⚽ QSL

QNB Stars League: Al Duhail Defeat Al Ahli 4-0

الدوري القطري: الدحيل ينهي الدوري في مركز الوصافة برباعية في شباك الأهلي

QNA

Doha: Al Duhail defeated Al Ahli 4-0 in Week 22 (final round) of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Ahli Stadium on Friday.

Eduardo Rodriguez, nicknamed Dudu, (35th and 89th minutes) and Michael Olunga (54th and 83rd minutes) scored the goals as Al Duhail finished their campaign with 47 points, 13 less than new champions Al Sadd who beat Qatar SC by a 3-0 margin in a simultaneous kick-off.

Al Duhail had ensured the runners-up finish this season after Week 20 action.

It was The Red Knights’ 15th victory, while Al Ahli crashed to their ninth defeat.

Al Ahli, in fourth position going into the match, attacked from the word go in their bid to end up the season among the top four and thus nurture hopes of playing in the AFC Champions League.

The Brigadiers made many forays initially, but it was Al Duhail who scored off their first real chance as Dudu headed in Ismail Mohammed’s cross from the right flank. Dudu deserved more credit for the goal as he had given the pass to Ismail from the centre while on the run with the ball before he positioned himself at the goal to be on hand to score.

Al Duhail’s Khaled Mohammed’s long-range grounder was pouched by Al Ahli goalkeeper Yazan Naim.

Al Duhail came closest again at the stroke of half-time whistle, but Ali Afif’s header from close off Dudu’s free-kick was parried by the goalkeeper.

Al Ahli’s closest chance in the first half was when Nasser Saleh’s bicycle kick went narrowly wide.

Al Ahli resumed after the break with a surge and captain Omid Ebrahimi hit a long-ranger wide.

Al Duhail then made a couple of substitutions, with Luis Martin coming in for Ismail Mohammed and Jassim Al Mehairi replacing Sultan Al Breik.

However, Olunga soon made it 2-0 and added another, which was his team’s third goal, as Al Ahli ran out of steam.

Dudu rounded off the tally as the game drew towards a close and Al Duhail sealed yet another victory.

Al Duhail had beaten Al Ahli 5-3 in the first leg of 2020-21 season QNB Stars League.

قنا

الدوحة: نجح الدحيل في تحقيق الفوز على الأهلي بأربعة أهداف دون رد في المباراة التي جرت بينهما مساء يوم الأمس على استاد حمد بن خليفة بالنادي الأهلي، ضمن مواجهات الأسبوع الـ 22 والأخير من الدوري القطري لكرة القدم /دوري نجوم QNB/ للموسم الحالي.

وسجل أهداف الدحيل دودو “هدفين”، وميشيل ألونجا “هدفين” في الدقائق (35، 54، 83، 89 ) من زمن المباراة، وبذلك رفع الفريق رصيده إلى 47 نقطة لينهي المسابقة وصيفا للبطل السد، فيما تجمد رصيد الأهلي عند 33 نقطة في المركز الرابع.

وفي بداية الشوط الأول، حاول الأهلي تجنب الاندفاع الهجومي للدحيل ومن ثم البحث عن كرات سريعة للوصول لمرمى خليفة أبو بكر، إلا أن التهديد الأول كان للدحيل عن طريق لاعبه خالد محمد الذي سدد كرة قوية سددها تصدى لها حارس الأهلي يزن نعيم.

وبعدها نجح الدحيل في الاستحواذ على الكرة، وتحركت خطوطه بقوة نحو الأمام، مقابل ذلك اكتفى الأهلي بإبعاد الكرات والخطر عن مرماه. وفي الدقيقة 35 تمكن لاعب الدحيل البرازيلي دودو من افتتاح النتيجة بعد متابعته الرأسية لكرة لعبها له من الجانب زميله إسماعيل محمد، وعقب ذلك سعى الأهلي للعودة في النتيجة وتحقيق التعادل، وتحركت خطوطه قبل نهاية الشوط الأول إلا أنه لم ينجح في مبتغاه، لينتهي الجزء الأول من المواجهة بتقدم الدحيل بهدف وحيد.

واستمرت أفضلية الدحيل في الشوط الثاني مقابل غياب أي ردة فعل من الأهلي، ونجح الفريق في تسجيل ثاني أهدافه عن طريق مهاجمه ألونجا في الدقيقة 54، ثم رفع نفس اللاعب النتيجة إلى ثلاثية في الدقيقة 83، قبل أن يختتم دودو الحصيلة بتسجيله الهدف الرابع لفريقه والثاني له (ثنائية) في الدقيقة 89، لتنتهي المباراة برباعية دون رد للاعبي المدرب الفرنسي صبري لموشي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format