👮‍♂️ Government

The Minister of Public Health meets with a delegation from the QRC

وزيرة الصحة العامة تجتمع مع وفد من الهلال الأحمر القطري

QNA

Doha: HE Minister of Public Health (MOPH) Dr. Hanan Mohammed Al Kuwari met Wednesday with a delegation from Qatar Red Crescent Society (QRCS), chaired by QRCS President HE Sheikh Abdullah bin Thamer Al-Thani.

The meeting dealt with reviewing means of enhancing bilateral cooperation in fighting the Coronavirus pandemic (COVID-19), and discussed joint cooperation in the activities carried out by QRCS in the healthcare field domestically and abroad.

HE the Minister of Public Health expressed her thanks to Qatar Red Crescent Society, its leadership and members, for their cooperation with MOPH and Hamad Medical Corporation (HMC) to fight the COVID-19 pandemic. She praised QRCS’ continued efforts in that regard, with hundreds of volunteers present in quarantine and vaccination facilities.

For his part, HE Sheikh Abdullah bin Thamer Al-Thani expressed his appreciation of MOPH’s great efforts in the face of the COVID-19 pandemic, stressing that the fruitful cooperation between the two sides will continue in light of the rise of a second wave of the pandemic. He stressed that Qatar Red Crescent Society stands ready to aid all efforts made to contain the pandemic.

For his part, Director-General of the Medical Affairs Division at QRCS and head of the medical committee Dr. Abdul-Salam Al-Qahtani said that QRCS is implementing a number of medical projects that include operating four healthcare centers dedicated to workers, as well as other programs related to donating organs and dialysis. He added that those programs were in addition to efforts related to combatting the COVID-19 pandemic by participating in the management of the quarantine facilities, especially in Mekaines. 

قنا

الدوحة: اجتمعت سعادة الدكتورة حنان محمد الكواري وزيرة الصحة العامة، يوم الأمس، مع وفد من الهلال الأحمر القطري برئاسة سعادة الشيخ عبدالله بن ثامر آل ثاني رئيس مجلس الإدارة.

وجرى خلال الاجتماع بحث سبل تعزيز التعاون بين وزارة الصحة العامة والهلال الأحمر القطري في إطار الجهود المشتركة المبذولة لمواجهة جائحة كورونا (كوفيد-19)، كما تم التطرق إلى التعاون المشترك في مجال الأنشطة الصحية وطرق دعم البرامج الطبية التي ينفذها الهلال الأحمر داخل قطر وخارجها.

  وأعربت سعادة وزير الصحة العامة عن شكرها وتقديرها للهلال الأحمر القطري وقياداته التنفيذية والمنتسبين والمتطوعين، على الجهود البارزة التي بذلها بالتعاون مع وزارة الصحة العامة ومؤسسة حمد الطبية ومؤسسة الرعاية الصحية الأولية ضمن الجهود المبذولة لمواجهة جائحة كوفيد-19 منذ بداية الجائحة وحتى اليوم .

وأشادت بالجهود المستمرة التي يبذلها الهلال الأحمر القطري في إطار مواجهة جائحة كوفيد-19 وتواجد المئات من المتطوعين في مرافق الحجر الصحي ومواقع التطعيمات، وإرشاد الجمهور إلى ضرورة الالتزام بضوابط الوقاية من الفيروس طوال الوقت، وغيرها من الجهود التوعوية التي تعمل جنبا إلى جنب مع القطاع الصحي الرسمي.

من ناحيته، ثمن سعادة الشيخ عبدالله بن ثامر آل ثاني الجهود الكبيرة التي تبذلها وزارة الصحة العامة في مواجهة جائحة كوفيد-19، مؤكدا على استمرار التعاون المثمر بين الوزارة والهلال الأحمر القطري في ظل مواجهة الموجة الثانية من الجائحة.

وأكد جاهزية الهلال الأحمر القطري التامة للمساهمة في الجهود المبذولة لمواجهة جائحة كوفيد-19، والتي بدأها منذ بداية الجائحة العام الماضي، مشيرا إلى استمرار الهلال الأحمر في تنفيذ البرامج التوعوية والتطوعية والمساهمة في الأنشطة والبرامج الطبية التي يقوم بتنفيذها في هذا الإطار .

  من جانب آخر أوضح الدكتور عبد السلام القحطاني المدير العام للقطاع الصحي في الهلال الاحمر القطري ورئيس اللجنة الطبية، أن الهلال ينفذ عددا من البرامج الطبية بالتنسيق مع القطاع الصحي الرسمي، منها تشغيل 4 مراكز صحية تقدم خدماتها لفئة العمال، وبرامج دعم التبرع بالأعضاء وعلاج الكبد وغسيل الكلى، بالإضافة إلى جهود مواجهة جائحة كوفيد-19 من خلال الاشتراك في إدارة مناطق الحجر الصحي وخاصة منطقة /مكينس/، وإجراء المسحات الطبية الخاصة بكورونا للأفراد وتواجد فرق المتطوعين بالهلال الأحمر في مطار حمد الدولي وبعض مواقع التطعيمات وأماكن المناسبات المختلفة لدعم جهود التوعية وارشاد الجمهور .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format