، وسنستمر في القيام بما نستطيع من تدابير حتى يشعر الناس بالاطمئنان على سلامتهم”.

وكان السيد توشيهيرو نيكاي، الأمين العام للحزب الديمقراطي الليبرالي الحاكم في اليابان، قد قال أمس /الخميس/ إن إلغاء الأولمبياد قد يكون حلا إذا ساءت الأوضاع بسبب جائحة فيروس كورونا.

وعلى الفور أصدر السيد يوشيهيدي سوجا رئيس الوزراء الياباني بيانا أكد فيه أنه لا يوجد أي تغيير في موقف الحكومة “لفعل أي شيء في إمكانها لتنظيم دورة ألعاب أولمبية آمنة”.

يذكر أن اللجنة الأولمبية الدولية أعلنت في مارس 2020، بعد التشاور مع اللجنة المنظمة للبطولة، تأجيل أولمبياد طوكيو ، الذي كان مقررا في أغسطس 2020، لمدة عام بسبب جائحة كورونا /كوفيد-19/.

ومن المقرر أن تبدأ البطولة المؤجلة يوم 23 يوليو المقبل.

وأظهر استطلاع للرأي أجرته وكالة أنباء /كيودو نيوز/ اليابانية مطلع الأسبوع الجاري أن 72 بالمئة من اليابانيين يؤيدون إلغاء أو إعادة جدولة البطولة بسبب الجائحة، فيما أيد 24 بالمئة فقط إقامة الأولمبياد خلال العالم الحالي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format