😎 LifeStyle📱 Technology

Users could soon hide ‘like’ counts on Instagram, Facebook

سيكون بإمكان المستخدمين قريباً إخفاء عدد ‘الإعجابات’ في فيسبوك وانستجرام

AP

The tiny red hearts that appear under Instagram photos of kids, kittens and sandwiches can be a source of stress for many users, an insidious way of measuring self worth and popularity.

Now Facebook says it’s going to test out – again – an option for users to hide those “like” counts to see if it can reduce the pressure of being on social media.

Instagram, which Facebook owns, will soon allow a small group of random users to decide whether or not they want to see the number of likes their posts and those of others receive.

The social media giant says it’s also exploring the feature for Facebook. Comments will still be available for people who chose to hide likes – they just won’t see whether it was 2, 20 or 20,000 people who liked their posts.

Instagram began hiding likes in 2019. While many users welcomed the feature, others, including some influencers, worried it might take away from the social media experience. At the time, the platform didn’t give users a choice to hide or unhide the like counts.

“Some people found this beneficial but some still wanted to see like counts so they could track what’s popular,” the company said in a statement. In March of this year, a bug caused like counts to disappear for some Instagram uses for a couple of hours, prompting questions about whether the company would soon relaunch the feature.

The company stressed that this is still a small test and that it expects “more to share” before long.

أسوشييتد بريس

يمكن أن تكون القلوب الحمراء الصغيرة التي تظهر تحت صور انستجرام للأطفال والقطط والسندويشات مصدرا للإجهاد للعديد من المستخدمين ، وهي طريقة خبيثة لقياس قيمة الذات والشعبية.

الآن يقول فيسبوك إنه سيختبر – مرة أخرى – خيارا للمستخدمين لإخفاء عدد “الإعجابات” لمعرفة ما إذا كان ذلك يمكن أن يقلل من ضغط التواجد على وسائل التواصل الاجتماعي.

سيسمح انستجرام، الذي تعود ملكيته لشركة فيسبوك، قريبا لمجموعة صغيرة من المستخدمين العشوائيين بتقرير ما إذا كانوا يرغبون في رؤية عدد الإعجابات التي تتلقاها مشاركاتهم ومنشورات الآخرين أم لا.

تقول عملاقة وسائل التواصل الاجتماعي إنها ستختبر إمكانية إضافة الميزة أيضاً لفيسبوك. ستظل التعليقات متاحة للأشخاص الذين اختاروا إخفاء الإعجابات – لن يروا ما إذا كان 2 أو 20 أو 20000 شخص قد أعجبوا بمنشوراتهم.

بدأ انستجرام في إخفاء الإعجابات في عام 2019. في حين رحب العديد من المستخدمين بهذه الميزة ، أعرب آخرون ، بما في ذلك بعض المؤثرين ، عن قلقهم من أنها قد تقلل من تجربة وسائل التواصل الاجتماعي. في ذلك الوقت ، لم تمنح المنصة المستخدمين خيارا لإخفاء أو إظهار عدد الإعجابات.

وقالت الشركة في بيان إن “بعض الناس وجدوا هذا مفيد ولكن كان لا يزال البعض يود رؤية عدد الإعجابات حتى يتمكنوا من تتبع ما هو شعبي”. في مارس من هذا العام ، تسبب خطأ في اختفاء عدد الإعجابات لدى بعض من مستخدمي الانستجرام لبضع ساعات ، مما أثار تساؤلات حول ما إذا كانت الشركة ستقوم بإعادة إطلاق الميزة قريبا.

وأكدت الشركة أن هذا لا يزال اختبارا صغيرا وأنها تتوقع “المزيد للمشاركة” قبل وقت طويل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format