🏆 Sport

Cherif and Tijan Confident of Qualifying for Olympics

شريف يونس وأحمد تيجان واثقان من التأهل للأولمبياد

QNA

Lausanne: The International Volleyball Federation (FIVB) confirmed that the Qatari duo of Cherif Younousse and Ahmed Tijan are among the top 15 teams in Men’s Provisional Olympic Ranking issued on March 15.

The Qataris are ranked No. 14 in this Olympic race and under the current qualification system, the top 15, with few exceptions, are assured Olympic berths.

Qualifying for the Olympic Games is, of course, the big goal, and Cherif and Ahmed are confident that they will play in Tokyo, but the Qatari duo must continue to perform at an exceptional level in the final five tournaments prior to the June 13 qualification deadline.

In remarks to Qatar News Agency (QNA), Mohammed Salem Al Kuwari, Member of the Board of Directors of the Qatar Volleyball Association and Vice-Chairman of the Beach Volleyball Committee, underlined that the national team prepared very well for its participation in foreign tournaments, and that the Association provided it with all means of support and regular preparation.

He noted that the national team is currently in an external camp in the United States for 12 days, after which it will leave for Mexico.

Al Kuwari said that the current position of the Qatari team in the international classification qualifying for the Olympiad is good, but the Association aspires to have the team in advanced positions in the final classification before the Olympiad because this will have an impact on the draw for the final competitions, stressing that the national team is able to achieve good results and advanced positions in the upcoming tournaments.

قنا

لوزان: أكد الاتحاد الدولي للكرة الطائرة أن شريف يونس وأحمد تيجان ثنائي المنتخب القطري للشاطئية، يتواجد ضمن قائمة أفضل 15 فريقا في ترتيب التأهل المباشر الى دورة الألعاب الاولمبية المقبلة / طوكيو 2020 / المقامة في اليابان.

وحسب تصنيف الاتحاد الدولي يحل الثنائي القطري في المركز الـ 14 في التصفيات الأولمبية، بينما يأتي في المركز الـ 13 في التصنيف العالمي للفرق حسب آخر تصنيف للاتحاد والمحدث في 15 من شهر مارس الماضي.

ويذكر أن الثنائي شريف يونس وأحمد تيجان سبق لهما التواجد في الاولمبياد في ريو دي جانيرو 2016 بالبرازيل وحققا نتائج جيدة. كما سبق لهما تحقيق العديد من النتائج المتميزة خلال مشاركتهما في البطولات الدولية التي تقام على مدار السنة آخرها كان في شهر مارس الماضي في بطولة كتارا الدولية التي اقيمت على ملاعب الغرافة الشاطئية ووصل فيها الثنائي القطري الى الدور ربع النهائي.

وتنتظر الثنائي القطري هذا الموسم العديد من المشاركات الدولية التي تمنحهما المزيد من النقاط التصنيفية على صعيد التأهل المباشر للأولمبياد وعلى صعيد التصنيف الدولي الشهري، وستكون بدايتهما من خلال البطولة المقامة في المكسيك بجزيرة كانون التي تستضيف 3 بطولات متتالية أولها تقام خلال الفترة من 16 وحتى 21 من شهر أبريل الجاري التي سيبدآن مشاركتهما فيها من الادوار الرئيسة لتواجدهما ضمن المصنفين الأوائل المشاركين في البطولة ذات تصنيف 4 نجوم.

وأكد السيد محمد سالم الكواري، عضو مجلس ادارة الاتحاد القطري للكرة الطائرة نائب رئيس لجنة الكرة الطائرة الشاطئية، في تصريح خاص لوكالة الانباء القطرية /قنا/ أن المنتخب استعد جيدا لمشاركته في البطولات الخارجية، وأن الاتحاد القطري وفر له كل سبل الاعداد الجيد والمنتظم من أجل الظهور المشرف في كل المشاركات، وحاليا يتواجد المنتخب في معسكر خارجي بالولايات المتحدة يستمر لمدة 12 يوما، وسيغادره مباشرة الى المكسيك التي سيصل اليها يوم غد /الثلاثاء/.

وأشار الكواري الى أن المركز الحالي في التصنيف الدولي المؤهل الى الاولمبياد يعد جيدا ولكن الاتحاد القطري يطمح لتواجد المنتخب في مراكز متقدمة في التصنيف النهائي قبل الأولمبياد لان ذلك سيكون له الأثر في قرعة المنافسات النهائية.

وأضاف ان المنتخب القطري قادر على تحقيق نتائج جيدة ومراكز متقدمة في البطولات المقبلة إذا سارت الأمور في وضعها الطبيعي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format