🥅 LEAGUES

Man City reach Champions League semis with 2-1 win at Dortmund

مانشستر سيتي يتأهل لنصف النهائي بفوزه ٢-١ في دورتموند

Reuters

DORTMUND, Germany: Manchester City scored twice in the second half through Riyad Mahrez and Phil Foden to beat Borussia Dortmund 2-1 on Wednesday and reach the Champions League semi-finals for the first time in six years.

Foden, who scored the winner in their 2-1 first-leg victory, fired in off the post in the 76th minute after Mahrez had converted a 55th-minute penalty to secure a 4-2 aggregate triumph and send City into the last four for the second time.

“It means a lot, this club this team deserves it,” City midfielder Ilkay Gundogan said. “We are grateful for being in a great competition, reaching the semi-final for the first time with this team.

“This Borussia team has a lot of quality,” he said. “On a good day they can beat everyone. It’s about staying in the game, attitude, personality, especially in that stage of the competition.”

Dortmund had gone ahead when striker Erling Haaland chased down a deep cross, the ball falling to Jude Bellingham and the teenager curling his shot into the top corner in the 15th minute for his first Champions League goal.

Premier League leaders City, eliminated in the quarter-finals of the competition in the previous three years, will face Paris St Germain in the semi-finals after the French champions knocked out holders Bayern Munich on Tuesday.

City manager Pep Guardiola reached his eighth Champions League semi-final as a coach, equalling Jose Mourinho, and his first with the English club.

SEVEN CHANGES

The Spaniard had made seven changes from Saturday’s team that lost to Leeds United but it was Dortmund who looked fresher and went ahead through a fine strike by English teenager Bellingham who scored his first Bundesliga goal at the weekend.

City, faced with a fourth consecutive quarter-final exit, upped the tempo and Kevin De Bruyne rattled the post with a 25th-minute shot.

Mahrez was denied by Bellingham’s clearance as City took control of the game, but the Algerian did better 10 minutes after the restart when he converted a spot-kick awarded for a handball by Dortmund defender Emre Can, whose mistake also gifted City their opening goal in the first leg.

The hosts tried hard to get back into the game and Mats Hummels’ 69th-minute header fizzed narrowly over the bar.

The Germans, however, were opening up more as they looked for the winner that would take the game into extra time and City found the space they needed to strike again.

De Bruyne forced a good save from Dortmund keeper Marwin Hitz in the 75th minute before Foden scored with the very next move to settle the tie and keep City on course to win four major trophies this season.

“Obviously, this is bitterly disappointing. We were in the next round after three of the four halves in this tie,” said Dortmund coach Edin Terzic.

“We tried to keep it tight and we managed to do that for much of the game. Now we will spend the remainder of Wednesday feeling disappointed.

“But City played outstanding football in both matches and deserved to go through,” he said.

رويترز

دورتموند (ألمانيا): أحرز مانشستر سيتي هدفين في الشوط الثاني عبر رياض محرز وفيل فودن ليهزم مضيفه بروسيا دورتموند 2-1 في إياب دور الثمانية لدوري أبطال أوروبا لكرة القدم ويتأهل لقبل النهائي لأول مرة في ست سنوات يوم الأربعاء.

وأحرز فودن، الذي سجل هدف الفوز 2-1 لسيتي في مباراة الذهاب، هدفا في الدقيقة 76 من تسديدة إلى جوار القائم الأيسر للمرمى بعدما أدرك رياض محرز التعادل للضيوف في الدقيقة 55 من ركلة جزاء ليضمن انتصار سيتي 4-2 في نتيجة مباراتي الذهاب والعودة وصعوده لقبل النهائي للمرة الثانية في تاريخه.

وقال إيلكاي جندوجان لاعب وسط سيتي “هذا يعني لنا الكثير. هذا النادي والفريق يستحقان ذلك. نشعر بالامتنان للمنافسة في هذه البطولة، وبلوغ قبل النهائي لأول مرة مع هذا الفريق.

“دورتموند يملك الكثير من الجودة والكفاءة. إذا كانوا في أفضل حالاتهم يستطيعون الفوز على أي فريق. الأمر يتعلق بالبقاء في المباراة والنهج والشخصية خاصة في هذه المرحلة من البطولة”.

وافتتح دورتموند التسجيل عندما ركض المهاجم إرلينج هالاند ليلحق بتمريرة عرضية في العمق، قبل أن تسقط الكرة أمام الشاب جود بيلينجهام ليسدد في المرمى بعد ربع ساعة من البداية ويحرز أول أهداف في البطولة.

وسيلتقي سيتي متصدر الدوري الإنجليزي الممتاز، الذي ودع البطولة من دور الثمانية في اخر ثلاثة أعوام، مع باريس سان جيرمان في قبل النهائي بعدما أقصى بطل فرنسا حامل اللقب بايرن ميونيخ أمس الثلاثاء.

وتأهل بيب جوارديولا مدرب سيتي للمرة الثامنة إلى قبل النهائي ليعادل رقم جوزيه مورينيو، لكنها المرة الأولى له مع الفريق الإنجليزي.

* سبعة تغييرات

وأجرى المدرب الإسباني سبعة تغييرات على التشكيلة التي خسرت يوم السبت الماضي من ليدز يونايتد، لكن بدا أن دورتموند أكثر انتعاشا وتقدم بتسديدة جيدة من الإنجليزي الشاب بيلينجهام الذي أحرز أول أهدافه في الدوري الألماني يوم السبت الماضي أيضا.

وزاد سيتي، الذي كاد أن يودع البطولة من دور الثمانية للمرة الرابعة على التوالي، من اندفاعه الهجومي وسدد كيفن دي بروين في القائم في الدقيقة 25.

وأبعد بيلينجهام محاولة من محرز، حيث هيمن سيتي على المباراة، لكن اللاعب الجزائري أدرك التعادل بعد عشر دقائق من نهاية الاستراحة عندما نفذ ركلة جزاء بنجاح إثر لمسة يد من إيمري تشان، الذي أهدى سيتي هدف التقدم في مباراة الذهاب بهفوة أيضا.

وضغط أصحاب الأرض بقوة للعودة للمباراة، حيث ذهبت ضربة رأس ماتس هوملز أعلى العارضة بقليل في الدقيقة 69.

واندفع الفريق الألماني للهجوم أكثر على حساب الدفاع من أجل تسجيل هدف الفوز الذي سيأخذ المباراة للوقت الإضافي، لكن سيتي وجد المساحة التي يحتاجها للعودة للهجوم وهز الشباك مرة أخرى.

وتصدى مارفين هيتز حارس دورتموند لتسديدة من دي بروين في الدقيقة 75 قبل أن يحرز فودن هدف الفوز بعدها بدقيقة واحدة ويحافظ على محاولة سيتي للفوز بأربعة ألقاب هذا الموسم.

وقال إيدن ترزيتش مدرب دورتموند “بالتأكيد هذه خيبة أمل مريرة. بلغنا الدور المقبل بعد نهاية ثلاثة أشواط من مواجهتي الذهاب والعودة.

“حاولنا تضييق المساحات ونجحنا في ذلك معظم فترات المباراة. الآن سنقضي ما تبقى من اليوم في خيبة أمل. لكن سيتي قدم أداء رائعا في المباراتين ويستحق التأهل لقبل النهائي”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format