💰 Business

Mowasalat Karwa Partners with Microsoft

مواصلات كروة في شراكة مع مايكروسوفت

QNA

Doha: Microsoft announced Monday that it has entered into a partnership with incumbent public-transport services provider Mowasalat (Karwa) to accelerate its digital transformation program and create safe, personalized experiences for passengers.

Formalized in a memorandum of understanding (MoU), the partnership will include workshops to drive the delivery of innovative new solutions for the transportation industry in the State of Qatar. Deliverables will include roadmaps for implementation of Microsoft technologies. Current plans include development of the concept of Mobility-as-a-Service, and the delivery of Microsoft Power BI dashboards and Power Apps agile development.

The agreement was signed by Chief Administrative Officer Ahmed Abdulrahman Al Muftah on behalf of Mowasalat (Karwa), and Country Manager of Microsoft Qatar Lana Khalaf on behalf of Microsoft.

Mowasalat (Karwa) will also work with Microsoft to design and build a journey planner to enhance rider experience; and Microsoft will train Mowasalat (Karwa) employees, through a skilling and certification plan, in key areas in Microsoft technology. Microsoft will also instruct Mowasalat (Karwa) staff on how to leverage the Shifts & Scheduling app in Microsoft Teams, for the enhancement of operations management.

“As a trusted cloud solutions company, Microsoft is the ideal partner for us in our establishment of a digital enterprise,” said Fahad Saad Al Qahtani, Chief Executive Officer of Mowasalat (Karwa).

“Our goal is to put Qatar on the world map as a hub of innovation in the transport services sector. Together we shall design training programs that will help bridge the gap between technology companies and transportation entities. We expect Microsofts partner ecosystem to play an important role in building agile and modern solutions for Mowasalat,” he added.

For his part, Chief Administrative Officer Ahmed Abdulrahman Al Muftah said: “We are constantly looking for future oriented concepts to keep us on top of the game. Our focus lays not only on customer related interfaces like our Bus and Taxi Apps, but also on transforming our daily operations to optimize our processes. This has helped us to implement our customer centric philosophy while reducing our environmental footprint. Ultimately, tech-based solutions will play an integral part in establishing a sustainable transportation legacy in the country.”

Lana Khalaf, Country Manager of Microsoft Qatar, said: “Mowasalat is amongst the major stakeholders in Qatars growth story, which is led by the Ministry of Transport and Communication.”

“With upcoming global events in the country, the company furthers its commitment to Qatar and its National Vision 2030. We are excited to partner with the leading transport service provider in the country to enable its vision to gain world recognition with trust and reputation of its brand. It is our aim that these solutions will be recognized as benchmarks in excellence among public services stakeholders around the world and replicated as gold standards,” she added.

قنا

الدوحة: أعلنت شركة مايكروسوفت، يوم الأمس، عن دخولها في شراكة مع شركة مواصلات /كروة/ الشركة المتكاملة لتقديم جميع احتياجات النقل الطرقي في دولة قطر.

وتأتي هذه الخطوة في إطار أهداف الشركة الرامية إلى تسريع برنامج التحول الرقمي وخلق تجارب آمنة ومخصصة للراكبين.

وفي سياق تفاصيل الشراكة، ستعقد بموجب مذكرة تفاهم وقعها الجانبان، مجموعة من ورش العمل الهادفة إلى تقديم حلول جديدة ومبتكرة لصناعة النقل في قطر، وستتضمن أيضا البنود المقرر إنجازها والمستهدفة خرائط طرق قائمة على تقنيات مايكروسوفت، وتطوير مفهوم خدمات التنقل بشكل عام، إلى جانب امتلاك رؤية تطويرية شاملة ومتكاملة من خلال استخدام قدرات أداة مايكروسوفت لتحليل المعلومات”Microsoft Power BI” وإمكانات تطبيقات “” Power Apps التي توفر بدورها بيئة تطويرية سريعة لإنشاء تطبيقات مخصصة وفقا لاحتياجات عمل الشركة.

وقع مذكرة التفاهم، نيابة عن شركة مواصلات /كروة/ السيد أحمد عبدالرحمن المفتاح، الرئيس التنفيذي للشؤون الإدارية لشركة مواصلات /كروة/ ، ونيابة عن شركة مايكروسوفت، السيدة لانا خلف، المدير العام لمايكروسوفت قطر.

كما ستعمل شركة مواصلات /كروة/ أيضا بالتعاون مع مايكروسوفت على تصميم وبناء مخطط يعزز من تجربة الركاب.. كما ستقوم مايكروسوفت بتدريب موظفي شركة مواصلات /كروة/ عبر رفع مهاراتهم وتزويدهم بالشهادات المعتمدة في المجالات المتعلقة بتكنولوجيا مايكروسوفت. فضلا على ذلك ستقدم مايكروسوفت خدمات الإرشاد اللازمة لموظفي شركة مواصلات /كروة/ حول كيفية الاستفادة من تطبيق إدارة الجداول ”Shifts & Scheduling” المتاح في منصة “”Microsoft Teams لتحسين إدارة عمليات التشغيل.

وأكد السيد فهد سعد القحطاني، الرئيس التنفيذي لشركة مواصلات /كروة/، أن مايكروسوفت تعد الشريك المثالي لهم لتأسيس مؤسسة رقمية، مشيرا إلى أن هدفهم هو وضع قطر على خريطة العالم كمركز للابتكار في قطاع خدمات النقل.

من جانبه، تحدث السيد أحمد عبدالرحمن المفتاح، الرئيس التنفيذي للشؤون الإدارية لشركة مواصلات /كروة/ ، أيضا عن وجود خطة تدريبية مبرمجة من شأنها أن تساعد في سد الفجوة بين شركات التكنولوجيا ومؤسسات النقل.. كما نوه بالدور الكبير الذي تلعبه مايكروسوفت إلى جانب منظومة شركائها في بناء حلول مرنة وحديثة لشركة مواصلات /كروة/.

وأضاف “نبحث باستمرار عن مفاهيم مستقبلية لضمان تبوئنا للصدارة، ولا يقتصر تركيزنا على الخصائص المتعلقة بالعملاء مثل تطبيقات الحافلات العامة وتاكسي /كروة/، بل أيضا على تطوير عمليات التشغيل اليومية لتحسين سير الإجراءات.. وقد ساعدنا ذلك على تنفيذ فلسفة التركيز على احتياجات العملاء مع الاهتمام بالحفاظ على البيئة”.

وأكد الرئيس التنفيذي للشؤون الإدارية لشركة مواصلات /كروة/ أن الحلول القائمة على التكنولوجيا سيكون لها دور أساسي في ترسيخ إرث النقل المستدام في الدولة.

من جانبها، أعربت السيدة لانا خلف المدير العام لمايكروسوفت قطر عن سعادتها بهذه الشراكة، وقالت “نحن فخورون بتعاوننا مع شركة مواصلات /كروة/ التي تعتبر أحد أهم المساهمين الرئيسيين تحت إشراف وزارة المواصلات والاتصالات الساعية إلى تسريع وتيرة مشاريع التنمية والتطور في قطر، وسنعمل على تسخير قوة التكنولوجيا لدعم الحكومة خصوصا في ضوء زيادة الأحداث الدولية التي تستضيفها الدولة.”

وأكدت على “التزامنا الراسخ تجاه حكومة قطر لبلوغ أهداف الرؤية الوطنية 2030، حيث ندعم ذلك من خلال شراكتنا مع المزود الرئيسي لخدمات النقل الطرقي في قطر، ولا سيما جهودنا معهم يدا بيد لتعزيز العلامة التجارية ومكانة الشركة دوليا لتهيئة بنية قوية لقطاع المواصلات، حيث تعتبر هذه الخطوة التي تتبنى أحدث الحلول والخدمات الجديدة في قطاع النقل مثالا يحتذى به، ومن هذا المنطلق يكمن هدفنا في جعل هذه الحلول بمثابة معايير أساسية للتميز بين كافة الجهات المعنية في هذا المجال عبر جميع أنحاء العالم، وتأكيد أهميتها ودورها الفعال كمعايير ذهبية وجوهرية لتطوير خدمات النقل العام”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format