🥅 LEAGUES

Real Madrid Beats Barcelona 2-1 to Top Spanish League

ريال مدريد يفوز على برشلونة بثنائية في الدوري الإسباني

QNA

Madrid: Real Madrid continued its impressive run on Saturday, going top of the Spanish league with a 2-1 win over Barcelona in what may have been Lionel Messi’s last league clasico.

The victory in pouring rain in the Spanish capital left Madrid tied on points with Atletico Madrid, which on Sunday can return to the top when it visits sixth-place Real Betis. Madrid is ahead of its city rival on the head-to-head tiebreaker.

Karim Benzema and Toni Kroos scored first-half goals to give Madrid its sixth straight win in all competitions. The defending league champions were coming off a win over Liverpool in the first leg of the quarterfinals of the Champions League on Tuesday.

Barcelona got on the board in the second half with a goal by Oscar Mingueza. It nearly equalized with a shot from young substitute Ilaix Moriba that struck the crossbar in the final play of the match.

Barcelona’s next match is the Copa del Rey final against Athletic Bilbao on Saturday, while Madrid travels to England to play Liverpool again in the Champions League on Wednesday. 

قنا

مدريد: حقق فريق ريال مدريد الفوز على برشلونة بهدفين لهدف، في المباراة التي جمعتهما يوم الأمس ضمن الجولة الثلاثين للدوري الاسباني لكرة القدم.

سجل هدفي ريال مدريد، كريم بنزيما في الدقيقة 13، وتوني كروس في الدقيقة 28، فيما سجل هدف برشلونة الوحيد، اوسكار مينجوزا في الدقيقة 60.

وبهذا الفوز، رفع ريال مدريد رصيده للنقطة 66 ليحتل المركز الثاني بفارق الأهداف خلف أتلتيكو مدريد ولديه نفس الرصيد، والذي يحل ضيفا على ريال بيتيس غدا /الأحد/ في الجولة نفسها، بينما تجمد رصيد برشلونة عند 65 نقطة وتراجع من المركز الثاني إلى الثالث.

وحقق ريال مدريد الانتصار السادس له على التوالي في كل المسابقات، بينما قطع سلسلة من ستة انتصارات متتالية لبرشلونة في الدوري الإسباني.

وفي مباراة ثانية، تغلب قادش على خيتافي بهدف دون رد، سجله دافيد تيمور (لاعب خيتافي بالخطأ في مرمى فريقه) في الدقيقة 64.

ورفع قادش رصيده إلى 35 نقطة في المركز الثاني عشر، بينما تجمد رصيد خيتافي عند 30 نقطة في المركز الخامس عشر.

وفي مباراة ثالثة، تعادل أتلتيك بيلباو مع ديبورتيفو ألافيس سلبيا ليرفع الأول رصيده إلى 37 نقطة في المركز التاسع مقابل 24 نقطة لألافيس في المركز التاسع عشر قبل الأخير.

وفي مباراة رابعة، فاز ليفانتي على إيبار بهدف نظيف سجله خورخي دي فروتوس في الدقيقة 45.

ورفع ليفانتي رصيده للنقطة 38 في المركز الثامن، فيما بقي رصيد إيبار عند 23 نقطة في المركز الـ20 والأخير.

وكانت الجولة الـ30 للدوري الاسباني قد انطلقت أمس /الجمعة/ وشهدت فوز هويسكا على إلتشي بنتيجة (3 -1).. وتتواصل غدا /الاحد/ منافسات الجولة بإقامة 4 مباريات تجمع فياريال مع أوساسونا، وفالنسيا مع ريال سوسييداد، وبلد الوليد مع غرناطة، وريال بيتيس مع أتلتيكو مدريد.. على أن تختتم الجولة بعد غد /الاثنين/ بلقاء سيلتا فيغو مع إشبيلية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format