🏆2022

Generation Amazing Reaches 725,000 Beneficiaries

الجيل المبهر يحتفي بالوصول إلى أكثر من ٧٢٥ ألف مستفيد في أنحاء العالم

QNA

Doha: The FIFA World Cup Qatar 2022 legacy program Generation Amazing has surpassed 725,000 beneficiaries.

The mark was reached during the week of the United Nations (UN) International Day of Sport for Development and Peace, which was established to highlight the importance of sport in achieving the UN Sustainable Development Goals.

In a special message on the day, HE Hassan Al Thawadi, Secretary General of the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC), said: “Every day, somewhere on this planet, sport is changing our world for the better. It’s a universal language, transcending cultures and borders, and it possesses a unique power to unify and inspire.”

Speaking about Generation Amazings progress to-date, Al Thawadi added: “On this United Nations International Day of Sport for Development and Peace, we celebrate the success of our social and human legacy program Generation Amazing. Driven by that unifying and inspiring mission, Generation Amazing has reached over 725,000 beneficiaries around the world through football for development programs and community pitches.”

Meanwhile, at a UN panel held during the Economic and Social Council Youth Forum 2021, Generation Amazing Programs Director, Nasser Al Khori, spoke about impactful ways to prevent violent extremism and rebuild societies using sport.

“Sport has that transformative power to break down barriers, to bring people together and to create a cohesive environment and society. Sport is an enabler.”

Discussing the ways in which Generation Amazing has put youth at the forefront of its program, Al Khori added: “We have a youth advocacy program, where we engage with youth in our community clubs and enroll them in capacity building opportunities and training sessions.

“We try to empower youth, we help them develop their life skills and communication skills. These skills show them that there is a different path; there’s a future, there’s hope, we try to inspire them as much as we can.”

Al Khori was joined on the panel by Sean Arbuthnot, from St Philips Centre, Lihini Weerasinghe, from the National Youth Services Council in Sri Lanka, modern pentathlete Aya Medany and Agnes Atwijukire from the Integrated Community Development Initiative.

Generation Amazing has also launched its new brand identity, inspired by its vision to pass on core life skills through sport and deliver social change globally. Influenced by the blue colour and shapes of the SC, it shows the way forward for Generation Amazing.

Having conducted active programming in more than 10 countries, Generation Amazing continues to work towards its objective of positively impacting 1 million lives through football for development outreach and education by 2022.

قنا

الدوحة: أعلن الجيل المبهر ،برنامج المسؤولية المجتمعية في اللجنة العليا للمشاريع والإرث، تسجيله أكثر من 725 ألف مستفيد حول العالم، من خلال أنشطته ومبادراته ضمن برنامج كرة القدم من أجل التنمية.

وأكد سعادة السيد حسن الذوادي، الأمين العام للجنة العليا للمشاريع والإرث، في كلمة مسجلة بمناسبة يوم الأمم المتحدة الدولي للرياضة من أجل التنمية والسلام، على الدور الفاعل للرياضة في تغيير العالم إلى الأفضل، مشيرا إلى أنها لغة عالمية، تتجاوز الثقافات والحدود، وتمتلك قوة فريدة لتوحيد وإلهام الأفراد والمجتمعات في كل أنحاء العالم.

وأضاف الذوادي: “في يوم الأمم المتحدة الدولي للرياضة من أجل التنمية والسلام نحتفل بالنجاح الذي حققه الجيل المبهر، برنامجنا للإرث الاجتماعي والإنساني، انطلاقا من ذات القيم التي توحد الأفراد وتلهمهم لإحداث تغييرات إيجابية في مجتمعاتهم، فقد تمكن البرنامج من الوصول إلى أكثر من 725 ألف مستفيد حول العالم، من خلال أنشطة كرة القدم من أجل التنمية، وإنشاء ملاعب كرة القدم المجتمعية”.

من جانبه، قال السيد ناصر الخوري، مدير إدارة البرامج في الجيل المبهر: “تمتلك الرياضة قوة يمكنها توحيد الشعوب، وإزالة جميع الحواجز والفوارق بينها، وبناء بيئة ومجتمع متماسكين وشاملين، بل تتخطى ذلك كله لتصبح عامل تمكين هام وفعال”.

وأشار الخوري في جلسة نقاشية عبر الاتصال المرئي على هامش منتدى الشباب التابع للمجلس الاقتصادي والاجتماعي 2021، وتحالف الأمم المتحدة للحضارات، إلى الإنجاز الذي حققه البرنامج باستثماره شعبية كرة القدم لتحسين حياة مئات الآلاف من الشباب حول العالم، لافتا إلى أفضل السبل للقضاء على العنف، وإعادة تطوير المجتمعات عبر استثمار قوة الرياضة وشعبيتها الواسعة.

وتطرق الخوري للحديث عن الاستراتيجيات التي يتبناها البرنامج ليجعل من خلالها الشباب في مقدمة الأولويات وقال: “نتفاعل من خلال برنامج السفراء الشباب مباشرة مع الأجيال الشابة في أنديتنا المجتمعية، كما نمنحهم فرصا للمشاركة في برامج بناء القدرات والدورات التدريبية”.

وأكد الخوري على حرص الجيل المبهر على تسخير كافة الموارد المتاحة والأفكار المبتكرة للإسهام في إلهام وتمكين الشباب، وتنمية مهاراتهم الحياتية ومهارات الاتصال التي تجعلهم أكثر أملا وتفاؤلا ورغبة في إحداث التغييرات الإيجابية وتفتح أمامهم آفاق مستقبل أكثر إشراقا”.

وشهدت الجلسة الحوارية، التي أدارها السيد برام فان هافير من تحالف الأمم المتحدة للحضارات، مشاركة عدد من الخبراء من بينهم شون أربوثنوت من مركز سانت فيليب، وليهيني وييراسينغي من المجلس الوطني لخدمات الشباب في سريلانكا، ولاعبة الخماسي الحديث آية مدني، وأغنيس أتويوكير من مبادرة التنمية المجتمعية المتكاملة.

من ناحية أخرى، كشف الجيل المبهر عن هويته الجديدة المستوحاة من رؤيته المتمثلة في تدريب الشباب وإكسابهم المهارات الحياتية الأساسية من خلال الرياضة، سعيا لنشر ثقافة التغيير المجتمعي الإيجابي في العالم، ويعكس تصميم الهوية الجديدة ألوان وخطوط شعار اللجنة العليا للمشاريع والإرث، احتفاء بإرثها الرياضي القيم.

يشار إلى أن الجيل المبهر، الذي أسسته اللجنة العليا للمشاريع والإرث في 2010 تزامنا مع تقديم ملف قطر لاستضافة مونديال 2022، ينشط محليا وفي أكثر من عشر دول عالميا، في رحلته نحو تحقيق هدفه التأثير بشكل إيجابي في حياة مليون شخص بحلول موعد انطلاق منافسات بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022.

وتسخر اللجنة العليا للمشاريع والإرث التأثير الإيجابي لكرة القدم لتحفيز التنمية البشرية والاجتماعية والاقتصادية والبيئية في جميع أرجاء قطر والمنطقة وآسيا، وذلك من خلال برامج متميزة، مثل الجيل المبهر، وتحدي 22 ، ورعاية العمال، ومبادرات هادفة مثل التواصل المجتمعي، ومعهد جسور، مركز التميز في قطاع إدارة الرياضة وتنظيم الفعاليات الكبرى بالمنطقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format