💉 Health😎 LifeStyle

What is the best time to brush your teeth during Ramadan?

ما هو الوقت الأمثل لتنظيف الأسنان خلال رمضان؟

Doha: How and when to clean teeth is so important so that the result is not counterproductive and destructive, so what is the right time to do so?

Dentists believe that the worst time to take care of your teeth and clean them is immediately after eating, which means that we should not do so immediately after Iftar or suhoor during Ramadan or after eating in general in other months.

According to Deutsche Welle, the German magazine Froenden quoted dentists as saying that cleaning teeth immediately after eating may weaken the external solid surface layer of your teeth “teeth enamel”, especially after eating sugary and acidic foods and beverages such as citrus or lemon juice.

At this time, he explains, the external solid surface layer of your teeth, known as the “teeth enamel”, is at its weakest, and when rubbed with a toothbrush, it weakens it in the long run and loses the ability to resist bacteria that cause decay and tooth sensitivity.

 

The right time to clean teeth

To preserve your teeth enamel, dentists recommend waiting at least half an hour to an hour before brushing your teeth after eating. This gives saliva enough time to replicate and neutralize acids in the oral cavity, but if you can’t wait, it’s recommended to resort to other ways to help you clean your mouth and refresh your breath, such as drinking a large glass of water immediately after the meal or chewing mint-flavored sugar-free gum.

الدوحة: تعتبر طريقة تنظيف الأسنان وتوقيتها أمر بالغ الأهمية حتى لا تكون النتيجة عكسية ومدمرة، فما هو التوقيت المناسب للقيام بذلك؟

يرى أطباء أسنان أن أسوأ وقت للعناية بأسنانك وتنظيفها هو بعد تناول الطعام مباشرة، وهو ما يعني أننا لا يجب أن نقوم بذلك بعد الإفطار أو السحور مباشرة خلال شهر رمضان أو بعد الأكل بشكل عام في غيره من الشهور.

وبحسب موقع دويتشه فيله، فإن مجلة فرويندين الألمانية نقلت عن أطباء أسنان قولهم، إن تنظيف الأسنان بعد تناول الطعام مباشرة قد تضعف الطبقة السطحية الصلبة الخارجية لأسنانك “مينا الأسنان”، خاصةً بعد تناول الأطعمة والمشروبات السكرية والحمضية مثل الحمضيات أو عصير الليمون.

ويوضح أنه في هذا الوقت تكون الطبقة السطحية الصلبة الخارجية لأسنانك والتي تعرف بـ “ميناء الأسنان” في أضعف حالاتها، وعند فركها بفرشاة الأسنان، فإن ذلك يضعفها على المدى الطويل ويفقدها القدرة على مقاومة البكتيريا التي تسبب التسوس وحساسية الأسنان.

 

التوقيت المناسب لتنظيف الأسنان

للحفاظ على ميناء الأسنان، يوصي أطباء الأسنان بالانتظار ما لا يقل عن نصف ساعة إلى ساعة كاملة قبل تنظيف أسنانك بالفرشاة بعد تناول الطعام. هذا الأمر يمنح اللعاب الوقت الكافي لتكرار وتحييد الأحماض في تجويف الفم، لكن إن كنت لا تستطيع الانتظار، يُنصح باللجوء إلى طرق أخرى تساعدك على تنظيف فمك وإنعاش أنفاسك مثل تناول كوب كبير من الماء بعد الوجبة مباشرة أو مضغ علكة خالية من السكر بنكهة النعناع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format