📱 Technology

Facebook users can appeal harmful content to oversight board

استئناف الطعون بخصوص المحتوى الضار إلى مجلس رقابة فيسبوك

AP

LONDON: Facebook’s quasi-independent Oversight Board said Tuesday that it will start letting users file appeals over posts, photos, and videos that they think the company shouldn’t have allowed to stay on its platforms.

The board said it will accept cases from users who object to content filed by others and who have already exhausted Facebook’s appeals process.

Until now, users could only appeal to the Oversight Board when their own content was taken down by Facebook. The company is able to refer cases on its own to the board.

“Enabling users to appeal content they want to see removed from Facebook is a significant expansion of the Oversight Board’s capabilities,” Thomas Hughes, director of the Oversight Board Administration, said in a statement.

Facebook set up the oversight panel last year to act as the ultimate referee on whether specific content should be allowed on its platforms, amid furious criticism about its inability to respond to a tide of misinformation, hate speech and other harmful content. The board is empowered to make binding rulings on whether posts or ads violate the company’s rules.

The social media giant regularly takes down thousands of posts and accounts. Some 300,000 of those cases have been appealed to the Oversight Board since its debut, but the board is prioritizing the review of cases that have the potential to affect many users around the world.

أسوشيتد بريس – ترجمة WGOQatar

لندن: صرّح مجلس الرقابة شبه المستقل في فيسبوك، البارحة الثلاثاء ، إنه سيبدأ في السماح للمستخدمين بتقديم طعون بشأن المنشورات والصور ومقاطع الفيديو التي يعتقدون أن الشركة لم يكن ينبغي أن تسمح لها بالبقاء على منصاتها.

وقال المجلس إنه سيقبل القضايا من المستخدمين الذين يعترضون على المحتوى المقدم من قبل الآخرين والذين قاموا بالفعل بعملية الاستئناف على الفيسبوك.

حتى الآن، لا يمكن للمستخدمين الاستئناف أمام مجلس الرقابة في فيسبوك إلا عند إزالة المحتوى الخاص بهم. حيث تستطيع الشركة إحالة القضايا من تلقاء نفسها إلى مجلس الإدارة.

وصرّح توماس هيوز، مدير إدارة مجلس الرقابة، في بيان: “إن تمكين المستخدمين من استئناف المحتوى الذي يريدون إزالته من فيسبوك يعد توسعاً كبيراً لقدرات مجلس الرقابة”.

وكان فيسبوك قد شكّل لجنة الإشراف العام الماضي ليكون بمثابة الحكم النهائي بشأن ما إذا كان يجب السماح بتواجد محتوى معين على منصاته، وسط انتقادات غاضبة بشأن عدم قدرته على الاستجابة لموجة من المعلومات المضللة وخطابات الكراهية والمحتويات الضارة الأخرى. حيث يتمتع مجلس الإدارة بصلاحية إصدار أحكام ملزمة بشأن ما إذا كانت المشاركات أو الإعلانات تنتهك قواعد الشركة.

ويقوم عملاق الوسائط الاجتماعية بإزالة آلاف المنشورات والحسابات بانتظام. وقد تم استئناف حوالي 300000 من هذه الحالات أمام مجلس الرقابة منذ تشكيله، لكن المجلس يعطي الأولوية لمراجعة الحالات التي من المحتمل أن تؤثر على العديد من المستخدمين في جميع أنحاء العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format