🏆 Sport

Australian Football Icon Cahill Joins Aspire Academy

الأسترالي كاهيل ينضم إلى أكاديمية أسباير

QNA

Doha: Aspire Academy, the world’s leading academy for youth sports development, has announced today the official joining of Australian football icon, Timothy Cahill, as a new staff in the position of Chief Sports Officer.

The retired Australian international, and all-time leading goal scorer for the Australia national team, having scored 50 goals in 108 matches between 2004 and 2018, had an outstanding global professional career – from Australia (Sydney United- Melbourne City) to the English Premier League (Millwall FC and Everton FC), from America’s MLS (NY Red Bulls) to China’s Super League (Shanghai Shenhua and Hangzhou Greentown) and India (Jamshedpur FC). Cahill was the first Australian to score at a FIFA World Cup.

“We are delighted to have such an accomplished footballer on our team of experts. We are very much looking forward to Cahill’s contribution to Aspire Academy’s next phase of growth as we forge ahead with sport development in the country and internationally. We are confident that his impressive 21-year playing career in England, The United States, China PR, India and Australia’s National Team, as well as his passion and thirst to broaden his experiences in sports management, will undoubtably bring added value to our organization,” said Ivan Bravo, Aspire Academy Director General, in welcoming the Socceroos’ ex-captain.

Tim Cahill commented on his appointment, “I’m excited and honored to join Aspire, one of the world’s leading sports academies. I’ve been visiting Aspire since my playing days with Everton and the Socceroos and have been constantly impressed by its world-class innovation and competitiveness. I am looking forward to contributing to the success and growth of Aspire as well as developing my skills in sports management as I embark on this exciting new chapter in my career.” 

قنا

الدوحة: أعلنت أكاديمية /أسباير/، الرائدة عالميا في مجال تطوير الرياضيين الشباب، اليوم، عن انضمام أيقونة كرة القدم الأسترالي، تيموثي كاهيل، رسميا كعنصر جديد من فريق عملها، في منصب رئيس شؤون الرياضة.

ويتمتع اللاعب الدولي الأسترالي المتقاعد (41 عاما)، والهداف التاريخي لمنتخب بلاده بتسجيله 50 هدفا في 108 مباراة بين عامي 2004 و2018 وأول من سجل له في بطولة كأس العالم لكرة القدم، بمسيرة احترافية عالمية متميزة سواء في أستراليا، حيث لعب لأندية /سيدني يونايتد/ و/ملبورن سيتي/، أو في الدوري الإنجليزي الممتاز بعد أن حمل أقمصة ناديي /ميلوول/ و/إيفرتون/، وحتى بالدوري الأمريكي لكرة القدم أين حمل ألوان /نادي نيويورك ريد بولز/، وأيضا في الدوري الصيني الممتاز، حينما لعب في صفوف ناديي /شنغهاي شينهوا/ و/هانغتشو غرينتاون/، وفي الهند /نادي جامشيدبور/.

وفي كلمة ترحيبية بقائد المنتخب الأسترالي السابق، قال السيد إيفان برافو، المدير العام لأكاديمية /أسباير/، “نحن سعداء بوجود لاعب كرة قدم متمكن ضمن فريق خبرائنا، ونتطلع إلى مساهمة السيد كاهيل في المرحلة المقبلة من النمو.. ونحن نمضي قدما في تطوير الرياضة في البلاد وعلى الصعيد الدولي، ونحن واثقون من أن مسيرته الرائعة التي استمرت 21 عاما في إنجلترا والولايات المتحدة والصين والهند والمنتخب الأسترالي، بالإضافة إلى شغفه وتعطشه لتوسيع تجربته في الإدارة الرياضية، ستجلب دون شك قيمة مضافة لمؤسستنا.”

من جهته، علق تيموثي كاهيل على تعيينه قائلا “أشعر بالحماس والشرف بالانضمام إلى أكاديمية /أسباير/، إحدى الأكاديميات الرياضية الرائدة في العالم”، مضيفا “لقد ترددت على زيارتها منذ الأيام التي كنت ألعب فيها مع إيفرتون والمنتخب الأسترالي، وقد كنت باستمرار معجبا بابتكارها وتنافسيتها على مستوى العالمي، وأتطلع إلى المساهمة في نجاح ونمو /أسباير/، بالإضافة إلى تطوير مهاراتي في إدارة الرياضة في الوقت الذي أبدأ فيه هذا الفصل الجديد والمثير من مسيرتي المهنية”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format